Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Solid god utdannelse og arbeidserfaring. Jeg er ikke den som bare leter etter jobb for jeg må ha jobb.Men 3 ting som er viktig for meg på jakt i en jobbprosess:

1. Godt arbeidsmiljø 

2. God arbeids kultur 

3. Utfordrende arbeidsoppgaver og utvikling  

Jeg er også ofte veldig klar på det jeg kan bidra med. 

Jeg er ofte veldig klar på disse punktene i et jobbintervju, hvis arbeidsgiveren ikke er enig med meg i disse punktene, takker jeg for meg uansett hvor godt lønnet jobben er.

Hva tenker du som arbeidsgiver når du skal rekruttere en som meg?   

Anonymkode: 32b39...e1b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Usikker om noen arbeidsgivere tenker sånn. 

Anonymkode: 150f9...1b7

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på hvordan du formidler det. Spør du spørsmål om hvordan arbeidsmiljøet er, eller bare krever du at det skal være bra? 

Anonymkode: a6672...243

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo an på hvordan du formidler det. Spør du spørsmål om hvordan arbeidsmiljøet er, eller bare krever du at det skal være bra? 

Anonymkode: a6672...243

Spør self. Formidler veldig proft. Sier jo eksempelvis at det som er viktig for meg på en arbeidsplass er osv. Eller når de spør om mine forventninger til bedriften. Men gjennom hele intervjuet ser jeg etter om det er noe avvik eller noe som ikke kan passe osv.   

Skrevet

Det finnes forventninger og det finnes krav. Det du beskriver er ikke å forvente; det er å kreve. Det spørs selvsagt hvordan du legger det fram i et virkelig møte, samt hvilke stillinger du søker. Slik du skriver her, kan forstås som at du er en temmelig krevende arbeidstaker. Helt greit at man ikke skal finne seg i hva som helst, men du kan ikke stå der og stille krav uten at det blir stilt krav tilbake. Krever du et godt arbeidsmiljø, må du tåle at arbeidsgiver spør hva du selv bidrar med i så måte.

Hvis du legger det fram på en slik måte at det virker som om du mener arbeidsgiver skal endre en allerede velfungerende bedriftskultur bare for å danse etter din pipe, så er det ikke bare du som takker for deg, for å si det slik. Da sier arbeidsgiver også takk for seg. 

Utfordrende arbeidsoppgaver og muligheter for utvikling kan jo være så mangt. Du kan ikke forvente å få bare oppgaver du synes er utviklende for deg selv. Noen oppgaver er kjedelige, uansett hvilken jobb du har. Og det som er utviklende og utfordrende for deg kan være kjedelig for andre, og vice versa. 

Hvis du uttrykker deg på en slik måte at du virker veldig kritisk til arbeidsgiver ser jeg ikke bort fra at arbeidsgiver lurer på hvorfor i alle dager du egentlig har søkt jobb der. Du er neppe den eneste jobbsøkeren i verden. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Solid god utdannelse og arbeidserfaring. Jeg er ikke den som bare leter etter jobb for jeg må ha jobb.Men 3 ting som er viktig for meg på jakt i en jobbprosess:

1. Godt arbeidsmiljø 

2. God arbeids kultur 

3. Utfordrende arbeidsoppgaver og utvikling  

Jeg er også ofte veldig klar på det jeg kan bidra med. 

Jeg er ofte veldig klar på disse punktene i et jobbintervju, hvis arbeidsgiveren ikke er enig med meg i disse punktene, takker jeg for meg uansett hvor godt lønnet jobben er.

Hva tenker du som arbeidsgiver når du skal rekruttere en som meg?   

Jeg har de samme ønskene som deg for arbeidssted. Min erfaring er at ingen jeg har blitt intervjuet har sagt sannheten om arbeidsmiljøet, enten fordi de sitter for fjernt fra avdelingen jeg skal ansettes i og ikke vet, eller fordi de ikke vil innrømme i et intervju at de har problemer. 

God arbeidskultur henger sammen med godt arbeidsmiljø, så svaret er det samme som over.

Det er vanskelig å tilby utfordrende arbeidsoppgaver til mange til enhver tid. Folk har ulikt nivå og interesse for krevende oppgaver. Dessuten er det ofte mange kjedelige oppgaver som må løses, og noen må gjøre dem. Dermed skal det litt til å få klaff på alle ønskene/kravene dine.

Anonymkode: 4502f...a51

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...