Gå til innhold

Er det mest fjortisjenter her?

Anbefalte innlegg

Gjest Hans-Martin
Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er fjortisjenter, dvs de under 22, som er mest representert her inne på Seksualitet.

Jeg ber andre, mer voksne folk ha det i bakhodet, når de leser div innlegg og svar. Troverdigheten blir så som så, når folk i sin naivitet tror de vet så mye...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hans Martin. Tråden seksualitet er svært dårlig. Grunnen til det tror jeg er at det for det meste er små jenter og provoserende gutter her inne. Feilinformering er også svært fremtredene her inne. Men du kan jo ta på deg ansvaret med å heve standaren og komme med noe fornuftig om du vil.

Jeg for min del holder meg langt bort..... :blunke:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg er så utrolig enig i at tråden "Seksualitet" er den aller dårligste her på KG. Enorme mengder feil-informasjon som også kommer fra folk som sier de er godt over 20. Fjortis-spørsmål om barbering og analsex. Teorier om at man kan bli gravid av å ligge inntil en annen gutt lever i beste velgående. Og at man ikke kan blir gravid første gangen man har sex. Likeså spm. om prevansjon ol.

Jeg prøvde for en tid tilbake og drive litt Opplysning da jeg vet mye om sex men ble bare ignorert og latterliggjort.

Jeg holder meg unna og oppfordrer andre KG brukere til å gjøre det samme. Hele "Seksualitet" skulle vært fjernet.

Milla

Skrevet

Det er ikke alle som vet like mye om sex som andre.

Jeg kan være enig i at noen spørsmål kan være "teite", men unge kvinner har vel like mye rett til å stille spørsmål som andre?

Gjest Duchess
Skrevet

Her er det brukere i de fleste aldersgrupper har jeg inntrykk av, og såvidt jeg vet er det ingen aldersgrense her inne.

Det heter jo kvinneguiden da, så om det plager deg så kan du jo holde deg borte.

Skrevet

Jeg er en fjortis på 29 år.. he he!

Veldig sjelden at jeg beveger meg inn på "seksualitet".

Jeg er da ikke så erfaren at jeg kan uttale meg om alt heller.

Når det gjelder sex er min regel: "Ikke kvantitet men kvalitet" og vær klar over følgene før du ruller deg rundt i senga.

Skrevet

Enig med Morlock.

Om noen synes spørsmålene er teite, så kan det hende at noen andre ikke vet svaret og stiller spørsmålene her fordi det er så teite spørsmål at det er pinlig å stille dem IRL....

:wink:

Forøvrig er jeg 21, men jeg er ikke mer på seksualitet enn jeg er på de andre forumene, jeg er der det er noe å lese jeg... hehe...

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Om noen synes spørsmålene er teite, så kan det hende at noen andre ikke vet svaret og stiller spørsmålene her fordi det er så teite spørsmål at det er pinlig å stille dem IRL

Beklager men denne unnskyldningen holder ikke mål lengre. Hvis man ikke er langt under 20 så skal man vite hva som er sikker sex og man skal være sikker nok på seg selv til å ikke starte alle innlegg med "Er det normalt at...."

Er man ikke sikker nok så slår man opp i ett medisinsk leksikon eller bruker en tjeneste som www.nettdoktor.no el. Det eneste noenlunde seriøse diskusjonforum om sex som finnes i Norge finnes på www.doktoronline.no

Ikke vær med på å spre myter og usannheter, og dermed holde uvitenheten ved like.

Milla

Skrevet

Milla, det var ingen unnskyldning.

Kanskje disse uvitende "fjortisene" ikke kjente til doktoronline og lommelegen?

Så fint at du opplyste dem om det, da!

Men dette er vel et forum for alle, er det ikke? Et forum for både vitende og uvitende? :blunke:

Ja,ja.. Jeg synes nå vi skal ta imot alle med åpne armer, jeg...

Skrevet

Milla: At doktoronline sine sex-sider er så gode er eg ikkje enig i. Der er det svært mykje useriøse innlegg.

Alder på KG: Tidlegare har det vore nokre trådar der brukarane er oppfordra til å oppgi bl.a alder. Ut frå desse er det mange brukarar godt over 25 - 30.

At ein del spørsmål kan verke unødvendige, lite seriøse, lite gjennomtenkte etc kan godt hende, men ein må hugse at det stadig kjem til nye brukerar. Ofte er det enklare å stille spørsmålet på nytt enn å leite etter gamle trådar.

Ein del spørsmål/probelmstillingar er nok lagt inn for å provosere fram ein debatt. Mange lykkast med det og.

Skrevet

Hvis du er ung og lurer på noe som sex o.l kan det være lurt å ringe SUSS - telefonene. Nummeret er xxxxxxxx, det er gratis å ringe. Dessuten sitter det fagpersoner (leger) ved disse telefonenen. De har også en web- side der du kan skriver inn å stille de spørsmål, men det ligger også mye spørsmål tilgjengelig på weben som du kan titte igejnnom.. :blunke:

Telefonnummer slettet. Hege (mod.)

http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq#0

Skrevet

Hege

Hvorfor slettet du telefonnummeret. Jeg ser jo at du har henvist til reglene, men vet ikke helt presis hvilken regel jeg bryter??

Skrevet

Du kan ikke poste innlegg som inneholder:

- Identifisering av deg selv eller andre gjennom navn, adresse, telefonnummer.

Suss finnes forøvrig på nett: http://www.suss.no

Gjest Tristessa
Skrevet

Er 17, og vil vel egentlig ikke se på meg som en fjortis, selv om jeg står i faresonen for å bli kalt det.

Men! Jeg lurer på hvorfor unge mennesker lurer på så mye? Vi har da seksualundervisning, har vi ikke det? Hvorfor tror småjenter at en kan bli gravid av å kysse noen? Og hvis de tror dette, hvorfor går de over til å tro at det å hoppe av i svingen er en prevansjonsmetode så fullgod som kondom eller p-pille? *riste på hodet*

Glad jeg vet at sex begynner i hodet, og ikke mellom bena, at jeg har en kjæreste som vil at jeg skal ha det like godt som ham i sengen, og som stadig vekk streber etter å bli bedre. Jeg er glad jeg kan ha sex med en deilig følelse i hele meg etterpå, ikke en begynnende angst fordi kondomet sprakk eller fordi kjæresten truer med å gå fra meg fordi jeg ikke vil ha sex en dag...

Og sist, men ikke minst: jeg er glad for at staten betaler p-pillene mine enda et par år til... :hoho:

Skrevet

Okai, jeg forstår. Hensikten var god. Det er så mye rar her på seksualtråden, tenkte det var mye bedre at unge jenter kunne snakke med fagpersoner hvis de først har problemer. :blunke:

Skrevet

Å kalle alle under 22 for fjortiser er jo koselig gjort.

Og er ikke alle som kommer med råd om ting de ikke vet noe om.. tror ikke det er så mange som gjør det i det hele tatt.

Men se igjennom innlegg fra folk under 22 da.. men virket som "alle" under 22 er noen uvitende småunger.. og DET er ikke sant..!

Skrevet

Og er ikke alle som kommer med råd om ting de ikke vet noe om.. tror ikke det er så mange som gjør det i det hele tatt.

Hei Madison

Jo det er faktisk mange som kommer med råd om ting som er helt feil...bare følg med så får du se........ :blunke:

Skrevet

Okey Care, jeg skal ikke påstå at folk ikke gjør det..

Trekker tilbake det da:)

Men at det bare er unge som gjør det(altså, fjortiser under 22), det tror jeg ikke.

:D

Skrevet

Men at det bare er unge som gjør det(altså, fjortiser under 22), det tror jeg ikke.:D

Ikke jeg heller :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...