Gjest Formosiss Skrevet 28. april 2005 #1 Skrevet 28. april 2005 Hodet mitt har vært helt tett i over en uke nå. Med det mener jeg at jeg knapt nok hører noe, er pottetett i nesen og mellom hals/nese. Til og begynne med hadde jeg litt vondt i halsen, men det har jeg ikke nå - nå har jeg bare gruelig vondt i hodet, men det kommer ikke før jeg har vært ute (tett er jeg hele tiden, men det blir verre utover dagen). Mamma lurer på om jeg ikke er allergisk, men spørsmålet er da - mot hva? Jeg er testet mot bjørk, så det vet jeg at jeg ikke reagerer på. Jeg er påvist allergisk mot hegg, men det reagerer jeg ikke slik på (da bare nyser jeg noe helt intenst). Det må i så fall være noen trær som ikke finnes i Gudbrandsdalen, men som finnes her.. Huff. Noen idè? Er jeg forkjølet? Bihulebetennelse? Allergi?
Mrs. K Skrevet 28. april 2005 #2 Skrevet 28. april 2005 Hvilken farge og konsistens på snørr? Hvis det er tynt og fargeløst kan det være allergi. Hvis det er grønt/gult kan du ha en infeksjon. Hilsen Trille
Gjest Madeline Skrevet 28. april 2005 #3 Skrevet 28. april 2005 Jeg ville anbefalt deg å kjøpe et nesehorn på apoteket. Da får du skylt både nese og bihuler med saltvann. Det bruker jeg og det hjelper godt.
Gjest Formosiss Skrevet 28. april 2005 #4 Skrevet 28. april 2005 Hvilken farge og konsistens på snørr? Hvis det er tynt og fargeløst kan det være allergi. Hvis det er grønt/gult kan du ha en infeksjon. Hilsen Trille Snørret varierer. Midt på dagen er det fargeløst, på morgenen er det eh, ja. Gulgrønt. Fra halsen er det slik jeg alltid har, dvs. misfarget og smaker fælt (har problemer med slimhinnene i lungene).
Gjest Formosiss Skrevet 28. april 2005 #5 Skrevet 28. april 2005 Jeg ville anbefalt deg å kjøpe et nesehorn på apoteket. Da får du skylt både nese og bihuler med saltvann. Det bruker jeg og det hjelper godt. Det er ingen god idè, dessverre. Jeg får ikke lov til å bruke noe slikt av legen, siden jeg har så skjøre slimhinner. De ryker med en gang, og da blør jeg neseblod lenge etterpå :-s
Vimsevips Skrevet 28. april 2005 #6 Skrevet 28. april 2005 Mange får vondt i hodet av å være pottetette, men om plagene fortsetter ville jeg nok kontaktet lege
Gjest Madeline Skrevet 28. april 2005 #7 Skrevet 28. april 2005 Det er ingen god idè, dessverre. Jeg får ikke lov til å bruke noe slikt av legen, siden jeg har så skjøre slimhinner. De ryker med en gang, og da blør jeg neseblod lenge etterpå :-s Jeg har brukt nesehornet når jeg har vært skikkelig sår i nesa og da blir det faktisk bedre. Saltvannet skader vel ikke slimhinnene? Men har du fått beskjed av legen om å ikke skylle med saltvann, så må du selvfølgelig følge det. Håper du snart blir bra igjen. Høres ikke noe godt ut å ha det slik.
Gjest Formosiss Skrevet 28. april 2005 #8 Skrevet 28. april 2005 Jeg har så tynne slimhinner at blodåren i høyre nesebor ligger utenpå slimhinnen, saltet "åpner" denne og blodspruten står. ;-) Men jeg gjør det når jeg er for ille tett. Takk for gode råd!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå