Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, prøvd å Google dette spm men blir ikke klok av hva jeg finner. 🙈

Jeg er sykmeldt i andre mnd nå og blir å være sykmeldt ut arbeidsforholdet som går ut i juli. 

Når blir jeg å få feriepenger da? Jeg blir ikke å ha hatt noe ferie siden jeg er sykemeldt. Og arbeidsgiver betaler meg vanlig lønn og får refusjon fra nav når det kommer til at jeg er sykmeldt. 

Anonymkode: 1c14e...f2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis til vanlig tid. Så fremt du jobbet der i fjor også. Ubenyttet ferie kan ikke utbetales i penger. 

Anonymkode: ca415...464

Skrevet

Det vanligste er å få feriepenger utbetalt sammen med lønn i juni, uavhengig av når man tar ut ferie.

Feriepenger er opptjent i fjor og påvirkes ikke av at du er sykmeldt i år.

Gjest MyzTeri
Skrevet

Er du sykemeldt så har du krav på å få ferien din utsatt/på ett annet tidspunkt.

Feriepenger utbetales normalt sett på samme tid hvert år uavhengig av ferie. Jeg betaler f.eks feriepenger ut i juni. Det eneste unntaket er ved opphør av arbeidsforhold - da betaler jeg ut feriepengene på siste lønn, som hjemlet i arbeidskontrakt.

Det står nok noe i din kontrakt også om dette.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har ubetalt ferie så får du alle feriepengene dine i juni. Dersom du har betalt ferie får du utbetalt feriepengene på din siste lønn.

Anonymkode: 073c6...9b3

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Så jeg har nå blitt sykmeldt ut arbeidsforholdet og jeg spurte Regnskapskontoret hvordan dette blir. Når jeg er sykmeldt og ikke tar ferie. De skrev at jeg fikk feriepenger nå i juni. 

Jeg sa jeg ikke skjønner hvordan det blir med sykepenger og nav. Jeg får forskudd av jobb og de får refusjon av nav. 

Og siden jeg ikke tar ferie så blir jeg jo ikke å krysse av på skjemaet at jeg har hatt ferie. 

Men får feriepenger uten å ta ferie. Blir så forvirret. 

Feriepenger er 16000 og lønn/sykepenger er 19 000. 

Anonymkode: 1c14e...f2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...