Gå til innhold

Kake-kluss

Anbefalte innlegg

Skrevet

som heldigvis endte bra (foreløpig)

Vi var innom hos bakeren idag, for vi skulle vise ham bilde av kaken vi vil ha, og ellers bli enige om andre detaljer. Så viser det seg at de har prøvd å ringe oss hele uken (de hadde selvsagt ikke skrevet ned tlf nummeret vårt, eller fornavn). Joda, begge bakerne skulle bort neste lørdag, så de hadde ingen til å lage kaken vår!

Og det var det eneste bakeriet vi hadde funnet som var villige til å lage kaken akkurat slik vi ville ha den. Alle andre hadde en standardkake som vi kunne få, ikke engang fyllet kunne forandres på.

Så vi gikk derfra litt fortvilet, med bare 9 dager igjen hastet det jo litt med å finne noen andre. Plutselig oppdaget vi et bitte lite bakeri i en side-gate, som vi ikke hadde sett før. Gikk inn der, og det første vi ser er en plakat på veggen: Vi baker etter kundens ønske! Hurra, tenkte vi, får håpe de har tid til å lage en kake til oss da.

Og bakeren/konditoren var en hygelig mann, som skulle gjøre alt han kunne for at kaken skulle bli slik vi ønsket. Han var veldig opptatt av at alt skulle lages selv, marsipan og alt! Siden vi har en hvit porselen kaketopp, ville vi gjerne ha helt hvit kake (sugar-paste), og det var ikke noe problem, og han skulle komme og levere kaken etter arbeidstid, så vi slipper å hente den selv.

Så nå håper jeg bare at kaken blir så flott som jeg ser for meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...