Gå til innhold

Hvor mye bør man betale for gulv, for å vite at det er god kvalitet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal legge nytt gulv på stue og soverom i sommer, og kikker litt på ulike gulv nå. Men det er jo så utrolig mye å velge mellom, og prisene varierer veldig. Er det sånn at jo dyrere, jo bedre, eller kan man få et fint gulv til rundt 400 kr pr kvadrat (som jeg har sett på i dag)?

Kjenner noen som brukte 50.000 kr på å legge gulv også var det elendig kvalitet. Noen tips til hva jeg bør se etter?

Anonymkode: 2477e...8b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke pris har så mye å si. Folk flest ser ut til å være glad i laminat, parkett og tarkett og alt det der som kan klikkes i hop. Vi la en slik variant i gangen (inkl. litt trapper) som skulle være "butikkgradert", altså til mye gangtrafikk. Jeg er til syvende og sist rimelig misfornøyd. Industrigulvene er svært slette og de allerminste ujevnhetene blir lett synlige - deriblant små hevinger langs skjøtene etter fukt. Neste gang jeg legger gulv blir det stein i gangen og ordentlig treverk - ikke laminert, limt eller noe slikt dritt - i resten av huset. Hva det koster er litt det samme bare det varer noen tiår uten å se teit ut. Og da er det vanskelig å slå naturlige materialer.

Anonymkode: 39c9f...8cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...