Gå til innhold

Hvor i Sarpsborg/Fredrikstad er det fint for en familie å bo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal flytte til Sarpsborg/Fredrikstad, men er lite kjent med områdene og flytter på grunn av jobb. Det er viktig med en god barnehage og skole fordi vi har tre barn i barnehage- og skolealder. Hvor vil dere anbefale oss å flytte? 

Anonymkode: d28b0...11c

AnonymBruker
Skrevet

Yven 

Anonymkode: 8ccd3...53e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nærmere bestemt Hannestad. Veldig fint område for barnefamilier. Hannestad skole kan anbefales. 

Anonymkode: 8ccd3...53e

• Liker 1
Skrevet

Kråkerøy

AnonymBruker
Skrevet

Kråkerøy er helt fantastisk å bo med barn. Det er gode barnehager og gode skoler, og kort vei til alt, som skog, sentrum, aktiviteter, bibliotek, og vakre Gamlebyen. Bor du på Nordre Kråkerøy kan du sykle eller gå til alt. Bor du lenger ut, blir du mer avhengig av bil, men det er flotte områder der også. Vi elsker å bo på Kråkerøy. 

Ellers er Ambjørnrød og Begby også områder som er fine for barnefamilier. 

I Sarpsborg er det også mange fine områder å bo i, som Hannestad, Yven, Grålum, Borgenhaugen og de nye boligområdene utover mot Ise. Ellers er Brevik også fint å bo for familier, men har dessverre et dårlig rykte fra gammelt av. 

Anonymkode: 05c92...fb2

AnonymBruker
Skrevet

Ville styrt unna Lisleby og Trara... 

Anonymkode: 7866f...c7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo også an på budsjettet ditt. Jeg bor selv i Sarpsborg og dette er mine erfaringer:

Kurland feks er et fantastisk fint område som er nærme sentrum i gåavstand, derav litt dyrere. Samme med Hannestad, som er veldig fint område men omtrent samme prisklasse som Kurland. Hannestad er nærme E6 og bittelitt nærmere Fredrikstad, men ikke gåavstand til sentrum. Borgenhaugen/Hafslundsøy er også fine og rolige områder men ikke så nærme sentrum og derav litt rimeligere. Alle disse områdene er fine for barnefamilier :)

Er dessverre ikke godt nok kjent i Fredrikstad til å uttale meg.

Anonymkode: 1d10c...52b

AnonymBruker
Skrevet

Har dere tips til gode barnehager og skoler? 

Vi har budsjett på ca 5,5 mill. 

Anonymkode: d28b0...11c

AnonymBruker
Skrevet

Gressvik og Ørebekk barnehage (Fredrikstad) 👍

Anonymkode: c3ef3...f92

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i Sarpsborg, på Grålum. Det er et veldig barnevennlig og rolig område. Grålum skole ligger i nærheten og er en av de beste skolene i Sarpsborg når man ser på resultater. Vi er veldig fornøyde. Vi ligger på utsiden av byen, ca 6 km unna. 

Anonymkode: d5d13...fca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gressvik ❤️ 

Anonymkode: 470e8...f83

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo også an på budsjettet ditt. Jeg bor selv i Sarpsborg og dette er mine erfaringer:

Kurland feks er et fantastisk fint område som er nærme sentrum i gåavstand, derav litt dyrere. Samme med Hannestad, som er veldig fint område men omtrent samme prisklasse som Kurland. Hannestad er nærme E6 og bittelitt nærmere Fredrikstad, men ikke gåavstand til sentrum. Borgenhaugen/Hafslundsøy er også fine og rolige områder men ikke så nærme sentrum og derav litt rimeligere. Alle disse områdene er fine for barnefamilier :)

Er dessverre ikke godt nok kjent i Fredrikstad til å uttale meg.

Anonymkode: 1d10c...52b

Ja, Kurland er supert! Opsund også. 

Anonymkode: 05c92...fb2

AnonymBruker
Skrevet

Fredrikstad : kjølshunn, skjærviken, begby, kjølbergskogen, vesten, nye delen av Torp. Østsiden altså, her har du alt fra barnehager, skoler, matbutikker, Nille, europris, solarium, leger, kiropraktorer, Apotek, tannleger, dyrleger, dyrebutikker, bokhandel, frisør, treningssenter, plantasjen, egentlig alt utenom klesbutikker i store shoppingsentre, innen for bommer. På by siden i fredrikstsd blir du sperret av bommer ved kråkerøy, Rolvsøy, fredrikstsd brua, ørebekk osv. I Sarpsborg syns jeg Borgenhaugen ligger best til. Det kommer utrolig mange bommer her nede og vi har regnet på det, og ser at om man ikke er avhengig av shoppingsentre hver dag, så er østsiden veldig ideelt, da man har alt innen for bommer.

Anonymkode: 693d8...4f3

AnonymBruker
Skrevet

Grålum!!

Anonymkode: 0aa87...c3c

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Hannestad/Yven i Sarpsborg. Hannestad skole er en av de beste i området. Tuneskipet barnehage skal og være bra.

Anonymkode: cd3e0...a1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...