AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #81 Skrevet 30. mai 2019 2 minutter siden, Hartroa skrev: Ja, det er et godt spørsmål, som jeg også stiller. Tror du er ved sakens kjerne her. For det som er rart, er at noen sier at de er monogame, men lever ikke monogamt. Og det er her problemene kommer. De sier til sin partner at de er monogame og de elsker kun sin partner. Så går de ut og er utro. Hadde de sagt i fra før de ble sammen, så kunne den som er monogam få velge. Men det som skjer er at de sier en ting og gjør noe annet. Derfor sitter den bedratte igjen med stor smerte og sorg. Kunne denne som var monogam endret syn på dette? Ved å bli polygam? Anonymkode: 2e5c0...5db
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #82 Skrevet 30. mai 2019 42 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Men, et spørsmål, dere mener vi har låst oss fast i en tanke og ikke vil se deres perspektiv. Vil dere se vårt perspektiv? Vil dere prøve å forstå hvorfor vi ser på utroskap som galt? Eller er det dere som har rett og vi som har feil? Vi har rett, dere har feil. Selv er jeg utro av hensyn til min kjære, ikke av egen egoisme. Jeg blir frustrert over manglende intimitet, hun blir frustrert over manglende lyst. I stedet for å at min kjære skal føle seg pliktet til sex når det ikke er noe hun per i dag ikke ønsker, så finner jeg det andre steder. Jeg blir glad for jeg får dekket mine behov, hun er glad for at jeg ikke presser henne.. Vinn vinn situasjon. Anonymkode: 519ac...1dc 1
Gjest Warrior Skrevet 30. mai 2019 #83 Skrevet 30. mai 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at du ikke forstår dette. Som mange andre i tråden. Anonymkode: 2e5c0...5db Nei jeg forstår ikke hva som er greit med å gå bak ryggen til kjæresten sin og knulle andre i all hemmelighet? Beklager. Forstår det absolutt ikke.
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 30. mai 2019 #84 Skrevet 30. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har rett, dere har feil. Selv er jeg utro av hensyn til min kjære, ikke av egen egoisme. Jeg blir frustrert over manglende intimitet, hun blir frustrert over manglende lyst. I stedet for å at min kjære skal føle seg pliktet til sex når det ikke er noe hun per i dag ikke ønsker, så finner jeg det andre steder. Jeg blir glad for jeg får dekket mine behov, hun er glad for at jeg ikke presser henne.. Vinn vinn situasjon. Anonymkode: 519ac...1dc Vet hun at du er utro?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #85 Skrevet 30. mai 2019 4 minutter siden, Kvelertak skrev: Nei jeg forstår ikke hva som er greit med å gå bak ryggen til kjæresten sin og knulle andre i all hemmelighet? Beklager. Forstår det absolutt ikke. Nettopp. Da har du et snevert syn på saken og er følgelig heller ikke i stand til å diskutere den. Anonymkode: 2e5c0...5db
Sparks Skrevet 30. mai 2019 #86 Skrevet 30. mai 2019 Det som jeg ikke forstår er (angående folk som er utro pga sex og at de ikke føler de får nok oppmerksomhet): hvorfor ikke bruke kommunikasjon? Bruk ORD og kommuniser til din partner at du er lei og vil ha en større innsats fra deres side. Er det ikke mye lettere å iallefall forsøke dette istedenfor å begynne å ha sex med andre? 2
Sparks Skrevet 30. mai 2019 #87 Skrevet 30. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har rett, dere har feil. Selv er jeg utro av hensyn til min kjære, ikke av egen egoisme. Jeg blir frustrert over manglende intimitet, hun blir frustrert over manglende lyst. I stedet for å at min kjære skal føle seg pliktet til sex når det ikke er noe hun per i dag ikke ønsker, så finner jeg det andre steder. Jeg blir glad for jeg får dekket mine behov, hun er glad for at jeg ikke presser henne.. Vinn vinn situasjon. Anonymkode: 519ac...1dc Eller så burde dere kanskje slå opp slik at din kjæreste kan gå å finne seg en partner med like liten sexlyst som henne, og du kan finne deg en som kan dekke dine behov? Så slipper du å degradere henne på privaten? Vinn-vinn situasjon det der 3
Gjest Warrior Skrevet 30. mai 2019 #88 Skrevet 30. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Da har du et snevert syn på saken og er følgelig heller ikke i stand til å diskutere den. Anonymkode: 2e5c0...5db Mennesker som tenker på at andre også har følelser forstår ikke det nei. Er det farlig forhold du ikke kommer deg ut av så kan jeg forstå.
MeinTeil Skrevet 30. mai 2019 #89 Skrevet 30. mai 2019 Det er ikke at de som er utro ikke forstår smerten det kan føre til. Det at de argumenterer med ting som "Vi er ikke ment til å ha bare en partner." "Smerten du føler da du fikk vite at jeg har knullet noe bak ryggen din føler du kun fordi den er tillært." er kun for å frita seg selv fra ansvar slik at de kan fortsette sitt egosentriske levesett. Har ikke de fleste av oss vært kåte på andre enn partneren? Har ikke de fleste av oss en eller annen gang i løpet av livet hatt lyst til å gjøre noe som ville føles bra for OSS men jævli for andre? Selvfølgelig, det ligger i oss! Verden er full av fristelser. Forskjellen er bare at mange av oss klarer og velger å kontrollere oss. Alle er fri til å være singel, flørte og ligge rundt. Og om det er drømmen så gjør det! Ikke gå bak ryggen og ydmyk den personen du "elsker og respekterer". Dere dummer dere bare ut med disse "argumentene" , vær så snill å heller vær ærlig om at du er egoistisk og egentlig bryr deg mest om deg selv. Det gir mer respekt fra meg hvertfall. 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #90 Skrevet 30. mai 2019 11 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Vet hun at du er utro? Det ligger vel i ordet, utroskap Vs trofast. Anonymkode: 519ac...1dc 1
Hedda-78 Skrevet 30. mai 2019 #91 Skrevet 30. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel. Om jeg liker å golfe og min partner ikke liker at jeg gjør dette, er det da løgn å holde det for meg selv at jeg golfer i skjul? Problemet kommer med en gang når andre da skal påstå at det er ikke det samme å golfe i skjul som å ligge med andre i skjul. Verken golfingen eller liggingen skader noen på noen som helst måte. Så lenge folk ikke ser at dette i realiteten er akkurat det samme, er det håpløst å i det hele tatt prøve å få de til å forstå. De legger alt for mye i det til at det går an å diskutere det med dem i det hele tatt. Anonymkode: 2e5c0...5db Jeg forstår hva du mener med at golfing i skjul og puling i skjul prinsipielt sett er det samme. Men problemet er jo ikke golfingen. Problemet er at du ikke er ærlig og åpen om at du golfer. Jeg definerer utroskap som å gjøre noe du har lovt at du ikke skal gjøre. Altså en form for løftebrudd. Løftene kan være gitt direkte eller mer indirekte. Går man inn i et seriøst forhold hvor man uttrykker kjærlighet og ønsker om en fremtid sammen, er dette et indirekte løfte om å ikke ha andre partere. Gifter man seg, er jo det et helt direkte løfte om monogami. Dersom du har lovt dama di å slutte med golf fordi hun ikke liker det, men golfer i smug likevel, er det løftebrudd, løgn, bedrag og utroskap, ja. Dersom du derimot har vært ærlig og sagt til dama di at golf er så viktig for deg at du ikke vil slutte med det, og hvis hun ikke tåler det så passer dere ikke sammen, ja da er det helt greit å fortsette å golfe åpenlyst. Så får hun bestemme selv om hun skal tolerere det, forlate deg eller kanskje begynne med akrobatikk på egenhånd. Løftebrudd er kroken på døra for de fleste relasjoner fordi det skaper mistillit og usikkerhet om lojaliteten. Løftebrudd i arbeidslivet er oppsigelsesgrunn, løftebrudd i forhold er dumpegrunn. 3
Hartroa Skrevet 30. mai 2019 #92 Skrevet 30. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne denne som var monogam endret syn på dette? Ved å bli polygam? Anonymkode: 2e5c0...5db I enkelte tilfeller så kunne vel det ha skjedd. Men jeg tror neppe det i starten av et forhold, da man er nyforelsket. For da er det kun den ene man vil ha. Ofte så er det vel også slik at begge er monogame i starten, men så savner plutselig den ene noe og er utro. Så lenger ut i forholdet vil jeg tro at kanskje noen kunne blitt polygam, men problemet er jo at man ikke snakker sammen. Man går heller ut å finner seg en annen å ha sex med uten å spørre. Men jeg tror de fleste vil ha problem med å bli polygam, men jeg har respekt for de som tør å ta samtalen. Men hva er det som gjør at noen er utro? I enkelte tilfeller så kan det være mangel på sex hjemme, men jeg tror at det veldig ofte er for spenningen sin skyld. Livet har blitt et A4-liv og mange savner forelskelse og spenning, noe annet enn det vanlige og veldig mange har det egentlig greit hjemme. Men kan man forsvare at man da går bak partneren sin rygg? Jeg mener nei! Jeg mener man da heller må ta den vanskelige samtalen og kanskje kjeder begge seg. Kanskje kan de sammen lage litt spenning. 2
Gjest Impressa Skrevet 30. mai 2019 #93 Skrevet 30. mai 2019 9 minutter siden, MeinTeil skrev: Det er ikke at de som er utro ikke forstår smerten det kan føre til. Det at de argumenterer med ting som "Vi er ikke ment til å ha bare en partner." "Smerten du føler da du fikk vite at jeg har knullet noe bak ryggen din føler du kun fordi den er tillært." er kun for å frita seg selv fra ansvar slik at de kan fortsette sitt egosentriske levesett. Har ikke de fleste av oss vært kåte på andre enn partneren? Har ikke de fleste av oss en eller annen gang i løpet av livet hatt lyst til å gjøre noe som ville føles bra for OSS men jævli for andre? Selvfølgelig, det ligger i oss! Verden er full av fristelser. Forskjellen er bare at mange av oss klarer og velger å kontrollere oss. Alle er fri til å være singel, flørte og ligge rundt. Og om det er drømmen så gjør det! Ikke gå bak ryggen og ydmyk den personen du "elsker og respekterer". Dere dummer dere bare ut med disse "argumentene" , vær så snill å heller vær ærlig om at du er egoistisk og egentlig bryr deg mest om deg selv. Det gir mer respekt fra meg hvertfall. Helt enig. Det var én tidligere i tråden som var ærlig på at hun var egoist. Mye enklere å forstå hvordan hun tenkte enn de argumentene som har kommet etterpå. Synes dette sporet av til noe som likner mer på trolling.
Hartroa Skrevet 30. mai 2019 #94 Skrevet 30. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Synd at tråden utviklet seg i den retningen. Jeg tror de færreste som er utro mener at det de gjør er rett. Jeg vet bare at det er riktig for meg i et egoistisk perspektiv. Bryr meg ikke om at andre forstår, bryr meg heller ikke så mye om å forstå deres synspunkter..selv om det kan være interessant for diskusjon. Det eneste jeg er nysgjerrig på og sliter å forstå, men vil forstå er hva som går gjennom hodet deres når dere hører uttrykket "man lever bare én gang". Jeg tenker nesten utelukkende på all sexen jeg ikke har hatt. Neida, ikke nesten utelukkende, men får panikk av tanken på å være ferdig med nye partnere. Er det en helt fjern følelse for deg og dere? Anonymkode: edcc4...a8f Jeg tror dette er en ganske vanlig tanke. Når man er i et langvarig forhold så tror jeg faktisk de tankene kan komme hos de fleste. Man kan ha lyst på noe nytt, men er det egentlig sexen man savner? Jeg tror faktisk det er spenningen, den spenningen man kjenner på ved en forelskelse. Man begjærer og man blir begjært. Når man da har hatt sex med den nye en del ganger, så blir man jo vane med den sexen også og spenningen forsvinner. Så er spørsmålet: Hva gjør man med disse lystene? Er det viktigst å pleie sitt eget ego, eller er det viktigst å ta hensyn til den som man egentlig elsker. Man vet jo at partneren vil bli såret og påført stor smerte ved at man er utro. Så da tenker jeg at det handler om moral. Skal jeg tenke mest på meg selv, eller skal jeg tenke mest på den som jeg egentlig elsker?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #95 Skrevet 30. mai 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er så typisk å bringe inn disse tingene i disse diskusjonene. For folk med litt omløp i skallen som bedriver dette, er det et 100% ikke-tema. Det er sexen som diskuteres, ikke graviditeter og sykdommer som en kan unngå med ekstrem letthet. Om folk er dumme nok til å sette seg i denne situasjonen, får de takke seg selv. Uansett er det ikke dette folk i utgangspunktet raser over. Men typisk å trekke dette inn da argumentene ang selve utroskapen begynner å svekkes. Anonymkode: 2e5c0...5db Det er vel ikke akkurat sjelden at elskerinnen blir gravid og da bestemmer seg for at hun ikke ønsker abort allikevel. Og å bli gravid på prevensjon skjer stadig vekk. Dette er ting du ikke kan komme unna og er det er derfor helt idiotisk å sammenligne golfing med å ha sex. Å ha sex med noen kommer med et potensiale for å gjøre stor skade på det forholdet man har. Anonymkode: 55845...8cd
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #96 Skrevet 30. mai 2019 Det at et annet menneske tar fra meg retten til å bestemme hva jeg ønsker er hovedgrunnen. Knull rundt så mye du vil, men la meg slippe å få deg hjem i min seng etter at du har vært med andre og la meg tro jeg er den eneste! Anonymkode: 0d83d...473 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå