AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #1 Skrevet 30. mai 2019 ....vi bor landlig til med 3 barn. Tanken med å flytte hit var for å komme oss inn på boligmarkedet,så flytte nærmere skole/venner. Jeg ser at spessielt eldste barn på 12 år er mindre aktiv med venner,siden ingen kommer hit for å ringe på døra. Det faller også mye kjøring på meg, da jeg jobber natt å må kjøre de på skolen etter nattevakt. Dette er veldig slitsomt. Jeg har tatt opp dette med han over flere år,Så jeg har vært (for-) tolmodig. Nå begynner begeret å renne over! Hva skal jeg gjøre? Føler jeg ikke blir møtt med forståelse. Det har kommet så langt nå,at jeg ser etter muligheter for meg og barna å leie noe evnt kjøpe rekkehus. Dette begynner å gnage på forholdet...å det er tungt å bo ett sted man ikke ønsker. Jeg tenker spessielt på barna. De ønsker å kunne gå/sykle til og fra skolen. Men det er farlig veg og for langt å sykle fra der vi bor nå. Synes dette begynner å bli veldig tungt,å trist at forholdet evnt må skjære seg pga av dette🙄 Anonymkode: 13834...9b7 2
Pillarguri Skrevet 30. mai 2019 #2 Skrevet 30. mai 2019 Slik jeg ser det så har du bare ett valg. Snakk med mannen din på en skikkelig måte, unngå krangel. Fortell han hva du føler og hvor viktig dette er for deg. Ikke true med å gå fra han i første omgang. Få han til å forstå at dette betyr så mye for deg at han blir nødt til å tenke seg om for å komme deg i møte. Lykke til 5
Melis87 Skrevet 30. mai 2019 #3 Skrevet 30. mai 2019 Hva er mannens argumentasjon for å bli boende der dere bor nå?
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. mai 2019 #4 Skrevet 30. mai 2019 (endret) 13 minutter siden, Melis87 skrev: Hva er mannens argumentasjon for å bli boende der dere bor nå? Lurer jeg også på. Jeg synes at barna skal komme først. Om han ikke hadde gått med på å flytte så hadde jeg sagt at vi da blir særboere. Jeg vil flytte nærmere barnas skole og venner slik at de ikke føler seg isolert og utenfor. I tillegg vil det gi meg mer tid og overskudd da jeg ikke vil bruke så mye tid på å kjøre ungene overalt. Han har to valg. Kjøpe deg ut eller selge for du vil uansett flytt nærmere barnas venner og skole. Endret 30. mai 2019 av WhisperingWind
Runnershigh Skrevet 30. mai 2019 #5 Skrevet 30. mai 2019 Dersom han insisterer på å bli boende, ville jeg i første omgang overlatt mer av ansvaret for kjøring over på han. Fortell han at du ikke makter dette lenger, og da for han kjøre barna til skolen. Hvis han har en jobb hvor dette ikke passer, får han bytte jobb, eller tilrettelegge på andre måter. Det er ikke riktig at han skal bestemme at dere blir boende, også er det du som må stå for alt arbeidet det krever. Kanskje han endrer mening hvis han innser hvor slitsomt det er? 13
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #6 Skrevet 30. mai 2019 har dere penger? Realistisk, hvis dere selger den landlige boligen deres, og flytter nærmere skolen, så pass nærme at barna kan gå til skolen. Har dere råd til det? Må dere gå veldig ned i standard? vi har hørt dine argumenter, hva er mannen din sine argumenter for å bli boende. Hvis dere må bytte 200 kvm hus mot 3 roms leilighet, så skjønner jo jeg ham. Anonymkode: 20930...29f 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #7 Skrevet 30. mai 2019 Holder med deg ts. Voks opp i gokk, ei mil fra skolen. Hadde aldri noen å være med, føler meg nesten snytt for deler av barndommen min. Anonymkode: edca0...cea 5
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. mai 2019 #8 Skrevet 30. mai 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Tanken med å flytte hit var for å komme oss inn på boligmarkedet,så flytte nærmere skole/venner. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: har dere penger? Realistisk, hvis dere selger den landlige boligen deres, og flytter nærmere skolen, så pass nærme at barna kan gå til skolen. Har dere råd til det? Må dere gå veldig ned i standard? vi har hørt dine argumenter, hva er mannen din sine argumenter for å bli boende. Hvis dere må bytte 200 kvm hus mot 3 roms leilighet, så skjønner jo jeg ham. Anonymkode: 20930...29f
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #9 Skrevet 30. mai 2019 Han har selv vokst opp litt avsides,er ikke super sosial...men jeg tenker ikke at vi må bo på ett tettbygd bolig felt,viktigste er at ungene kan komme seg fra A til B mere på egenhånd,å at det kan gjøre hverdagen vår enklere. Han har det bra der han er, å er vel desverre litt egosentriske. Men jeg føler at jeg selv har vært tolmodig i mange år nå. Ungene er større og behovene endrer seg. Må nok ta alvorspraten ja...selv om jeg føler at jeg allerede har gjort det noen ganger🙄 Takk for råd og støtte❤ Anonymkode: 13834...9b7 4
solmåneogstjerner Skrevet 31. mai 2019 #11 Skrevet 31. mai 2019 (endret) Hvis det er lang og/eller farlig vei så har barna rett på gratis skoleskyss. Men det vil jo selvsagt bare løse ett av problemene. Jeg forstår veldig godt at du og barna ikke ønsker å bo slik dere gjør nå. Jeg ville nok satt foten ned. Og evt flyttet ut selv om han fortsatt nekter. Endret 31. mai 2019 av solmåneogstjerner 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #12 Skrevet 31. mai 2019 47 minutter siden, O.G. skrev: Kan ikke tolvåringen å sykle? Han sykler,men ikke langs motorveg! Anonymkode: 13834...9b7 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #13 Skrevet 31. mai 2019 42 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Hvis det er lang og/eller farlig vei så har barna rett på gratis skoleskyss. Men det vil jo selvsagt bare løse ett av problemene. Jeg forstår veldig godt at du og barna ikke ønsker å bo slik dere gjør nå. Jeg ville nok satt foten ned. Og evt flyttet ut selv om han fortsatt nekter. De har gratis skoleskyss,men av forskjellige årsaker fungerer ikke det så godt. Men som du skriver,så er det bare en del av problemet🙄 Anonymkode: 13834...9b7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #14 Skrevet 2. juni 2019 Da ar vi fått 'renset lufta'. Han forstår meg,men han tenker at det blir dyrere å bo sentrumsnært og at han selv trives der vi bor nå. Men har er interessert i å få gjort ferdig litt halvferdige gjøremål i huset og å så ta en takst, for å se hvordan vi ligger ann.... Så da håper jeg at han skjønner alvoret og hvor viktig dette er for meg! Anonymkode: 13834...9b7 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #15 Skrevet 2. juni 2019 Går det ikke skolebuss?? Anonymkode: 9055d...469
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #16 Skrevet 3. juni 2019 På 31.5.2019 den 13.33, O.G. skrev: Kan ikke tolvåringen å sykle? Kan du å lese? Anonymkode: f0ce2...308 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #17 Skrevet 3. juni 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Går det ikke skolebuss?? Anonymkode: 9055d...469 Har du lest tråden? Det løser ikke den sporadiske leken som jeg føler ungene går glipp av. Skoleskyss løser dessuten bare en brøkdel av kjøringen.... Anonymkode: 13834...9b7 1
solmåneogstjerner Skrevet 4. juni 2019 #18 Skrevet 4. juni 2019 På 3.6.2019 den 1.50, AnonymBruker skrev: Da ar vi fått 'renset lufta'. Han forstår meg,men han tenker at det blir dyrere å bo sentrumsnært og at han selv trives der vi bor nå. Men har er interessert i å få gjort ferdig litt halvferdige gjøremål i huset og å så ta en takst, for å se hvordan vi ligger ann.... Så da håper jeg at han skjønner alvoret og hvor viktig dette er for meg! Anonymkode: 13834...9b7 Hvor lang tid skal det ta å gjøre ferdig disse tingene da? Det er veldig lett å komme med den 'skal bare gjøre noen ting først'. Nå vet jo ikke vi hvordan han er med slike ting, men det kan fort dra ut i lange tider. Dere trenger ikke takst på nåværende tidspunkt. Ring en megler og få dem til å gi en prisvurdering. Det koster ingenting eller ihvertfall veldig lite. Snakk med megleren om å gjøre disse småtingene, om det lønner seg. Alt trenger ikke å være ferdig før megleren kommer. 1
Emma89 Skrevet 4. juni 2019 #19 Skrevet 4. juni 2019 På 3.6.2019 den 1.50, AnonymBruker skrev: Da ar vi fått 'renset lufta'. Han forstår meg,men han tenker at det blir dyrere å bo sentrumsnært og at han selv trives der vi bor nå. Men har er interessert i å få gjort ferdig litt halvferdige gjøremål i huset og å så ta en takst, for å se hvordan vi ligger ann.... Så da håper jeg at han skjønner alvoret og hvor viktig dette er for meg! Anonymkode: 13834...9b7 Veldig fint at han forstår deg og ungene. Ja, men å få ferdig de halvferdige tingene trenger ikke ta lang tid og heller ikke være spesielt dyrt. Dere må sette dere ned å finne ut hvor dere skal starte også gjøre det enklest mulig for dere selv og for taksten på huset. Og sett dere en frist for når dere skal være ferdige 1
Illuminatum Skrevet 4. juni 2019 #20 Skrevet 4. juni 2019 På 31.5.2019 den 0.42, AnonymBruker skrev: Må nok ta alvorspraten ja...selv om jeg føler at jeg allerede har gjort det noen ganger🙄 Anonymkode: 13834...9b7 Kvinner sier ofte at de har tatt en alvorsprat mens menn ikke har samme oppfatning. Jeg sier ikke at det gjelder deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå