Gå til innhold

Hadde muntlig eksamen og var nervøs, ble filmet av medelev

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg hadde muntlig eksamen mens en haug andre studenter stod å så på. Jeg var så nervøs at jeg skalv og husker knapt noe av det. 

Mens jeg stod å leste, så jeg at noen filmet meg, mens de satt å lo. Jeg vet hvem det er, så lurer jeg på om jeg skal klage de inn til skolen? Kansje de blir sparket ut av studiet sitt? Det er vondt å tenke at de gjorde det mot meg.

Anonymkode: e844a...0c8

Videoannonse
Annonse
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Når skjedde dette? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Når skjedde dette? 

Ca et år siden

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ca et år siden

Jeg bare stusset på at muntlig eksamen ble holdt foran medelever. Pleier det ikke være foran lærer og sensor?

Skrevet

Huff så dårlig gjort av de. Tror du skolen gjør noe særlig med dette? Jeg vet ikke altså. Hva med å legge det frem som en klage på skolens rutiner, og be om at fremtidige eksamener er uten publikum hvis det er mulig. Gjerne på grunnlag av mobbing osv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

muntlig eksamen gjøres da ikke foran klassen og det er 1 år siden, move on.

Anonymkode: 67552...275

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det var forran en stor gruppe, ikke bare en klasse ja. Jeg skal gå videre, bare surt om det ikke får noen konsekvenser for de.

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var forran en stor gruppe, ikke bare en klasse ja. Jeg skal gå videre, bare surt om det ikke får noen konsekvenser for de.

Fryktelig dårlig gjort å le og filme. Vet du om lærer fikk dette med seg? De burde ha blitt kastet ut av lokalet.

Skrevet

Skjønner at dette var et problem for deg der og da, og du burde tatt dette opp i sanntid (momentant). Enten under eksamen eller rett etterpå. Fordi det er faktisk ikke greit. Nå har det gått 1 år, og du får jo ingenting ut av det for å gjøre dette til et problem nå.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Juks skrev:

Skjønner at dette var et problem for deg der og da, og du burde tatt dette opp i sanntid (momentant). Enten under eksamen eller rett etterpå. Fordi det er faktisk ikke greit. Nå har det gått 1 år, og du får jo ingenting ut av det for å gjøre dette til et problem nå.

Enig. Det hadde vært helt på sin plass å ta tak i dette når det skjedde, for det er ikke akseptabel oppførsel. Men å komme med det et helt år etterpå blir for dumt. 

Anonymkode: b7d44...dc2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Fryktelig dårlig gjort å le og filme. Vet du om lærer fikk dette med seg? De burde ha blitt kastet ut av lokalet.

Nei, det tror jeg ikke. Jeg angrer veldig på at jeg ikke tok det opp der og da, men det var presentasjoner på rekke og rad. En passe god konsekvens hadde vært om de fikk stryk eller utvisning. Men det er vel forseint nå.

Morsomme er at hun som filmet hadde egen presentasjon og var dritnervøs. Hun turte knapt å prate.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Juks skrev:

Nei, det er bare vondt å tenke på. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det tror jeg ikke. Jeg angrer veldig på at jeg ikke tok det opp der og da, men det var presentasjoner på rekke og rad. En passe god konsekvens hadde vært om de fikk stryk eller utvisning. Men det er vel forseint nå.

Morsomme er at hun som filmet hadde egen presentasjon og var dritnervøs. Hun turte knapt å prate.

Nei, det er ikke en passende straff. Ro deg ned.

Anonymkode: 8415a...a38

Skrevet

Nei, det er bare vondt å tenke på. 

Skjønner det var ubehagelig for deg. Og at det kanskje har preget deg mer enn nødvendig. 

Men det er over nå, både eksamen og situasjonen. 

Skal du derimot en gang i framtiden ha muntlig eksamen igjen, så ta deg en skikkelig prat med lærer/veileder om dette på forhånd. Både hva som skjedde sist og hva det gjorde med deg. Kanskje tar dem eventuelle hensyn og gir deg begrensninger (lukket lokale sammen med sensor og veileder - som faktisk er normalt!). 

Enn sålenge, må du nok bare karakterisere hendelsen som en dårlig opplevelse, som du kan ta lærdom av. Skjer noe lignende i en annen setting, så i fra momentant! Ikke nøl! Og slå deg til ro med "skjedd er skjedd", og se framover :) 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er på siden, men merker jeg er svært nysgjerrig på hva slags eksamen dette var. Har hatt muntlig eksamen både på ungdomsskole, vgs og på universitetet, og hver gang har det kun vært totalt tre personer tilstede under eksamen.

Anonymkode: 95ec9...9ae

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det forstår jeg. Jeg tror alle hadde synes det hadde vært veldig vondt og ubehagelig. Jeg følte meg også uthengt av en lærer for en tid tilbake. Det er en vond følelse. Jeg tok det heller ikke opp, men tenker på det og blir minnet på det hver gang jeg ser personen. Så jeg har ikke problem med å forstå deg. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er på siden, men merker jeg er svært nysgjerrig på hva slags eksamen dette var. Har hatt muntlig eksamen både på ungdomsskole, vgs og på universitetet, og hver gang har det kun vært totalt tre personer tilstede under eksamen.

Anonymkode: 95ec9...9ae

Jeg har hatt gruppeeksamen på HVL i form av fremlegg for 4 andre grupper.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg bare stusset på at muntlig eksamen ble holdt foran medelever. Pleier det ikke være foran lærer og sensor?

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Muntlige eksamener, slik som jeg ser har blitt skrevet ovenfor, er i utgangspunktet offentlige. Jeg har hatt medstudenter som har vært til stede ved mine eksamener, og omvendt. Når det er sagt har vi vist enorm respekt og ydmykhet for hverandre i eksamenssituasjonen, og det TS beskriver virker helt hårreisende. 

Anonymkode: e6c67...e0a

• Liker 3
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muntlige eksamener, slik som jeg ser har blitt skrevet ovenfor, er i utgangspunktet offentlige. Jeg har hatt medstudenter som har vært til stede ved mine eksamener, og omvendt. Når det er sagt har vi vist enorm respekt og ydmykhet for hverandre i eksamenssituasjonen, og det TS beskriver virker helt hårreisende. 

Anonymkode: e6c67...e0a

Jeg forstår. Jeg hadde muntlig eksamen i fjor, eller klassen hadde, alle hadde alene foran lærer og sensor. 

Enig i at det er hårreisende at folk ler og filmer. Ikke slik det skal være!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...