Gå til innhold

Hvilket plagg i bomull/lin/silke/ull har du kjøpt til sommeren?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har altfor lite sommerklær og holder derfor på å oppgradere klesskapet.

Til min fortvilelse er de fleste sommerkjoler og -bluser laget av polyester eller viskose, så jeg har derfor ikke kjøpt det ennå, da jeg misliker å gå i klær av de stoffene.

Vil dere andre dele bilder/lenker/navn til klær  og sko dere har kjøpt til sommeren?

Jeg ønsker kun tips om klær laget av bomull, lin, silke, ull, Kashmir osv. Ikke polyester, viskose, lycocell eller andre stoff som ikke er naturstoff. Vet vi er flere som unngår plaststoff, og håper vi kan dele våre erfaringer 🙂

Selv kjøper jeg t-skjorter og singletter i bomull på Cubus. De holder godt på formen.

Anonymkode: eb61e...1c6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du handler på Zalando, så kan du søke opp klær i de materialene. Jeg har selv allergi og eksem, og kan kun bruke klær i bomull, lin og silke, så handler nesten alt på Zalando, da det er så enkelt å finne produkter laget av dette. Var en gang på jakt etter kjole i butikk, men fant jo ikke noen i de materialene. 

Anonymkode: 18c1f...a9f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt linbukser og overdeler på HM. 

Anonymkode: ceff4...30b

• Liker 3
Skrevet

Bruker sommerklærne jeg har fra før, trenger ikke noe nytt. Når det er sagt er jeg ikke så begeistret for plagg i lin lenger, det blir for gjennomsiktig og tåler lite. Dessuten strekker det seg veldig ut i størrelsen, så fort gjort å bomme på størrelsen.  Har prøvd både billig og dyrere lin, like dårlig. Så det går mest i vanlig bomull. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderte å kjøpe disse 2-pakningene med undertrøyer i 100% bomull https://www.zalando.no/schiesser-cotton-essentials-2-pack-singlet-sort-s5981a00i-q11.html

Men valgte disse i 95% bomull, 5% elastan https://www.zalando.no/schiesser-cotton-essentials-2-pack-singlet-schwarz-s5981a00f-q11.html ettersom førstnevnte var korte i følge brukeranmeldelsene.

Anonymkode: 72963...b3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Til min fortvilelse er de fleste sommerkjoler og -bluser laget av polyester eller viskose, så jeg har derfor ikke kjøpt det ennå, da jeg misliker å gå i klær av de stoffene.

Vil dere andre dele bilder/lenker/navn til klær  og sko dere har kjøpt til sommeren?

Jeg ønsker kun tips om klær laget av bomull, lin, silke, ull, Kashmir osv. Ikke polyester, viskose, lycocell eller andre stoff som ikke er naturstoff. Vet vi er flere som unngår plaststoff, og håper vi kan dele våre erfaringer 🙂

Selv kjøper jeg t-skjorter og singletter i bomull på Cubus. De holder godt på formen.

Hvilken type sko er du ute etter? Jeg kjøpe Lacoste sneakers (lyseblå, men de har andre farger) i ekte skinn. De koster fra kr 400,- og kr 500,-  og oppover:) https://www.getinspired.no/catalogsearch/result/?q=lacoste#q=lacoste&idx=getinspired_prod_default_products_price_default_asc&p=0&is_v=1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gode tips fra Leo her 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her også :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 5/30/2019 at 2:34 PM, AnonymBruker said:

Hei

Er ikke viskose naturstoff? 😐 har alltid trodd det 

Anonymkode: e2b75...cd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke viskose naturstoff? 😐 har alltid trodd det 

Anonymkode: e2b75...cd3

Jo, det er det.

Anonymkode: 05eed...6c0

AnonymBruker
Skrevet
På 30.5.2019 den 21.57, rhubarb skrev:

Må bare spørre: Hvorfor ikke viskose og lycocell? Får inntrykk av at du ikke vil ha syntetmaterialer, eller er det stoffkvaliteten du ikke liker? 

https://www.framtiden.no/gronne-tips/spor-oss/er-viskose-miljovennlig.html 

Jeg liker ikke stoffet, hverken kvaliteten på det eller hvordan det kjennes på huden😬

Skrevet

Jeg kjøpte noen t-skjorter i 100% lin på Cubus for noen dager siden. De har flere plagg i ren lin også. 

Til dere som spør om viskose: For oss som jobber med tekstil regnes viskose som et kunststoff. Det består av cellulose, men fremstillingsprosessen er en helt annen enn med de tradisjonelle naturfibrene. Ull, bomull, lin og silke finnes i naturen, og selv om noen av prosessene er mer kompliserte enn andre innebærer det ikke nedbryting av fibrene. Naturfibrene har aldri flytende form før de kan spinnes og veves.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 30.5.2019 den 21.11, AnonymBruker skrev:

Hvilken type sko er du ute etter? Jeg kjøpe Lacoste sneakers (lyseblå, men de har andre farger) i ekte skinn. De koster fra kr 400,- og kr 500,-  og oppover:) https://www.getinspired.no/catalogsearch/result/?q=lacoste#q=lacoste&idx=getinspired_prod_default_products_price_default_asc&p=0&is_v=1

Åh de lyseblå var fine 🥰 må skaffe meg ett par 👍

Anonymkode: f6375...8e4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...