AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #1 Skrevet 30. mai 2019 Ok, nå er jeg desperat. Gjorde tidenes dårligste eksamen, den vipper garantert mot stryk og jeg går tredje år bachelor så får jeg ståkarakter er jeg ferdig. Hvis ikke... Lurer seriøst på om jeg skal oppsøke emneansvarlig og rett og slett prøve å snakke han til å gi meg ståkarakter. Å være dønn ærlig om hvor viktig det er for meg kanskje kombinert med å flørte litt....jeg er en god flørter. Jeg er skikkelig kynisk nå og tenker kun på hva som evt funker for å få eksamen ut av verden. Er dette helt uhørt eller har noen erfaringer med det? Kan det funke? Anonymkode: fd604...0e0
Vox_populi Skrevet 30. mai 2019 #2 Skrevet 30. mai 2019 Flørting er det ingen over konfirmasjonsalderen som går på. Mer konkrete saker – kanskje. 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #3 Skrevet 30. mai 2019 Slapp av. Du stryker ikke. Er du klar over hvor mye penger det koster høyskolen å stryke deg? Så lenge du ikke leverte blankt vil de finne en måte å la deg stå på. Anonymkode: 4a328...9b8 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 30. mai 2019 #4 Skrevet 30. mai 2019 I så fall fortjener du ikke den karakteren og læreren er uprofesjonelt.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #5 Skrevet 30. mai 2019 Jeg vet at andre har gjort det i andre land og det har fungert, men jeg har ikke hørt om slike tilfeller i Norge. Tror det lar seg vanskelig gjøre til tross for at emneansvarlig lar seg forføre. Anonymkode: 44e83...3d1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #6 Skrevet 30. mai 2019 10 minutter siden, Vox_populi skrev: Flørting er det ingen over konfirmasjonsalderen som går på. Mer konkrete saker – kanskje. Hvor konkret må det være? 8 minutter siden, Luna Llena skrev: I så fall fortjener du ikke den karakteren og læreren er uprofesjonelt. Jeg sa jeg kun tenker kynisk nå. Anonymkode: fd604...0e0
Vox_populi Skrevet 30. mai 2019 #7 Skrevet 30. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor konkret må det være? Det må være konkret og ikke abstrakt (som flørting er). Men akkurat HVA som frister nok, det er vanskelig for utenforstående å gjette seg til. Veldig personavhengig.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #8 Skrevet 30. mai 2019 studie årene mine var det verste jeg har vært bort i. Anonymkode: 0e51d...6a8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #10 Skrevet 30. mai 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: studie årene mine var det verste jeg har vært bort i. Anonymkode: 0e51d...6a8 Hva var ille med de? Anonymkode: 00501...385
Gjest Impressa Skrevet 30. mai 2019 #11 Skrevet 30. mai 2019 Du kan jo i det minste ta den praten med emneansvarlig uten å flørte? Har du mer faglig forståelse inne enn det du fikk ut på eksamen eller er du rett og slett blank? Hvis du egentlig kan mer ville jeg mye heller ha vist frem det enn at du er en god flørter. Eksamenssituasjonen er noe dritt og innimellom ordentlig urettferdig og kanskje, bare kanskje, ser han at det gjaldt i ditt tilfelle. Problemet er at en sånn samtale fort blir litt fishy hvis han trenger studentnummer eller liknende for å vite hvilken oppgave som er din. Men drit i den planen om å flørte. Seriøst.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #12 Skrevet 30. mai 2019 du sier vel ikke at du skal løsne bhen helt av? Anonymkode: 0e51d...6a8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #13 Skrevet 30. mai 2019 Bare venter på at TS skal skrive at hun forsøkte å flørte, for deretter å gjengi hele hendelsesforløpet som selvsagt når de samme høydene som novellene i Cupid. Hjelper henne like så godt i gang med dialogen:«heeei, jeg har lyst å få ståkarakter, har hørt at du liker å få stå..?» Også skriver noen at dette må være en trolletråd, f.eks meg. Anonymkode: 1670b...404 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #14 Skrevet 30. mai 2019 Man skal jo få tilbake karakteren umiddelbart på muntrlig eksamen så dette tror jeg ikke noe på, men bra insj på trollingen. Anonymkode: 190ec...167 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #15 Skrevet 30. mai 2019 Herregud... Det siste jeg vil etter fiaskoen av en SKRIFTLIG eksamen er å krangle med forumpolitiet på KG. Har dere seriøst ingen steder dere får de sylskarpe tankene deres hørt ellers i livet? Takk til dere med seriøse innspill. Jeg får nok heller gå og grue meg i tre uker. Anonymkode: fd604...0e0
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #16 Skrevet 30. mai 2019 38 minutter siden, Impressa skrev: Du kan jo i det minste ta den praten med emneansvarlig uten å flørte? Har du mer faglig forståelse inne enn det du fikk ut på eksamen eller er du rett og slett blank? Hvis du egentlig kan mer ville jeg mye heller ha vist frem det enn at du er en god flørter. Eksamenssituasjonen er noe dritt og innimellom ordentlig urettferdig og kanskje, bare kanskje, ser han at det gjaldt i ditt tilfelle. Problemet er at en sånn samtale fort blir litt fishy hvis han trenger studentnummer eller liknende for å vite hvilken oppgave som er din. Men drit i den planen om å flørte. Seriøst. Det har ingen betydning. Det som TS skrev på eksamen, er det som utgjør grunnlaget for å sette karakter. Hva TS ellers måtte ha av faglig kompetanse har ingen betydning for karakteren. Å gå til emneansvarlig for å sutre er meningsløst og gir bare et elendig inntrykk. Jeg er emneansvarlig selv, og ville bedt TS om å konte, og sendt hen rett på dør. Anonymkode: 235cb...4c0 1
Gjest Impressa Skrevet 30. mai 2019 #17 Skrevet 30. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det har ingen betydning. Det som TS skrev på eksamen, er det som utgjør grunnlaget for å sette karakter. Hva TS ellers måtte ha av faglig kompetanse har ingen betydning for karakteren. Å gå til emneansvarlig for å sutre er meningsløst og gir bare et elendig inntrykk. Jeg er emneansvarlig selv, og ville bedt TS om å konte, og sendt hen rett på dør. Anonymkode: 235cb...4c0 Høres ut som en empatisk og omtenksom foreleser du... Bare tuller, skjønner at det bare er et uttrykk 😋 Du har helt sikker rett. Men jeg tenker at det ikke skader å prøve.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #18 Skrevet 30. mai 2019 Dere kvinner må bruke de fordelene dere har! Anonymkode: 1cd32...dca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå