Gå til innhold

Når kan jeg tidligst reise på ferie når jeg har hund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel burde hunden være før jeg kan være borte fra den ? 

Anonymkode: 5f220...69f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du prioriterer ferie fremfor en nyanskaffet hun, burde du aldri hatt hund.

Anonymkode: bae81...29b

• Liker 10
Skrevet

Voksen, så rundt 2år. Det er jo også forskjell på om du setter den på kennel, hundehotell eller hos noen den kjenner? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hunden burde hvertfall være trygg på deg og de som eventuell skal passe den. Jeg mener at hvis du skaffer deg hund nå i sommer, så drar du ikke på ferie i år. Da burde du hvertfall ta med hunden, mange flotte steder å feriere i Norge også. Hunden min og jeg har hatt mange fine turer i telt vi 😊  

Anonymkode: 5adba...6fb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke slakt meg nå.

Jeg har så lyst på hund men har bestilt ferie til høsten,i 12 dager. Fra 29 september. Hvis jeg kjøper meg hund nå den20 juni å reiser på ferie om tre mnd uten hunden,tror dere hunden vil ta skade av det?Hunden vil bli passet av noen som har flere hunder. Jeg kan ikke avbestille ferien for har ingen avbestillingsforsikring.. men Jeg har så lyst på hund nå i sommer.Jeg er uføretrygdet så jeg har nok av tid ellers.. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke slakt meg nå.

Jeg har så lyst på hund men har bestilt ferie til høsten,i 12 dager. Fra 29 september. Hvis jeg kjøper meg hund nå den20 juni å reiser på ferie om tre mnd uten hunden,tror dere hunden vil ta skade av det?Hunden vil bli passet av noen som har flere hunder. Jeg kan ikke avbestille ferien for har ingen avbestillingsforsikring.. men Jeg har så lyst på hund nå i sommer.Jeg er uføretrygdet så jeg har nok av tid ellers.. 

Syns det er for tidlig å reise fra hunden, særlig om den skal være hos mennesker som ikke kjenner den SVÆRT godt. Også skal den være med noen som har flere hunder, det kan godt være et stressmoment i seg selv...

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Bare 100% uaktuelt. 

Anonymkode: 09544...51c

• Liker 4
Skrevet

Da må du velge. Ferie eller hund? En valp som allerede har flyttet èn gang trenger stabilitet og rutiner. Det er mye arbeid den første tiden med valp for å dressere den, sosialisere den, få den stueren osv. Hunder er forskjellige, og noen valper bruker lengre tid enn andre. Det er mer å eie hund enn bare å fylle matskålen og gå på tur. Den må rekke føle seg hjemme før du reiser ifra den. Husk at for hunden så er du alt den har og du forsvinner plutselig for den i det som kommer til å føles som en evighet for hunden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke slakt meg nå.

Lite igjennomtenkt. Ufør eller ei.. 

Anonymkode: 9242f...089

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville helst droppet syden turen å skaffet meg hund.Men da sårer jeg andre som gleder seg til ferie. Jeg får vel få en valp etter Spania turen men da er det vinter. Det er vel best med valp på våren?

Skrevet

Kan du høre med de som leverer hunden om de kan ha den 12 dager? Ellers ville jeg ikke reist. 

• Liker 3
Gjest chiki
Skrevet

Vi fikk hund i desmber og reiste på ferie 4 uker i juli. Men den ble passet av svigermor som den kjente godt. Var allerede vant til å være der samme med oss flere helger, påske, vinterfeire osv

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville helst droppet syden turen å skaffet meg hund.Men da sårer jeg andre som gleder seg til ferie. Jeg får vel få en valp etter Spania turen men da er det vinter. Det er vel best med valp på våren?

Du har jo en god unnskyldning til å droppe turen pga valpen? Har de ikke forståelse for det så kan de bare ha det så godt egentlig

Anonymkode: 9242f...089

• Liker 2
Skrevet

Hei 😊 Her ser jeg du har fått en del krasse svar. Jeg tenker at det er helt ufarlig og reise på en ferie i 12 dager, innen da er hunden ca 5 mnd gammel og har helt sikkert blitt stueren, bodd seg inn i huset ditt og fått en god relasjon til deg. Du har nok tilogmed gått valpekurs innen du drar på ferie- så hunden vil antageligvis være godt rustet for å «bo» hos noen andre da du er på tur. 👍 Grønt lys fra meg altså! God tur 😊

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel burde hunden være før jeg kan være borte fra den ? 

Jeg synes personlig at hunden bør være godt og nært knyttet til dere over en viss tid, før dere reiser fra den en uke, eller maks to. Kanskje 6-7-8 mnd gammel? Selv reiste jeg ikke på ferie i det hele tatt det året jeg fikk hunden min (fikk den i april det året). 

Det er mye som skjer i hjernen til en valp det første året, og de knytter livslange erfaringer og bånd i den alderen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du som er ufør kan få valp når som helst på året. Sommeren er ofte enkelt fordi da kan man ta lenger ferie og å være hjemme med hunden. 

Anonymkode: af890...f93

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...