AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #1 Skrevet 30. mai 2019 Ser at diverse eksperter anbefaler å heve gardinstangen opp mot tak, i stedet for å lenge den tradisjonelt rett over vinduet. Dette skal gi følelse av økt takhøyde. Jeg har gjort dette på en dobbel terrassedør. Ser at det øker takhøyden visuelt, men syntes det ser litt rart ut med gardinstangen som er høyt over dørene. Ville helst ikke hatt gardiner i det hele tatt, men akkurat her må vi ha det av litt ulike grunner. Hvor har dere plassert gardinstangen? Anonymkode: cf69f...51b
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #2 Skrevet 30. mai 2019 Har plassert gardinstangen snaue 10 cm over vinduet ca 😊 Anonymkode: 004d4...6fa
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #3 Skrevet 30. mai 2019 Jeg har de rett over vinduene, men nå har jeg høyt under taket så noen fornemmelse for enda høyere synes jeg ikke at jeg har behov for. Anonymkode: 97557...6e5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #4 Skrevet 30. mai 2019 Jeg har sett at noen plasserer gardinstanga helt oppe i taket, og synes det ser veldig rart ut. Kunne ikke hatt den slik selv. Jeg har gardinstanga festet på den øverste lista, og synes det ser helt greit ut. Anonymkode: d4592...47a
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #5 Skrevet 31. mai 2019 Synes ikke det er pent med gardinstangen helt oppe i taket hvis det er et stykke ned til vinduet. Anonymkode: c4a04...4ac
~umulia~ Skrevet 31. mai 2019 #6 Skrevet 31. mai 2019 Alle gardinstengene mine er hengt på 220 cm, for da slipper jeg å legge opp gardiner 😄🙈 1
Gjest LaptopPute Skrevet 1. juni 2019 #7 Skrevet 1. juni 2019 On 5/31/2019 at 9:17 AM, ~umulia~ said: Alle gardinstengene mine er hengt på 220 cm, for da slipper jeg å legge opp gardiner 😄🙈 Så utrolig smart.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #8 Skrevet 1. juni 2019 Jeg hevet mine på stuevindu. Jeg syntes det endret en del på romfølelsen, og i tillegg slapp jeg legge opp gardiner! Testet samme på kjøkken, men der har jeg korte gardiner, og mørkere farger, så det så skikkelig rart ut. Så min egen erfaring er at det kan bli veldig bra og det kan bli veldig rart. Det kommer an på farger, byggestil og innredning ellers etter min mening. Etter bytte av vindu i vår, så valgte jeg fjerne tradisjonelle gardiner og kjøpte meg liftgardiner i stedet. Disse har jeg også hengt ett stykke over vinduene. Ikke helt oppi taklisten, men ca midt mellom vindulist og taklist. Jeg er veldig fornøyd med det! Anonymkode: eb028...942
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #9 Skrevet 1. juni 2019 Enig med at det nok har med alt siste taler nevner å gjøre. Min doble dør er plassert på en ganske smal vegg Slik at dørene fyller over halve veggen. Tror det er med på å gjøre det rart, proporsjonene stemmer ikke på et vis. Tror jeg må frem med sparkel, maling og drill ! Ts Anonymkode: cf69f...51b
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #10 Skrevet 2. juni 2019 Kommer an på hvor gardinene henger, og hensikten med de. På soverommene har vi nesten takhøye (ca 30 cm fra tak og ned til vindu) og litt smale vinduer. Der har jeg valgt å henge gardinene fra tak og helt ned til gulv med et lite slep på gulvet. Hensikten er å holde lyset ute om natten. På kjøkkenet har jeg samme type vinduer, men lysere gardiner, og gardinstangen er ca 15 cm over vinduet. På stuevinduene, som dekker mye av veggene, har jeg lameller fordi jeg vil ha mest mulig lys inn. På soverommet blir opplevelsen at det er litt mye gardin, men det fungerer etter hensikten. Anonymkode: 9059b...6d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå