Gå til innhold

Hvorfor så mange kvinner med barnslig stemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så mange kvinner i 20-årene og noen få i 30-årene med det jeg vil kalle barnestemme? Altså; mye diskant, høye toner og lite bass. Stemmene jeg tenker på høres rett og slett umodne ut. Skulle jo tro at en var nogenlunde ferdig med stemmeskiftet og fikk en mer moden stemme med tiden? Kan forstå at dialekt spiller inn her, men hos enkelte kvinner kan det virke litt påtatt rett og slett - snakker dem slikt bevisst?

Er kvinne selv, heterofil, men synes det er flottere med en litt dypere stemme på kvinner enn en slik "prepubertal" stemme som jeg hører rundt meg hver dag. 

Anonymkode: 9cb56...338

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke merket dette.

• Liker 4
Skrevet

What? 

• Liker 4
Skrevet

Altså, stemmen er det ikke så mye man får gjort noe med. Finnes det ikke nok press fra før? Det er nok noen som gjør til stemmen, men jeg personlig har sikkert det du oppfatter som barnslig stemme. Det kan jeg ingenting for, og jeg prøver rett og slett bare å leve med det selvom jeg ikke liker den.

• Liker 13
Skrevet (endret)

De gjør seg til. Det er moten nå. Det er ikke kult¨å virke for sterk og selvstendig. Veldig mange av dagens unge kvinnelige popstjerner prøver å høres ut som små piker. Nusselige og innsmigrende. 

Endret av hind
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, pessimistisk skrev:

Altså, stemmen er det ikke så mye man får gjort noe med. Finnes det ikke nok press fra før? Det er nok noen som gjør til stemmen, men jeg personlig har sikkert det du oppfatter som barnslig stemme. Det kan jeg ingenting for, og jeg prøver rett og slett bare å leve med det selvom jeg ikke liker den.

Det vil gjerne høres naturlig ut på enkelte, men det virker som mange kvinner ønsker en slags skjør stemme. TS

Anonymkode: 9cb56...338

AnonymBruker
Skrevet

Har du hørt opptak av din egen stemme? Ofte dersom kommer ut er endel lysere enn det man hører inni seg, selv blir jeg alltid overrasket av å høre meg selv hvis noen har filmet...

Anonymkode: 3e06e...de1

• Liker 2
Skrevet

Det er fordi kvinner egentlig er barn med pupper og glatt hår.

Skrevet
9 hours ago, Sanjar said:

Det er fordi kvinner egentlig er barn med pupper og glatt hår.

:ler:  Neida, det er bare noe de vil at du skal tro. Å bli undervurdert kan være et fortrinn. 

AnonymBruker
Skrevet

Sånn som Linni og Fotballfrue du mener?

Anonymkode: 666fa...8a6

• Liker 12
Skrevet

Jeg har merket det på meg selv hvertfall. I noen settinger endrer jeg tonen og det er spesielt viss jeg snakker med noen som er "lagd av porselen". Orker jo ikke unødvendig drama bare fordi at jeg sa noe i en litt dypere tone.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du hørt opptak av din egen stemme? Ofte dersom kommer ut er endel lysere enn det man hører inni seg, selv blir jeg alltid overrasket av å høre meg selv hvis noen har filmet...

Anonymkode: 3e06e...de1

Jeg synes omvendt – synes alltid stemmen min høres mye mørkere ut på opptak enn jeg hører selv når jeg snakker.

Folk har jo den stemmen de har, ikke mye å gjøre med det. Men ja, jeg tenker jo også mitt når jeg hører kvinner (spesielt kjendiser og lignende) som åpenbart gjør til stemmen for å høres mer barnslig ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en lys "barnestemme" og hater det. Det jeg hører er en helt grei stemme, men det andre hører er grusomt. Jeg har flere ganger blitt spurt om moren eller faren min er hjemme når det ringer en telefonselger. 

Så beklager, jeg får ikke gjort noe med det. 

Anonymkode: 27073...a7d

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner som i en seksuell setting anvender barnestemme er for meg uaktuell som videre seksuell partner. Er de ikke konsistente, og viser tegn til personlighetsforstyrrelser, da unngår jeg dem som pesten. Takk for at det finnes damer som er likefrem og gjensidig i relasjoner. 

Anonymkode: 7f9a2...c0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Linni høres jo ut som en smurf, sjekk Linni Meister - survivor på youtube

Anonymkode: 918ff...fd7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Linni høres jo ut som en smurf, sjekk Linni Meister - survivor på youtube

Anonymkode: 918ff...fd7

har hun lagt ned bloggen?

Anonymkode: df521...e5c

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns Linni er skikkelig hot i måten hun er på. Viser masse kjærlighet og klemmer å viser kjæresten at hun elsker han. Skulle ønske alle damer var så sprudlende å blide og omsorgsfulle som henne.💗

Anonymkode: 0cf7b...332

• Liker 1
Gjest MyzTeri
Skrevet

Det kommer vel an på i hvilken setting? Kundeservicestemmen min er mye "mykere" og snill i forhold til den vanlige stemmen min.

AnonymBruker
Skrevet

Hva i all verden skal jeg gjøre med det? Operere stemmebåndet?

Anonymkode: a5a66...4c2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...