Gå til innhold

Er det mest fjortisjenter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 21 år og vilhelst ikke gå under kategorien "fjortiss".

Men man er vel så gammel man føler seg!

Skrevet

Så vidt jeg vet er det ingen aldersgrense her på KG, så hvis en jente på 14 skulle føle seg usikker på noe som er pinlig å spørre IRL, så syns jeg de skal ha lov til det.

Det er ikke spørsmålet som er dumt; det er svaret som kan være dumt!

Men for all del: Svar man får her (og andre nettsteder) bør man jo ta med en klype salt......

Og at det bare er såkalte "usikre fjortissjenter" som gjør seksualitet på KG dårlig, stiller jeg meg mer kritisk til. Hva med menn som lurer på hva jenter liker?, og gjør alle jenter det?, osv?

Skrevet

Dette er jo et yppelig sted for menn å lære litt mer om kvinner og hva vi egentlig vil.

Har hørt mange ganger at vi kvinner hinter og står i som verst uten at menn skjønner noen ting.

Skrevet

Jeg er ikke noen fjortis (26) . Synes det er bra at det finnes diskusjonsfora hvor man kan be om råd eller erfaringer fra andre. Det er jo ikke alltid like morsomt å diskutere slikt med folk der ute i "virkeligheten", særlig ikke hvis man er ung og usikker. De som ser at det spres feilinformasjon, får heller sørge for å rette opp dette. Mderatorene kan kanskje også hjelpe til litt? (Ja, jeg vet at dere ikke er allvitende, men dere sitter jo og følger med hele tida, og litt sunn fornuft har dere jo)

Skrevet

Hei! Jeg svarer med et sitat fra Gry jeg..

Hei Care,

Moderatorene skal kun sørge for at brukere skriver innlegg som følger reglene vår, innholdet i innlegg er enkeltbrukernes ansvar, også riktigheten i innholdet. Det vil være en umulig sak for moderatorene å sjekke riktigheten i innhold, allvitende er de ikke ;-)

Dette er hentet fra våre regler:

Kvinneguidens diskusjonsforum er tilgjengelig for alle. Deltagerene er selv ansvarlige for innholdet i innlegg de skriver. Kvinneguiden kan ikke garantere riktigheten i enkeltinnlegg, dette er brukerenes eget ansvar.

Vi forbeholder oss retten til å slette/endre innlegg vi synes er upassende. Dette forbeholdet skal ikke oppfattes som at Kvinneguiden har godkjent alle meldinger som ikke har blitt slettet.

Jeg skulle gjerne tatt jobben med å vurdere dette, men har ikke anledning til å bruke så mye tid på å vurdere sannhetsgehalten i alle innlegg jeg finner. Det å forsøke å holde forumet fritt for regelbrudd kan til tider være mer enn nok, og det er såmenn ikke alltid like lett å vurdere alt der heller. :wink:

Skrevet
så hvis en jente på 14 skulle føle seg usikker på noe som er pinlig å spørre IRL, så syns jeg de skal ha lov til det.

Det er ikke spørsmålet som er dumt; det er svaret som kan være dumt!

10 poeng til Majken!

Selv er jeg også meget overrasket over noen av de spørsmålene som kommer, jeg trodde vi var u-opplyste da vi var fjortiser, men jeg ser jo at det er de samme spørsmålene nå som den gang. I hvert fall for noen. Nå stiller enkelte tenåringer spørsmål om ting vi ikke visste eksisterte en gang - og jeg er ikke såååå gammel.

Til deg som startet debatten, ja, jeg tror det er den yngre garde av KGs brukere som er her.

Og til dere som er litt eldre, svar ordentlig på spørsmål fra uvitende eller undrende eller redde og unge brukere, eller la vær å svar! Dette har noe med respekt for hverandre å gjøre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har forsåvidt lagt merke til det samme. Des yngre de er, des mer påberoper de seg å skulle vite.

Det hender at jeg får meg en god latter her ja!!!!!!!!!!!!!!!!! :ler:

Vent til dere kommer i 30-årene jenter - erfaringene, opplevelsene, og VITEN følger gjerne med alder.

Forøvrig synes jeg forumet om seksualitet er den desidert mest skuffende!

Skrevet

Hvis dere som er eldre og mer erfarne klarer å svare skikkelig og saklig når ei ung jente eller gutt spør, så kunne de kanskje lære noe?

Det er da ikke så underlig at unge mennesker lurer på mye, og om de fikk gode svar i stedet for sure kommentarer, ville dette vært et av de beste fora her på KG.

Det er brukerne som styrer den biten, ikke sant? :)

I stedet for å surmule over dårlig kvalitet, hva med å bidra til å høyne standarden ved å starte gode tema selv?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Jeg er en en jente på 31 år som bruker denne siden en del. Jeg ser mange yngre mennesker her sier de kan mye, men problemet er ikke hvor mye dere kan. Problemet her synes jeg ofte er ikke manglende informative svar men fordomsfulle svar.

Jeg er ganske frisinnet av meg, og er nok det man kan kalle for erfaren på mange områder. Men har da likevel spørsmål til mennesker som kanskje har erfaring på ting jeg selv ikke har fått erfaring på.

Jeg tviler på at disse som sier de vet masse om sex har erfaring innen alle områder innen temaet.

Jeg også kan lese meg til informasjon rundt om kring. Men noen ganger er det beste å diskutere det med mennesker som har erfaring.

Og at yngre mennesker lurer på ting, og ikke vet hvordan man blir gravid og hva man kan gjøre for å unngå det... vel finner jeg ikke rart i det hele tatt. Jeg har selv en gutt i skole alder. Og tro meg, skolene har ikke råd til å ta kopier til elevene engang og de må dele tre bøker på en hel klasse.... så hvorfor sløse vekk tid på seksual undervisning. I min ungdom hadde vi en dame som skulle ha seksual undervisning med oss, hun nektet da det var i mot hennes tro.

Hva kunne vi gjøre... annet enn å lære av å spørre de med erfaring.

Og da hadde ikke vi tilgang slik som nå..

Så la de unge spørre og svar de skikkelig og informativt, og ikke fordomsfult. Det som kanskje noen synes er ekkelt og lite godt.... kan det godt være at andre liker og tenner på....eller er nysgjerrige på.

Og til avslutning jeg lurer faktisk på en del ting jeg om både anal sex og barbering... kanskje jeg også da i en alder av 31 år er en fjortis.

For jeg lurer på hvordan jeg kan unngå disse røde prikkene som kommer ved barbering hver dag ?? og hvordan jeg kan forberede meg til anal sex... noe som jeg tenner vannvittig på men ikke har prøvd enda ??

og når jeg skal prøve det så vil jeg jo følgelig ikke at det skal bli til en "skitten" opplevelse??

Og det er bare en del av spørsmål fra en som også vet mye om sex...men som ikke er fordomsfull eller bedreviter...

Skrevet

Flere innlegg som dette siste fra Gjest, og vi er i gang. Takk skal du ha! :)

Skrevet

Så vidt jeg vet så har det ikke kommet ut noen nasjonal pressemelding om analsex steg-for-steg.

Eller andre seksuelle aktiviteter. Klart mange lurer!

Husker selv for et noen få år siden, meg selv meget nysgjerrig :sjarmor: og kjøpte "Vi og Gutta" og smugleste på www.erotikknett.no mens mamma og pappa var ute av huset. Slukte alt jeg kom over. Og alt var nytt for meg, tenk det!!

Det jeg savnet, var fokus på følelsene man får rundt emner som omhandler sex. Det leste jeg ikke noe om, og måtte finne ut selv. Ikke bare gode følelser. (Sjalusi, smerte o.l) Men nå er alt fint.

Mine foreldre likte ikke at jeg var så nysgjerrig, mest fordi de ikke visste hvordan de skulle angripe saken, tror jeg. De visste ikke hvliken ende de skulle begynne i, så de lot meg lese blader osv.

Og jeg synes jeg har god peil nå :wink:

Men å lese på slike diskusjonsforumer som dette var en del av "opplæringen" det. Fikk dermed vite at ikke alle tenkte likt om alt som hadde med sex å gjøre, svært viktig for å utvikle toleranse og respekt ovenfor andres lyster, fantasier og opplevelser.

Synes fjortisjenter kan få være her og spørre, jeg :wink: Og andre i alle aldre.

Ja til et fargerikt seksuelt fellesskap :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...