Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Startet i ny jobb i november i fjor. Fikk utbetalt feriepenger av den gamle jobben i november sammen med min siste lønn der i fra. Så nå får jeg vel bare feriepenger for desember mnd? Får jeg lønnen for mai mnd? Jeg skal ha ferie 2 siste i juli og 2 første i august. Får jeg da lønn i juli for det jeg jobbet i juni? Og lønn i august for dem 2 ukene jeg har jobbet i juli? Jobber kommunalt. 

Anonymkode: e0dc8...49c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du blir trekt for 4 uker ferie nå i juni og du får utbetalt feriepengene du har opptjent i fjor, og siden du begynte å jobbe der i desember får du kun da feriepengene du opptjente i desember. I juli og august får du vanlig lønn. 

Anonymkode: 701ab...ad2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med røde dager som man har jobbet i mai, samt ekstravakter. Får man det utbetalt? Har kun 50% fast, men jobber tilnærmet 100% pga ekstra vakter. 

Anonymkode: e0dc8...49c

Skrevet

Du blir på junilønnen trukket for 5 uker ferie (samme om du tar dem i august). 

Så får du feriepenger for desember 2018, røde dager i mai og evnt ekstravakter.

• Liker 1
Skrevet

Om du har jobbet der siden november vet du vel om du får lønn på forskudd eller etterskudd?

Jeg jobber også i kommunen. Fastlønn blir betalt ut på forskudd, altså 12. mai for hele mai måned.
Ekstravakter og tillegg opparbeidet i mai blir utbetalt 12. juni.
5 uker blir trukket fra lønn i juni, altså hele fastlønnen for juni, pluss litt mer.
Feriepenger opptjent i fjor blir betalt ut sammen med lønnen i juni (og er grunnen til at man ikke går i minus når det trekkes mer enn hele junilønnen).

I fjor så lønnslippen min slik ut. Hadde jeg hatt ekstravakter eller jobbet røde dager i mai ville det stått der.

Lj18.png.1f6fbb5090c5d75a81c9a5ff592e7661.png

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, applestories skrev:

Om du har jobbet der siden november vet du vel om du får lønn på forskudd eller etterskudd?

Jeg jobber også i kommunen. Fastlønn blir betalt ut på forskudd, altså 12. mai for hele mai måned.
Ekstravakter og tillegg opparbeidet i mai blir utbetalt 12. juni.
5 uker blir trukket fra lønn i juni, altså hele fastlønnen for juni, pluss litt mer.
Feriepenger opptjent i fjor blir betalt ut sammen med lønnen i juni (og er grunnen til at man ikke går i minus når det trekkes mer enn hele junilønnen).

I fjor så lønnslippen min slik ut. Hadde jeg hatt ekstravakter eller jobbet røde dager i mai ville det stått der.

Lj18.png.1f6fbb5090c5d75a81c9a5ff592e7661.png

Forskudd og etterskudd mener du vel.

Anonymkode: c715e...d55

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskudd og etterskudd mener du vel.

De kaller det forskudd, og det gjør jeg også siden jeg får lønn for timer jeg ikke har jobbet.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, applestories skrev:

De kaller det forskudd, og det gjør jeg også siden jeg får lønn for timer jeg ikke har jobbet.

Vi har samme opplegg her, halve måneden er på etterskudd, da vi allerede har jobbet, resten på forskudd da vi skal jobbe. Lønn den 12. for 1.-30/31. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...