Gå til innhold

Hvorfor driver vi med så mye bortkastet ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lære nynorsk for eksempel. Alle jeg kjenner velger det bort så snart de kan, og de som har utenlandkse foreldre har rett på å velge det bort, de gjør det.
Side opp og side ned med lekser på barneskolen. Skal ikke barn få lov å leke? Ser tilbake på det som et mareritt. 

I tillegg skal vi lese om fult av ting vi ikke husker likevel :S 

Anonymkode: 331f1...fc2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lære nynorsk for eksempel. Alle jeg kjenner velger det bort så snart de kan, og de som har utenlandkse foreldre har rett på å velge det bort, de gjør det.
Side opp og side ned med lekser på barneskolen. Skal ikke barn få lov å leke? Ser tilbake på det som et mareritt. 

Snart sommerferie. 

Når du er ferdig på skolen skal du gjøre enn jobb som krever at du må gjøre enda flere unødvendige ting. Uten å få  2 mnd med ferie til og med. 

Anonymkode: b263d...494

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiller candy crush og surfer Kg og ser en film for tredje gang. 

Nynorskopplæring hadde vært fornuftig bruk av tid. Gjesp. 

Ååh, colour bomb! 

Anonymkode: fb79e...040

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ser det ut som skrivekunskapene dine er de beste heller. Kanskje ikke så unødvendig likevel. 

Anonymkode: b263d...494

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du skal lære «litt av alt» på skolen. Det blir lettere for deg å velge hva du vil fordype deg i senere med et bredt grunnlag av kunnskap. Dessuten skal du kunne vite hvordan verden er. Hvordan historien har vært, hvordan samfunnet er i dag. Du skal være en opplyst og dannet borger. 

Det er veldig individuelt hva folk interesserer seg for og hva de får bruk for. Selv har jeg alltid vært dårlig i matte, men veldig flink i grammatikk, glad i å lese, og glad i kunst og kultur. Likevel ser jeg jo verdien i matematikkundervisningen. Jeg kan lage budsjett, regne i hodet på butikken, osv. Noen andre i klassen hadde sikkert mer utbytte av undervisningen enn meg, og det er fint for dem. 

Nynorsk er jo et skriftspråk som er likestilt bokmål. Les deg opp på historien om skriftspråket, så vil du forstå. 

Anonymkode: fecc7...a43

AnonymBruker
Skrevet

Å lære nynorsk er selvfølgelig fullstendig bortkastet. Man burde heller forkaste alt dette tullballet,og heller forkusere på bokmål. 

Det er jo MYE bedre at folk lærer seg ett skriftspråk ordentlig. Enn at man lærer to forskjellige ting, og det bare går sånn hakvveis med begge tingene...           

Anonymkode: 458b0...7b8

Gjest MyzTeri
Skrevet

Syns ikke nynorsk var bortkastet. Hensikten med norsk allmennutdannelse er å lære "litt av hvert" og det å lære seg å iallefall forstå begge våre skriftsspråk bør være ett minimum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...