AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #21 Skrevet 30. mai 2019 Anmeld henne til politiet, det ville jeg gjort, det er faktisk ulovlig å stjele andres dyr. Jeg hadde ikke hatt tålmodigheten din, jeg ville satt hun godt på plass, det bør du gjøre. Skjønner meg ikke på sånne folk, høres ikke ut som hun fortjener respekt fra deg uansett. Anonymkode: 32fa2...95f 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #22 Skrevet 30. mai 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anmeld henne til politiet, det ville jeg gjort, det er faktisk ulovlig å stjele andres dyr. Jeg hadde ikke hatt tålmodigheten din, jeg ville satt hun godt på plass, det bør du gjøre. Skjønner meg ikke på sånne folk, høres ikke ut som hun fortjener respekt fra deg uansett. Anonymkode: 32fa2...95f Ja vet du hva, skal legge brevet i postkassen hennes i morgen. Om hun ikke kutter ut så er en anmeldelse neste steg. Dette gidder jeg ikke lenger, og det er bare ett døgn inn i oppførselen hennes. Anonymkode: d61bc...abf 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #23 Skrevet 31. mai 2019 Men om du anmelder så skjer det ikke noe annet enn at damen får brev fra politiet om noen uker, om at saken er henlagt. Da er det jo "fritt fram" å fortsette som hun gjør. Eller hva tenkte du skulle skje hvis du anmelder? Anonymkode: 96677...d1f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #24 Skrevet 31. mai 2019 Sjekke etter pusen hvert 20 min?? Er dere fulltids katteeiere eller? Husk på å bruke tiden på dere selv også. Det er viktig å ta vare på katten og den skan ha det bra, men mennesker er viktigere. Anonymkode: 51748...eaf 1
Emmelise Skrevet 31. mai 2019 #25 Skrevet 31. mai 2019 Ikke at jeg anbefaler dette som en løsning. Vi har siden flyttet, men på gamle leiligheten var det en nabo som lot bjefferottene sine løpe uten tilsyn løst i gatene og bjeffe i flere timer på alt og alle. Flere ganger var jeg hos denne naboen og forklarte at det er faktisk ikke lov til å bare slippe bikkja ut døra og la den løpe løst rundt i gatene. Det toppet seg en jul og jeg endte med å stå og brøle "Men så ha orden på dyra dine da. Jævla fitte!". Jeg kan garantere deg at hele nabolaget hørte det, jeg har gode lunger. Det var megaufint og langt over grensen på hva som er greit. Men jeg hverken så eller hørte bikkjene i 6 måneder etter det. Samtidig var jeg også i en dialog med politiet hvor jeg hadde forklart saken, og de sa også at jeg kunne kontakte dem neste gang hundene var løse. Hadde de en ledig bil ville de ta en tur og snakke med naboen om at det ikke var greit. Du kan alltids forhøre deg ved politistasjonen om du kan ha en lignende åpen sak hvor du kan ringe inn og si ifra "nå er'a på'n igjen" og så kommer de og tar en prat med henne om de har en ledig bil. 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #26 Skrevet 31. mai 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Sjekke etter pusen hvert 20 min?? Er dere fulltids katteeiere eller? Husk på å bruke tiden på dere selv også. Det er viktig å ta vare på katten og den skan ha det bra, men mennesker er viktigere. Anonymkode: 51748...eaf Bare når det er vinter og vi er hjemme. Prøver å holde han inne når vi er på jobb, men er ikke alltid det går. Jeg er generellt trygg på at han har det bra uansett om han er inne eller ute, men når det er ekstra kaldt tar jeg meg tid til det om jeg ellers ser på tv eller lager middag likksom. Anonymkode: d61bc...abf 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #27 Skrevet 31. mai 2019 2 timer siden, Emmelise skrev: Ikke at jeg anbefaler dette som en løsning. Vi har siden flyttet, men på gamle leiligheten var det en nabo som lot bjefferottene sine løpe uten tilsyn løst i gatene og bjeffe i flere timer på alt og alle. Flere ganger var jeg hos denne naboen og forklarte at det er faktisk ikke lov til å bare slippe bikkja ut døra og la den løpe løst rundt i gatene. Det toppet seg en jul og jeg endte med å stå og brøle "Men så ha orden på dyra dine da. Jævla fitte!". Jeg kan garantere deg at hele nabolaget hørte det, jeg har gode lunger. Det var megaufint og langt over grensen på hva som er greit. Men jeg hverken så eller hørte bikkjene i 6 måneder etter det. Samtidig var jeg også i en dialog med politiet hvor jeg hadde forklart saken, og de sa også at jeg kunne kontakte dem neste gang hundene var løse. Hadde de en ledig bil ville de ta en tur og snakke med naboen om at det ikke var greit. Du kan alltids forhøre deg ved politistasjonen om du kan ha en lignende åpen sak hvor du kan ringe inn og si ifra "nå er'a på'n igjen" og så kommer de og tar en prat med henne om de har en ledig bil. Det var lurt! Har gode lunger sjæl, men om jeg hadde ropt det så hadde hun kanskje dødd av sjokk, hun er ganske gammel. Og hun mener det jo godt, i motsetning til din nabo som ga greit faen i alle rundt. Uff, for en ugrei situasjon. Vi setter GPS på katten og legger brevet i postkassa i dag. Får vente spent på svar. Som hun selv sa så "gidder hun ikke dette tullet lenger" før hun gikk inn å låste døren etter seg. Men det er jo trakkaserende, så det kan ikke fortsette. Dessuten har hun pratet med natboer om at jeg mishandler katta og at hun skal melde meg til dyrebeskyttelsen. Dyrebeskyttelsen er grei nok, men at hun prater møkk om meg til naboene er ikke innafor. Anonymkode: d61bc...abf
Gjest Mysticgirl Skrevet 31. mai 2019 #28 Skrevet 31. mai 2019 Så jævla frekk hun er! Hun stjeler katten deres! Søstra mi hadde en nabo som var lik. Katten hennes fikk mat og husly og masse kos, men naboen begynte å mate den. Gav den masse god kokt fisk hele tiden. Plutselig merket søstra mi at katten ikke kom hjem så ofte lengre og oppdaget at naboen hadde til og med laget uterestaurant til katten. Hun tok han på fersk gjerning og sa klart ifra, men han bare fortsatte! Noen mennesker er ikke sanne altså!
Gjest Raggy Skrevet 1. juni 2019 #29 Skrevet 1. juni 2019 Hold katten din inne for å beskytte den mot psykolog nabo. Slike folk er det lite å gjøre noe med...
Rucula Skrevet 1. juni 2019 #30 Skrevet 1. juni 2019 På 30.5.2019 den 10.24, AnonymBruker skrev: Jeg hadde anmeldt henne til politiet. For kidnapping av kjæledyr, og trusler mot dere. Og satset på at det roet henne ned ti hakk. Anonymkode: 7a545...bd6 Huff....missbruk av ressurser 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #31 Skrevet 1. juni 2019 OPPDATERIG: Vi slapp katten ut kl 10 i dag. Kl 15 begynte det å regne, så jeg tittet ut og så igjennom vinduet at nabodamen styrte noe fælt inne hos seg. Jeg gikk derfor ned, og vandret litt rundt å ropte på katten min. Han kom ikke, så jeg banket på hos nabo. Hun åpner, svært glad må jeg legge til, og sier at jeg har noen jeg kjenner oppe i andre etasje og at jeg måtte komme inn. Jeg tenkte for meg selv at nå går jeg inn i heksens hytte, men jeg gikk inn og opp. Der lå katten in på sofaen hennes. Hun hadde også tatt av halsbåndet hans, og argumentert med at det var ett hundehalsbånd. Hun sa at hun hadde tatt han inn kl 1130, og at han hadde vært heeeeeeelt utslitt. Jeg bare "bitch hør her" (neida, sa ikke det. bare tenkte det) sa at det var fulstendig uaktuelt at hun tok inn katten flere ganger. Hun har nå fått tre muntlige advarsler, og jeg advarte henne strengt om at nå kom det ett brev i postkassen hennes med den absolutt siste formelle advarselen. Dersom hun tar katta mi inn en gang til, så anmelder jeg henne for tyveri. Hun hadde visst enda ikke gått til dyrebeskyttelsen og sa at hun skulle gjøre det på mandag. Da spurte jeg om hvorfor hun ikke hadde gjort det enda om hun tror at dyret lider hos oss. Hvorfor hun ikke hadde i det minste hadde ringt politiet. Hun svarte at det er dyrebeskyttelsen som tar seg av denne type ting, så da svarte jeg "nei det er det ikke, det er mattilsynet faktisk" og gikk ut derfra med katten min. /Det hører med til historien at jeg i går pratet med tillitsvalgte i boretssalet, og hun naboen er vist litt "eksentrisk" fra før. Har vært mye div. greier med henne opp igjennom årene. ) Han er en utekatt, så han må få lov til å komme ut. Men jeg blir altså så provosert av henne. Frekk, uhøflig og tar seg til rette utover alle sosiale og juridiske koder. Ah gud, gi meg styrke! Anonymkode: d61bc...abf
Gjest Raggy Skrevet 1. juni 2019 #32 Skrevet 1. juni 2019 Kan du ikke bare velge å være den smarteste midt opp i alt? Hold katten inne i noen uker så glemmer sikkert dama hele styret å finner noen andre i nabolaget å terge. Du vet, ofte så må slike folk ha noen å plage og de jakter etter ting som kan skape uro for andre. Du kan velge å tro at hun er ganske enkel og antagelig har et nytt "prosjekt" på gang så fort dere er ute av synet. Katten din har absolutt ikke vondt a å være inne i noen uke, kjøp litt ekstra god mat og nye leker så takler han det. Jeg tenker det er mer stressende for han å bli tatt inn til andre der han får mat, kanskje han blir usikker på hvor han egentlig hører hjemme....
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #33 Skrevet 1. juni 2019 5 minutter siden, Raggy skrev: Kan du ikke bare velge å være den smarteste midt opp i alt? Hold katten inne i noen uker så glemmer sikkert dama hele styret å finner noen andre i nabolaget å terge. Du vet, ofte så må slike folk ha noen å plage og de jakter etter ting som kan skape uro for andre. Du kan velge å tro at hun er ganske enkel og antagelig har et nytt "prosjekt" på gang så fort dere er ute av synet. Katten din har absolutt ikke vondt a å være inne i noen uke, kjøp litt ekstra god mat og nye leker så takler han det. Jeg tenker det er mer stressende for han å bli tatt inn til andre der han får mat, kanskje han blir usikker på hvor han egentlig hører hjemme.... Jo må jo holde han inne, men det er så kjipt for han når det er fint vær og varmt. Jeg skal uansett melde ifra til en veninnes kjæreste som er politi, så kanskje han kan ta seg en tur bort når han er på jobb i forebyggings-øyemed. Anonymkode: d61bc...abf
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #34 Skrevet 3. juni 2019 Dersom dere velger å anmelde henne til politiet (noe jeg anbefaler i likhet med andre her), burde dere absolutt ikke fortelle henne om det på forhånd, da dere vet om hennes litt ekstreme påfunn. Dersom hun skulle få noen innfall i ettertid som at katten plutselig skulle forsvinne, er det jo ekstremt viktig at politiet allerede er involvert. Anonymkode: dc8ed...4d1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå