AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #1 Del Skrevet 30. mai 2019 Er det mindre snobbete enn Nordstrand og Ljan? Hvilken skole sogner de til da? Anonymkode: d3294...1b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 30. mai 2019 #2 Del Skrevet 30. mai 2019 Altså, Ljabru ligger jo mer eller mindre på Nordstrand... Og "mellom" Nordstrand og Ljan... Synes ikke det er snobbete, men det finnes jo alltid noen! Barna sogner til Munkerud skole, ihvertfall! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #3 Del Skrevet 30. mai 2019 Er oppvokst på Ljabru og synes ikke det var spesielt snobbete, men det er jo et pengesterkt område. Har nok blitt mer nå de siste 10-15 årene siden prisen har økt så mye der, men selv om folk har penger er de jo ikke nødvendigvis snobbete. Kommer ikke fra noe rik familie og kjente til tider på dette i oppveksten, men det var ikke et problem. Jeg synes det er sikkelig koselig å komme hjem til barndomshjemmet, men det har blitt voldsomt mye biler og fortetning i hele Nordstrandsområdet. Jeg er usikker på om jeg ville ha tatt med meg barna og flyttet tilbake. Anonymkode: ce9f4...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #4 Del Skrevet 31. mai 2019 22 timer siden, Ulrikke skrev: Altså, Ljabru ligger jo mer eller mindre på Nordstrand... Og "mellom" Nordstrand og Ljan... Synes ikke det er snobbete, men det finnes jo alltid noen! Barna sogner til Munkerud skole, ihvertfall! Ok, Munkerud skole er kanskje mindre snobbete enn Nordstrand og Ljan? Anonymkode: d3294...1b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #5 Del Skrevet 31. mai 2019 Vi bor mellom Sæter og Ljabru, og har barn på Nordstrand skole. Skolegrensene går i Ekebergveien, så man kan sogne til både Nordstrand og Munkerud hvis man bor på Ljabru (kommer altså an på hvilken side av ekebergveien man bor på). Vi har bare gode erfaringer med Nordstrand skole, og har hatt flere barn på skolen gjennom flere år. Jeg kjenner også mange som har barn både på Munkerud og Ljan, og det er verken mer eller mindre snobbete der enn på Nordstrand. Ja, det finnes folk med mye penger, og som er opptatt av status i dette området. Men det bor like mange av dem i områdene som sogner til Ljan og munkerud, som til Nordstrand. De aller fleste her i området er heldigvis uansett helt normale, jordnære og utrolig hyggelige folk. Vi var innflyttere her for noen år siden, og har blitt veldig godt mottatt og raskt fått et stort nettverk her (på tross av at vi altså verken har voldsomt mye penger eller status på annen måte ). Barna våre trives, og har trivdes, veldig godt på Nordstrand skole, og vi har aldri sett noe til mobbing, utestengning eller andre tegn på dårlig miljø (og vi har som sagt verken stort, flott hus, dyr bil eller høystatus-jobber, så barna våre hadde nok vært i «faresonen» for mobbing hvis høy status hadde vært noe elevene der brød seg noe spesielt om! Men det ser det heldigvis ikke ut til at de gjør ) Anonymkode: 0efe6...7f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå