AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #1 Skrevet 30. mai 2019 Hei, jeg kjøpte noe (ganske dyr) solkrem før påsken i fjor da jeg skulle reise bort. Det er ganske mye igjen av den, og jeg føler det kanskje blir dumt å kaste den? Jeg skal reise til Spania om et par uker, så jeg lurer da på om det er trygt å bruke den da? Jeg kan ikke noe om kjemien i solkrem, så jeg vet ikke hvordan det der fungerer. Har dere noe kunnskap/erfaring om dette? Anonymkode: 5cc23...69b
JamesBlond Skrevet 30. mai 2019 #2 Skrevet 30. mai 2019 Jeg har pleid å bruke solkrem fra året før og det har gått helt fint. Tror det har mer å si hvordan den har blitt oppbevart enn om det har gått et år. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #3 Skrevet 30. mai 2019 Det går nok helt fint så lenge huden din ikke reagerer på den. Eneste kan være at den har litt lavere solbeskyttelse, så være oppmerksom på det. Anonymkode: 7c9b3...54a 1
petterm Skrevet 30. mai 2019 #4 Skrevet 30. mai 2019 Hørte på radion at så lenge den ikke er harsk, dvs lukter dårlig så går det greit.
Kvinne87Rogaland Skrevet 30. mai 2019 #5 Skrevet 30. mai 2019 Jeg har brukt solkremer som er både 2 og 3 år gamle. Funker helt fint, og jeg er blek og blir lett solbrent. Det verste for solkrem er luft - hvis du mister korken så kan du kaste den.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #6 Skrevet 31. mai 2019 Kommer helt an på hvordan den er oppbevart. Hvis jeg oppbevarer solkremen på badet fra ett år til et annet er den totalt ubrukelig sommeren etter. Du ser det på konsistensen Anonymkode: 90b2e...237
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #7 Skrevet 31. mai 2019 Dette ble testet på tv for en stund siden. Solbeskyttelse er den samme. Det eneste er at det kan være mer bakterier i den, enn i en nyopnet. Anonymkode: 6f54c...b11
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #8 Skrevet 31. mai 2019 "Most sunscreens will remain effective up to three years after the container is opened — unless the brand's expiration date says otherwise, according to the Mayo Clinic. Expired sunscreen may be less effective at blocking UV rays, raising the likelihood of sunburn and an increased risk of skin cancer" Mayo Clinic er et av verdens beste sykehus... Anonymkode: 2ee9a...52c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå