Gå til innhold

Hvor ofte bruke bodyscanner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en bodyscan på treningssenteret mitt for en uke siden. Ble veldig motivert til å gjøre tallene bedre, og se fremgang med kosthold og trening. 
Hvor ofte bør jeg betale 199 kr for å ta bodyscan? En gang i uken? Hver 14. dag? En gang i måneden? 

Jeg hadde ca 30% kroppsfett, ca 40% muskler, BMI på 30.3 og er kvinne.Vil tro at de siste 30%ene er vann, skjelett, innvoller osv. Har nivå 5 av innvendig fett, noe som visstnok er veldig bra og at det først blir farlig når nivå 12 kommer. 

Har nettopp begynt, og er veldig motivert! 

Anonymkode: 72608...7f9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jo lengre du venter mellom hver, jo mer endringer vil du se. :) Ville ikke gjort det hver uke i alle fall! I starten vil man nok kunne se en god del endringer fra mnd til mnd, men så begynner det å sakke ned; det er normalt - bare ikke forvent mirakler hver gang du gjør scanningen, så er det jo opp til deg :) 

Anonymkode: 0e231...1ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo lengre du venter mellom hver, jo mer endringer vil du se. :) Ville ikke gjort det hver uke i alle fall! I starten vil man nok kunne se en god del endringer fra mnd til mnd, men så begynner det å sakke ned; det er normalt - bare ikke forvent mirakler hver gang du gjør scanningen, så er det jo opp til deg :) 

Anonymkode: 0e231...1ed

Vet du hvor mye som er normalt å forbedre seg? Jeg er utålmodig av meg, vil se resultater og lurer på hva jeg kan forvente :P  

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mye relatert til vektnedgsng eller bygge muskler. Og det tar jo tid! Ville hvertfall ventet minst én mnd. Om du skal ta så ofte og er så giret og motivert nå, så kan det jo være du blir kjempeumotivert om du scanner deg på nytt for tidlig, og nesten ikke ser resultater av hard jobbing. Ting tar tid. 

Anonymkode: b37c7...714

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ventet til det har gått en måned og til du har gått ned minimum 5-6 kilo. Da vil du kunne se en del forskjell i fettmasse. Samtidig må du huske på at muskelmassen sannsynligvis ikke øke noe særlig mens du går ned i fettmasse, men hvis du trener styrke kan du holde muskelmassen stabil mens fettmassen går nedover. 

Anonymkode: e6bbe...bec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mye relatert til vektnedgsng eller bygge muskler. Og det tar jo tid! Ville hvertfall ventet minst én mnd. Om du skal ta så ofte og er så giret og motivert nå, så kan det jo være du blir kjempeumotivert om du scanner deg på nytt for tidlig, og nesten ikke ser resultater av hard jobbing. Ting tar tid. 

Anonymkode: b37c7...714

Lurt, å miste motivasjonen er det siste jeg vil. Har kjørt hardt i 6 dager nå med 2 gram protein per kroppsvekt. Spiser ca 1600 kcal om dagen og trent 20 min styrke og 45 min kondisjon annen hver dag, og går en tur på 6 km annenhver dag. Ting går veldig bra men jeg har ikke gått på vekta. Sparer det til neste bodyscan :) 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ventet til det har gått en måned og til du har gått ned minimum 5-6 kilo. Da vil du kunne se en del forskjell i fettmasse. Samtidig må du huske på at muskelmassen sannsynligvis ikke øke noe særlig mens du går ned i fettmasse, men hvis du trener styrke kan du holde muskelmassen stabil mens fettmassen går nedover. 

Anonymkode: e6bbe...bec

Vet du om noe studier som jeg kan lese som formidler det du skriver? Blir motivert av å lære :)  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha tatt disse kroppsanalysene med en stor klype salt. 

Anonymkode: 964e5...010

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Disse kroppsanalysene er meget unøyaktige. Spar pengene til noe annet. 

Anonymkode: 18ea3...e1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 30.5.2019 den 16.45, AnonymBruker skrev:

Jeg tok en bodyscan på treningssenteret mitt for en uke siden. Ble veldig motivert til å gjøre tallene bedre, og se fremgang med kosthold og trening. 
Hvor ofte bør jeg betale 199 kr for å ta bodyscan? En gang i uken? Hver 14. dag? En gang i måneden? 

Jeg hadde ca 30% kroppsfett, ca 40% muskler, BMI på 30.3 og er kvinne.Vil tro at de siste 30%ene er vann, skjelett, innvoller osv. Har nivå 5 av innvendig fett, noe som visstnok er veldig bra og at det først blir farlig når nivå 12 kommer. 

Har nettopp begynt, og er veldig motivert! 

Bortkastet. Dette er bare tull, den måler såpass unøyaktig at det er bortkasta penger, nok et salgstriks.

Glem vekt og måling, fokuser på målet ditt. Vei deg 1 gang pr uke for eks, det er nok i massevis.

Skal du måle fettprosenten riktig må du ta en Dexa scan, eller få noen til å bruke fettklype som kan det. Som har lang erfaring med det.

Men for deg er ikke dette noe å tenke på i heletatt. Ikke la denne håpløse maskinen fucke opp alt for deg, samt tømme deg for penger.

Anonymkode: 721e4...fef

Skrevet

Du kan følge min dagbok for å se hvordan jeg gjorde det. Jeg gikk ned 5 kg på 10 uker, hvorav 4,5 kg var fett og 0,5 kg var muskler. Jeg målte med dexa. Som de over her sier, de målingene de gjør på treningssenter, er dessverre veldig upresise, så jeg ville ikke brukt for mye energi på det. Jeg har en vekt som måler med BIA (samme som på treningssenteret), og den er ikke i nærheten av å oppgi det samme resultatet som dexa-scanen.

Så lenge du følger denne framgangsmåten, så oppnår du det du ønsker.

1. Spis nok proteiner (1,6 g/kg)
2. Tren med et fornuftig styrkeprogram
3. Ikke gå ned mer enn ca 1% kroppsvekt i uka. (Jeg veier meg hver dag og regner snitt av det hver femte dag).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...