Gå til innhold

Feite menn er også sexy!

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå får du gi deg!  Er kvinne selv og fy f så provosert jeg blir. Min mann er overvektig, og jeg er normalvektig, men finner han sexy og langt ifra ødelagt. Du kan ikke si bastant at det er da den er mest sexy, for det er din personlige mening og ikke fakta. Av mine venninner så er det kun 1 av dem som mener at trent kropp er sexy, de andre gir faen. Ingen av dem har en type med sixpack og ikke frister dem heller. Dette med interessen for en trent man har dabbet av , velkommen til 2019. En mann er på sitt mest sexy når han har selvtillit og viser at han er et godt menneske. Det er det vi kvinner synes at er sexy.

Anonymkode: 4a1a9...93c

barbent får altså ikke lov av deg til å si sin personlige mening om hva hun finner mest sexy fordi du mener det ikke er fakta. Selv hevder du å tale på vegne av alle kvinner når du mener en mann er på sitt mest sexy når han har selvtillit og viser at han er et godt menneske - det er altså fakta.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har aldri eksistert en person med fett på rompe og lår og med flat mage. 

Anonymkode: c88fe...ad1

Det går an å få ommøblert litt hos kirurgen. Bare spør Kim Kardashian.

• Liker 1
Skrevet (endret)

9 timer siden, barbent skrev:

sorry men nei 😊en feit mannekropp er en ødelagt kropp spør du meg, synd at så mange menn ikke bryr seg om kroppen sin da mannekroppen er sexy når den er trent🥰

Ja, det er det jeg også tenker. En trent kropp er finere enn en overvektig kropp, i tillegg til at den som oftest er i bedre stand fordi styrke og kondisjonstrening, kombinert med riktig kosthold, er helsebringende. Jeg ser det rett og slett som en plikt at jeg holder min kropp i form, både fysisk og psykisk, for min fremtidige partner, og jeg forventer det samme tilbake.

Endret av Yme
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, Yme skrev:

Ja, det er det jeg også tenker. En trent kropp er finere enn en overvektig kropp, i tillegg til at den som oftest er i bedre stand fordi styrke og kondisjonstrening, kombinert med riktig kosthold, er helsebringende. Jeg ser det rett og slett som en plikt at jeg holder min kropp i form, både fysisk og psykisk, for min fremtidige partner, og jeg forventer det samme tilbake.

Jeg er enig med @Yme

Jeg synes man har plikt for å holde seg noenlunde sunn, hvis man er så heldig at man var født med en frisk kropp. (Ikke bare for en partner, men for samfunnet generelt ifht helseutgifter o.l.) Trenger ingen "perfekt" mann med sixpack (treningsnarkomane selvdyrkere er jo heller ikke sexy), men han MÅ ta vare på seg selv! Noe annet er bare usexy, politisk korrekt eller ei. Jo eldre man er, jo viktigere, fordi det gjør så stor forskjell i livskvalitet når man blir eldre. 

Når jeg passer på meg selv, vil jeg ha en partner som gjør det samme.

Min personlige mening.

Gjest Frøken Diamant
Skrevet

Ikke pent syntes jeg.

Vet hvertfall selv at jeg vil ha en mann som er aktiv og lever forholdsvis sunt.

En som kan gå på fjellturer med meg flere timer,og være med og trene flere dager i uka.En som er glad i et aktivt hverdagsliv.

Heldigvis så liker vi mennesker forskjellige ting.Store mannfolk får damer de også og de kan ha bøttevis med sjarm,men mange av oss har våre preferanser😊

Skrevet

Kan jeg svare? Overvektige menn kan være sexy. Men! Ofte tenner jeg på personlighet. Har en overvektig mann en flott personlighet er han tiltrekkende for meg. Det er min tankegang, derfor syntes jeg ikke to bilder kan diskuteres. Husk at det er en mellomting også🙂

• Liker 2
Skrevet

Det var et dårlig ilustrasjonsbilde som ble lagt ut i HI. Han til venstre var ikke mye sexy. Da så han til høyre mye bedre ut.

En trent kropp er vakker. Muskler er vakkert. Men personlighet betyr mest. Så om kroppen har litt polstring, men personligheten er bra, så kan jeg finne den polstrede kroppen sexy. Men nå skal det sies at personen må like å bevege seg. Turer og trening. En overvektig kropp som ligger og ser på TV dagen långiver ikke sexy. 

Skrevet
2 timer siden, Ella Ellefantella skrev:

Jeg er enig med @Yme

Jeg synes man har plikt for å holde seg noenlunde sunn, hvis man er så heldig at man var født med en frisk kropp. (Ikke bare for en partner, men for samfunnet generelt ifht helseutgifter o.l.) Trenger ingen "perfekt" mann med sixpack (treningsnarkomane selvdyrkere er jo heller ikke sexy), men han MÅ ta vare på seg selv! Noe annet er bare usexy, politisk korrekt eller ei. Jo eldre man er, jo viktigere, fordi det gjør så stor forskjell i livskvalitet når man blir eldre. 

Når jeg passer på meg selv, vil jeg ha en partner som gjør det samme.

Min personlige mening.

Ja, det er bra du nevner sykdom og den slags, for der skal man selvfølgelig ta hensyn. Man kan liksom ikke forvente at rullestolbrukere har sterke, friske bein, eller at det er lett å holde seg slank på enkelte medisiner. I tillegg er det stygt å gå fra et menneske som havner i en sånn situasjon, hvis grunnen er "jammen du tar ikke være på deg selv mer".

Og som sakt, forventer man noe av andre, for man passe på at man har samme standard til seg selv også. Man kan ikke sitte der med gubbemagen hengende langt nedpå knærne, og plystre etter fitnessbærtene :ler:

• Liker 2
Skrevet (endret)

En mannskropp er deilig når den er godt ivaretatt😊elsker synet av en mann i bar overkropp😍

Endret av barbent
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når ble muskler naturlig? 

Hææ, tuller du eller? Alle mennesker har muskler for det første og kroppene våres er egentlig ikke laget for å sitte på rumpa å bli feite. Det er mer unaturlig med kroppsfett enn muskler. Kroppene våres er laget for hardt arbeid og da får man synlige muskler.

Helt fra straten av menneskeheten har vi bygget hus og bygninger for hånd, dyrket mat og drevet med landbruk for hånd osv osv, man gikk dit man skulle og bygde en båt om man måtte over en sjø(for hånd) man jaktet på sitt eget kjøtt....

De maskinene som hjelper oss med all verdens i dag er unaturlige og fører til unaturlig kroppsfett. 

= fett er unaturlig. Muskler er naturlig. 

Anonymkode: 25128...6ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Personlig liker jeg ikke tynne menn, men litt kraftige menn, rett og slett fordi jeg tenner på at mannen føles stor i forhold til meg. Likevel, det er forskjell på å ikke være tynn, og på å være veldig overvektig. 

Veldig overvektig menn har oftest mindre sexlyst, og man skal ha rimelig stor penis i utgangspunktet dersom den skal være lett "tilgjengelig" når man går over på fedme. Menn har fettdepot ved roten av penis, som gjør at en penis minsker omtrent 2 cm for hver 10 kg de legger på seg. Har man da 14 cm penis i utgangspunktet vil den være ca 10 cm ved 40 kg overvekt. 

Dette har jeg personlig opplevd selv. Min eks var kraftig da vi møttes, og penis var ikke veldig stor, men helt ok. Da han la på seg 20 kg i løpet av forholdet kom magen i veien, samt at penis var mindre. Det var rett og slett litt vanskelig å ha sex, og dessuten hadde han både mindre lyst og mindre utholdenhet. 

Heldigvis slanket han seg igjen på eget initiativ, og det var ikke på grunn av dette vi gikk fra hverandre, men sexlivet vårt led definitivt den tiden han var såpass overvektig. 

Anonymkode: 20f63...53c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sexy er han ikke, men kjekk, ja. Alle må ikke på død og liv være sexy, det gjelder kvinnfolk også. Man fortsatt være tiltrekkende og "bra nok" selv som stor og ikke sexy.

Anonymkode: 1ec7a...5fa

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når ble muskler naturlig? 

Samtidig som tenner, skjelett og hud osv... Begynner å bli en stund siden. 

• Liker 11
Skrevet

Syntes det en over her sa var veldig bra: En ivaretatt kropp er en fin kropp. 

Fedme anser jeg som å ikke ivareta kroppen sin, og det syntes jeg er usexy.

Skrevet

Jeg ser ofte at mange her skriver at de vil ha en stor, hårete bamse, en ytring som genererer masse liker-klikk. Vel, jeg er ikke en av dem. Hvis jeg kunne velge mellom en mann på 120 kg og en trent en på 80 (eller hva de nå veier 😛 ) blir det sistnevnte.

Så klart, litt mage er vanskelig å unngå. Med en BMI på rundt 21 har jeg også litt mage. Men når magen gjemmer unna godsakene og puppene er større enn mine - nei takk. For ikke å glemme alt kroppshåret. På en likblek kropp

Jeg har ikke en aktiv og sunn livsstil (jeg har spist middag i dag, for første gang på fire dager!) og jeg røyker, men igjen: nei takk til store hårete bamser, jeg er bare ikke tiltrukket av masse fett

Og om jeg har valget mellom en stor hårete bamse og en som nærmest bor på treningssenter, velger jeg singellivet 😛 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hææ, tuller du eller? Alle mennesker har muskler for det første og kroppene våres er egentlig ikke laget for å sitte på rumpa å bli feite. Det er mer unaturlig med kroppsfett enn muskler. Kroppene våres er laget for hardt arbeid og da får man synlige muskler.

Helt fra straten av menneskeheten har vi bygget hus og bygninger for hånd, dyrket mat og drevet med landbruk for hånd osv osv, man gikk dit man skulle og bygde en båt om man måtte over en sjø(for hånd) man jaktet på sitt eget kjøtt....

De maskinene som hjelper oss med all verdens i dag er unaturlige og fører til unaturlig kroppsfett. 

= fett er unaturlig. Muskler er naturlig. 

Anonymkode: 25128...6ad

Tja. Enig i at muskler er naturlig. Men det er jammen fett også. Fett var de primitive menneskenes sikkerhetsventil i tilfelle sult. Og sultet, det gjorde alle i perioder på den tida.

Derfor er vi genetisk programmert til å fråtse når vi kommer over feit og søt mat. Og nå til dags er tilgangen ubegrensa og slik mat er billig.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Yme skrev:

Samtidig som tenner, skjelett og hud osv... Begynner å bli en stund siden. 

Nå tenker jeg på den type muskler som barbent den overfladiske prater om. Slike man får hvis man trener ekstremt mye , løfter vekter osv, det er IKKE naturlig. Alle i min familie bortsett fra 2 stykker er normalvektige eller tynne, men ingen av dem har den type "muskler" som barbent . Når jeg vokste opp var det mange i min klasse, både på barne,ungdommskolen og videregående som var normalvektige eller tynne, men ingen av dem var muskuløse. Hvis du kler av hele den mannlige befolkningen så vil flertallet som er tynn eller normalvektige ikke ha den type , så det er ikke NORMALT. Så hvis barbent den overfladiske kun skal ha trente så er det verre å finne en kjæreste, når flertallet ikke ser sånn ut. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå tenker jeg på den type muskler som barbent den overfladiske prater om. Slike man får hvis man trener ekstremt mye , løfter vekter osv, det er IKKE naturlig. Alle i min familie bortsett fra 2 stykker er normalvektige eller tynne, men ingen av dem har den type "muskler" som barbent . Når jeg vokste opp var det mange i min klasse, både på barne,ungdommskolen og videregående som var normalvektige eller tynne, men ingen av dem var muskuløse. Hvis du kler av hele den mannlige befolkningen så vil flertallet som er tynn eller normalvektige ikke ha den type , så det er ikke NORMALT. Så hvis barbent den overfladiske kun skal ha trente så er det verre å finne en kjæreste, når flertallet ikke ser sånn ut. 

Jeg som mann kan skrive under på det. Ingen i klassen min så slik ut heller, så dette er overhodet ikke normalt. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå tenker jeg på den type muskler som barbent den overfladiske prater om. Slike man får hvis man trener ekstremt mye , løfter vekter osv, det er IKKE naturlig. Alle i min familie bortsett fra 2 stykker er normalvektige eller tynne, men ingen av dem har den type "muskler" som barbent . Når jeg vokste opp var det mange i min klasse, både på barne,ungdommskolen og videregående som var normalvektige eller tynne, men ingen av dem var muskuløse. Hvis du kler av hele den mannlige befolkningen så vil flertallet som er tynn eller normalvektige ikke ha den type , så det er ikke NORMALT. Så hvis barbent den overfladiske kun skal ha trente så er det verre å finne en kjæreste, når flertallet ikke ser sånn ut.  Anonymkode: 4a1a9...93c

Det er klart det er naturlig... Du har en naturlig respons i kroppen, som svarer på motstand ved å gjøre deg sterkere. Det der er like rart som å si at immunforsvar ikke er naturlig, fordi noen har sterkere immunforsvar enn andre, siden deres immunforsvar har blitt utsatt for mer motstand.

Omtrent alt i kroppen din, er systemer som baserer seg på at de styrkes når de blir utsatt for motstand, i så stor grad at man faktisk blir syk og i ustand om den aldri blir utsatt for noe som helst. De største folkesykdommene vi har, baserer seg jo på at man har det for lett.

Jeg er enig i at normen ikke er å være veltrent, selvfølgelig, men det betyr ikke at det ikke er naturlig. Å være veltrent er mer naturlig, og dermed bedre for deg, enn å ha en normal fysikk, i og med at normen er å være inaktiv og å ha et dårlig kosthold.

Endret av Yme
Skrevet
2 timer siden, Helgeline skrev:

Tja. Enig i at muskler er naturlig. Men det er jammen fett også. Fett var de primitive menneskenes sikkerhetsventil i tilfelle sult. Og sultet, det gjorde alle i perioder på den tida.

Derfor er vi genetisk programmert til å fråtse når vi kommer over feit og søt mat. Og nå til dags er tilgangen ubegrensa og slik mat er billig.

Fett er naturlig, ja, men kroppene våre har helt klart aldri vært utsatt for overvekt, før i evolusjonsmessig nyere tid, for de tåler det absolutt ikke. Det som er "nautrulig" er for menn å ha rundt 16% kroppsfett, mens damer har litt mer. Etter hvert som en person legger på seg fett, påvirker det hormonmiljøet i negativ forstand. Det gjør deg feks mindre sensitiv til insulin, som gjør at kroppen  ikke greier å vedlikeholde ting som muskler like godt, i tillegg til en rekke andre negative ting... Og det er utelukkende negative ting.

Men når det kommer til hva som er fysisk attraktivt for folk, er det bare kulturelt betinget. Igjennom tiden har alt mulig rart vært sexy. Overvekt, små forkrøpla føtter, ankler, knær, store tallerkener i leppa... I vår tid og kultur er det for det meste en tilsynelatende trent fysikk som blir sett på som sexy, men det har egentlig ingen ting med sunnhet å gjøre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...