AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #1 Skrevet 30. mai 2019 Hei Kvinneguiden! La oss gjøre en lang historie kort, slik at dere henger med! Samboeren min gjennom 6 år har nettopp fått en ny kvinnelig kollega på jobb. De gikk svært godt overens allerede fra første uke, hun inviterte han med på fjelltur og de var ute til rett etter midnatt. Av en eller annen grunn var ikke jeg invitert, selv om han veit at jeg elsker å være ute. Dagen etter oppførte han seg litt merkelig, men ettersom han skulle på jobb hastet han seg ut av døra. Vanligvis pleier han å sykle, og da jeg selv skulle på jobb så jeg at sykkelen stod i garasjen. Jeg sendte han en melding og spurte om hvordan han hadde kommet seg til jobb, der han svarte at han fikk skyss. Mest sannsynligvis fra henne. Dette gav meg en uggen følelse i kroppen og jeg tok det opp med han senere på dagen når vi begge var hjemme. Han sa at jeg ikke hadde noe å bekymre meg over og at de bare gikk godt overens. Dagen etter var vi på konsert, der han tok bilde av maten vi spiste og sendte det til henne. Grunnen til at jeg veit dette er fordi jeg satt rett ved siden av han og kunne se telefonskjermen. De snakker mye på messenger, både i og utenfor arbeidstiden. Nå går han til henne hver dag for å få skyss til og fra jobb. Kan forstå at han ikke gidder å sykle hver dag, men det plager meg litt fremdeles. For bare ett par dager siden sendte en kollega av han meg en melding der han sa at min samboer og deres nye kollega snakket mye sammen på jobb, og at de andre seg i mellom spøker med at han var så forelsket i henne. Han sa de flørtet mye i starten, men at det hadde roet seg litt i det siste. Dette stakk meg rett i hjertet, og jeg måtte rett og slett bare slå av telefonen å komme meg ut i naturen, han sendte meg melding tidlig på morgenen mens samboeren min fortsatt var på jobb. Jeg ville ikke se han når han kom hjem, så jeg bestemte meg for å bruke ekstra tid ute. Når jeg slo på telefonen min hadde han desperat prøvd å få tak i meg. Da jeg kom hjem tok det litt tid før vi endelig kunne snakke ut. Han var ikke lei seg for måten han hadde oppført seg på, fordi han mente det ikke lå noe i det. Han var lei seg for at noen hadde sagt til meg at de flørtet, og jeg måtte forklare han hvordan det føltes for meg. Han fortalte meg at det bare var oss to, og slik skulle det være. Dette er ikke mange dager siden, og de sender fortsatt meldinger til hverandre. Bare i dag, hadde de sendt meldinger hvor han unnskyldte seg til henne for å ikke være «helt tilstede» på jobb.... Jeg har vondt i hjertet mitt, og vil så gjerne takle denne situasjonen på en god måte. Men hva skal jeg gjøre? Trenger råd fra noen som har vært i samme situasjon. Anonymkode: 79e50...8f0 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #2 Skrevet 30. mai 2019 Jeg har vært i den situasjonen, men var den nye kollegaen. Helt ærlig ser jeg mange lilkheter her, uten at jeg ønsker å skremme deg mer, kommer jeg nå til å si det siste du vil høre: Vi hadde et forhold over noe tid mens vi prøvde å finne ut om vi kunne satse, han mannet seg opp til å gå fra henne og fant ut hvem av oss som måtte bytte jobb. Vi er sammen den dag i dag. Så mye kontakt gir god grunn til mistanke, og det den kollegaen sannsynligvis prøver å si med meldingen han sendte er at alle ser at de er forelsket, men du er den siste som vet det. Og de prøver sikkert å skjule det på jobb... Det er også et dårlig tegn om du ikke får treffe henne, all den tid de bare er gode kolleger er det naturlig å presentere sin samboer en av dagene hun kjører ham hjem eller invitere på middag siden de har funnet tonen så godt. Fortell syndet vil hjelpe deg om han ikke holdt det skjult. Selv om det ikke skulle være romantisk eller seksuelt fra hans side, er balansen i deres forhold truet på grunn av hans plutselige interesse for en annen. Til og med stunder med deg (konserten) inviteres hun inn i! Snakk med mannen din om at nå er det helt essensielt at du får dine mistanker avkreftet, og det er en jobb dere må ta sammen. Du vil gjerne tro på ham, det er et godt utgangspunkt! Spør om han kan se måter han kan hjelpe deg til å få det bedre på, istedetfor å anklage. Hvis alt er så uskyldig med henne og det er deg han vil ha, bør han være villig til å tenke over dette. Anonymkode: 1bade...ba3 26
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #3 Skrevet 30. mai 2019 Kommer han på om de har hat sex eller ikke. Anonymkode: 70c2a...612 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #4 Skrevet 30. mai 2019 Hvorfor godtar du dette? Anonymkode: a47bf...f86 9
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #5 Skrevet 30. mai 2019 Opplevde omtrent det samme en gang for noen år siden der jeg var den kvinnelige kollegaen. Mellom oss var det ingenting annet enn samme humor og god kjemi sånn sett. Forskjellen på han og mannen din er at når noen sa ifra til kona hans og hun tok et oppgjør med han så sa han ifra til meg at heretter måtte han trekke seg unna, ikke sende meldinger osv fordi han var på ingen måte interressert i å miste kona si, og at ingen nye vennskap er verdt det. Kudos til han. Nå etter noen år har jeg truffet kona hans flere ganger og vi har en god tone. Anonymkode: 72dd0...72f 22
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #6 Skrevet 30. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Opplevde omtrent det samme en gang for noen år siden der jeg var den kvinnelige kollegaen. Mellom oss var det ingenting annet enn samme humor og god kjemi sånn sett. Forskjellen på han og mannen din er at når noen sa ifra til kona hans og hun tok et oppgjør med han så sa han ifra til meg at heretter måtte han trekke seg unna, ikke sende meldinger osv fordi han var på ingen måte interressert i å miste kona si, og at ingen nye vennskap er verdt det. Kudos til han. Nå etter noen år har jeg truffet kona hans flere ganger og vi har en god tone. Anonymkode: 72dd0...72f Nettopp! Første AB her. Er det «bare» vennskapelig kan han ta noen skritt på veien for å bevare forholdet med deg. Anonymkode: 1bade...ba3 10
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #7 Skrevet 30. mai 2019 Hmm, litt vanskelig, for det må jo være lov å snakke og ha hyggelig tone med kvinnelig kollegaer, men fjelltur alene hadde jeg ikke satt pris på uten å bli invitert. Er hun kollegaen singel? Barn involvert? Anonymkode: d39bb...da9 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #9 Skrevet 30. mai 2019 De er venner, har funnet tonen og har det kjekt i hverandres selskap, hva er galt med det? Det går faktisk fint an å være venn med noen av motsatt kjønn uten å ville pule som gale ved første mulighet. Din sjalusi er et større problem enn at han trives med en kollega som tilfeldigvis er kvinne. Jeg gjør for øvrig også ting på fritiden med mine kolleger uten å invitere med deres partnere, det er altså helt normalt. Ro ned. Anonymkode: 1fe24...229 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #10 Skrevet 30. mai 2019 Jeg hadde reagert kraftigere enn deg. Flørtingen har roet seg nå i det siste??? Men han har ikke gjort noe galt? Anonymkode: f0e89...d0c 10
HansErik Skrevet 30. mai 2019 #11 Skrevet 30. mai 2019 Helt ærlig, dette har jeg opplevd, bare at motsatt. Og de bor i dag sammen, så mitt råd. Sett det på spissen og løp. Ikke en mann å satse på. Han bygger nytt reir, når det nye reiret er klart, får du beskjed om at du er ute av hans liv. Ta han nå, så kan han sitte der med svarteper, og du har selv valgt din vei. Hardt, men alternativet er drepende for deg. Du beholder selvrespekten også. 10
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #12 Skrevet 30. mai 2019 Så fantastisk av den kollegaen å gi deg beskjed! Er enig i den over som skriver at alle nok kan se at de har noe på gang, selvom de ikke tror det selv. Men om han er utro eller bare betatt er det ingen andre enn de som vet,,, Anonymkode: e164e...85d 15
FrodeF Skrevet 30. mai 2019 #13 Skrevet 30. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor godtar du dette? Anonymkode: a47bf...f86 Ja, tenk å godta at man har kvinnelige kollegaer. Jeg har alltid ment at kvinnfolk burde holde seg på kjøkkenet, takk for at du også synes det. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #14 Skrevet 30. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: De er venner, har funnet tonen og har det kjekt i hverandres selskap, hva er galt med det? Det går faktisk fint an å være venn med noen av motsatt kjønn uten å ville pule som gale ved første mulighet. Din sjalusi er et større problem enn at han trives med en kollega som tilfeldigvis er kvinne. Jeg gjør for øvrig også ting på fritiden med mine kolleger uten å invitere med deres partnere, det er altså helt normalt. Ro ned. Anonymkode: 1fe24...229 I min verden er det unormalt Anonymkode: a47bf...f86 8
a l'orange Skrevet 30. mai 2019 #15 Skrevet 30. mai 2019 Han er glødende forelsket. Hadde sagt at han enten fikk se til å vende snuten innover mot oss, og i den forbindelse ekskludert henne helt fra livet sitt, eller gått min vei. Siden dette er en kollega så kommer han ikke til å kunne ekskludere henne, uten å slutte i jobben, så der har han stelt det til bra for seg selv 9
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #16 Skrevet 30. mai 2019 Varsellampe!! God kontakt og kjemi med ny kvinnelig kollega. Masse meldinger og delinger. Kaffe etter jobb Lønningspils. Jobbreise. puling Avdelingsmiddag. Puling Seminar. Blåtur . Puling. Etc. Her er det ikke bare kollegiale følelser. Ønsker at noen fra jobben hans hadde hatt baller å si i fra til meg. Anonymkode: 28e9d...b3e 10
Pearl2.0 Skrevet 30. mai 2019 #17 Skrevet 30. mai 2019 Det er greit å ha en god tone på arbeidsplassen, men synes det går for langt når man sender meldinger og bilder til hverandre på fritiden. Også det å dra på fjelltur sammen. Jeg hadde ikke likt det. 10
Loff77 Skrevet 30. mai 2019 #18 Skrevet 30. mai 2019 Helt greit å ha gode kolleger, dette er drøyt og ikke greit mot deg! 4
rosaprosa Skrevet 30. mai 2019 #19 Skrevet 30. mai 2019 Dette er ikke innafor, skjønner godt at du reagerer. Ja man kan ha god kjemi og venner av motsatt kjønn, men det får da være måte på. Syns det er respektløst ovenfor deg. 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #20 Skrevet 31. mai 2019 Er han polyamorøs?.... Ikke normalt å gå på fjelltur med en annen kvinne istedenfor deg. Det er kjæresten man skal gi mest oppmerksomheten til, ikke andre kvinner... Det skal ikke bare være sex som skiller venn fra kjæreste. Det handler om å dele livet med en person og da må man treffe en person man faktisk vil dele livet med. Det er greit å treffe kompisene sine og holde litt kontakten med sine venner. Men ka faen ? En ny kollega, en ny venn til bare han? Dere er kjærestee og da skal dere bygge ett liv sammen. Han sender meldinger med henne og alt mulig. Hvilken jobb har han?? Hva jobber de SAMMEN om? Anonymkode: 87eb8...466 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå