Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du gjort bekkenøvelser under graviditeten? Når startet du og hvordan utfører du øvelsen? Og hvor ofte? 

Til dere som gjorde dette i et gjennomført svangerskap; følte dere det hadde effekt? 

Anonymkode: d55fa...d21

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bump.

AnonymBruker
Skrevet

Ville vært smått forsiktig. En ny mulig risikogrupper for levator avulsjon er kvinner med veldig sterk bekkenbunn. Jeg hadde veldig sterk bekkenbunn og fikk levator avulsjon selv ved fødsel uten tangforløsning. Er du svak i bekkenbunnen ville jeg trent.

Anonymkode: 5a896...8fc

AnonymBruker
Skrevet

Risikogruppe*

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville vært smått forsiktig. En ny mulig risikogrupper for levator avulsjon er kvinner med veldig sterk bekkenbunn. Jeg hadde veldig sterk bekkenbunn og fikk levator avulsjon selv ved fødsel uten tangforløsning. Er du svak i bekkenbunnen ville jeg trent.

Hvordan vet man om man er svak i bekkenbunnen?🤔

Skrevet

Jeg kneip litt å og da med nr 1. Gikk fint etterpå men kunne legge litt hvis jeg feks nøys. Kneip litt med nr 2 og har ikke hatt en eneste lekkasje. Aldri fokusert mye på det egentlig. Forskjellen var vel at jeg holdt på med styrkeløft i mellom de to, ble nok sterkere i bekkenbunnen og generelt. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet man om man er svak i bekkenbunnen?🤔

Jeg tror man har en viss følelse av det? Ellers kan man sjekke med fingrene. En sterk bekkenbunn vil ha både et sterkt knip, et "løft" og evnen til å holde dette knipe og løftet en stund.

En svak bekkenbunn vil ofte bare ha evnen til å knipe, ved mer uttalt svakhet vil man såvidt kunne kjenne en kontraksjon, eller evt ikke i det hele tatt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, addict skrev:

Jeg kneip litt å og da med nr 1. Gikk fint etterpå men kunne legge litt hvis jeg feks nøys. Kneip litt med nr 2 og har ikke hatt en eneste lekkasje. Aldri fokusert mye på det egentlig. Forskjellen var vel at jeg holdt på med styrkeløft i mellom de to, ble nok sterkere i bekkenbunnen og generelt. 

Takk for svar. Trente du mye styrke også under svangerskapet med nr 2?

AnonymBruker
Skrevet

Du MÅ sjekke ut hypopressive trening!

Anonymkode: c29f7...3b7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Trente du mye styrke også under svangerskapet med nr 2?

Nei jeg var sykemeldt hele svangerskapet og lå på sofaen pga hyperemesis dessverre 😅 så veldig overrasket over at jeg har null lekkasjer nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Boken "Frisk graviditet" var gull for bekkenet 🤩

Anonymkode: 37fe7...959

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...