AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #61 Skrevet 30. mai 2019 7 minutter siden, Hartroa skrev: Jeg godtar veldig gjerne at jeg ikke forstår dine tanker. Problemet er jo at du prøver å overbevise oss likevel, men dine argumenter når ikke inn til mange av oss. Grunnen til dette er at vi har ulikt syn på følelser, eller mangel på følelser. Jeg tror jeg har stilt deg et spørsmål tidligere, som ikke du har besvart. Kan selvsagt ha vært en annen. Ikke godt å vite når du skriver som anonym. Men jeg stiller det nå på nytt: Er følelsene vi mennesker kjenner på reelle? Eller er det noe vi kan legge bort, noe som ikke eksisterer? For eks. Er sorg en reell følelse? Den ulidelige smerten man kjenner ved at ditt barn på 5 år dør? Er den følelsen reell? Eller. Er den enorme lykken man føler når en person gjengjelder din kjærlighet, er den reell? Eller når min eks var utro og jeg kjente meg knust. Var den sorgen og skuffelsen bare påtatt, eller var den reell? Jeg mener at vist man bare kan slutte å føle, så ville jeg valgt det mange ganger opp gjennom livet. Problemet er at vist vi ikke hadde hatt følelser, så tror jeg heller ikke man kunne følt gleden og kjærligheten. Jeg er overbevist at sex er følelser. Begjær er følelser. Kåthet er følelser. Jeg tror ikke man kan ha sex uten følelser, men jeg tror man kan ha sex uten kjærlighet, eller å elske personen. Men de aller fleste kobler sammen kjærlighet og sex, det hører sammen for de fleste. Det er jo nettopp derfor man kaller det å elske. Når man elsker en person så blir nettopp sexen et utrykk for kjærligheten og for at man hører sammen. Når to personer elsker hverandre så knyttes altså kjærligheten til sexen. Jeg tror at det er nettopp derfor at smerten blir så enorm når den ene er utro. Fordi når man elsker noen, så er sexen dem i mellom det fineste man har. Når da den ene deler det mest intime med et annet menneske, så blir man knust. Men hvis følelser bare er påtatt og egentlig ikke eksisterer, kan jeg forstå deg. Men for meg er mine følelser er reelle! De aller fleste mennesker føler sorg om et av deres barn dør. Til og med dyr gjør dette. Dette ligger nedarvet i oss. Men iom at så mange mennesker lett kan være utro uten å ofre det en tanke, er dette noe annet. Det er ingenting som ligger nedarvet i oss som det første jeg nevnte. Mennesket er ikke monogamt av natur. Dette har både vi selv og forskning bevist ettertrykkelig. Holdningen og "følelsene" om utroskap går hånd i hånd er lett å se. Det finnes mange folk som vil ha partner for seg selv. Disse har da en holdning om at det er galt å være utro, pga at det passer deres holdning godt. Disse vil da ikke verken forstå eller høre om noe annet. Holdningen din gjenspeiler følelsene her. Endre holdning, og følelsene endrer seg også. Dette forutsetter at en vil endre holdning. Vil man ikke det, henger man fast i det gamle mønsteret sitt. En er blind for andre innfallsvinkler. Derfor er det nytteløst å prøve å få dere til å skjønne. Dere har feil inngangsverdi fra starten av. Nå gidder jeg ikke mer, da det er nytteløst å fortsette. Anonymkode: 2e5c0...5db
waco Skrevet 30. mai 2019 #62 Skrevet 30. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vel. Om jeg liker å golfe og min partner ikke liker at jeg gjør dette, er det da løgn å holde det for meg selv at jeg golfer i skjul? Selvfølgelig er det det. Om du forteller at du ikke liker golf mens du egentlig liker golf så er du en løgnhals. Mange trives med å være bedragere, men at du blir lykkelig av å bedra mennesker, - nei det tror jeg ikke på. Hvorfor er det så viktig for deg å skjule at du liker golf når du liker golf? Er det andre ting du lyver om også? For eksempel hvor mange venner du har og hvorfor du blir så lykkelig av å lure mennesker? Spør deg selv, - liker du at mennesker lyver til deg? Hvorfor gjør du det, og hvorfor gjør du ikke det? Hva om de lyver til deg for at du skal være glad og lykkelig, - er det lov å lyve da? 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #63 Skrevet 30. mai 2019 Akkurat nå, waco skrev: Selvfølgelig er det det. Om du forteller at du ikke liker golf mens du egentlig liker golf så er du en løgnhals. Mange trives med å være bedragere, men at du blir lykkelig av å bedra mennesker, - nei det tror jeg ikke på. Hvorfor er det så viktig for deg å skjule at du liker golf når du liker golf? Er det andre ting du lyver om også? For eksempel hvor mange venner du har og hvorfor du blir så lykkelig av å lure mennesker? Spør deg selv, - liker du at mennesker lyver til deg? Hvorfor gjør du det, og hvorfor gjør du ikke det? Hva om de lyver til deg for at du skal være glad og lykkelig, - er det lov å lyve da? Jeg forteller ikke at jeg ikke liker golf. Jeg forteller ingenting om det. Anonymkode: 2e5c0...5db
waco Skrevet 30. mai 2019 #64 Skrevet 30. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forteller ikke at jeg ikke liker golf. Jeg forteller ingenting om det. Anonymkode: 2e5c0...5db Hvorfor skal du skjule at du spiller golf da? 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #65 Skrevet 30. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan prøve en siste vinkel. Om jeg ligger på en massasjebenk og får deilig massasje og nyter dette, er det ingen som løfter et øyenbryn. Om den samme massasjen beveger seg dit hen at kjønnet mitt blir massert, er det fullstendig krise. Man kan altså nyte berøring og massasje på 95% av kroppen uten noe som helst oppstandelse. Blir de siste 5% rørt, er det umiddelbar krise. Følelser har som sagt ingenting med dette å gjøre, selv om dere febrilsk skal ha det til at det har det. Dere kommer ikke til å skjønne det uansett, og det er meg egentlig revnende likegyldig. Det er ingen vits å prøve å få dere til å skjønne det heller, pga at dere ikke vil det i utgangspunktet. Dere har bestemt dere for at dette er forferdelig og kommer ikke til å endre syn. Anonymkode: 2e5c0...5db Er kuken din så stor at den tilsvarer 5% av kroppsmassen din? 😂 Sier meg forøvrig helt enig med deg, men er realist nok til å innrømme at kuken bare står for 3 % 🤓 Anonymkode: 519ac...1dc
Hartroa Skrevet 30. mai 2019 #66 Skrevet 30. mai 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: De aller fleste mennesker føler sorg om et av deres barn dør. Til og med dyr gjør dette. Dette ligger nedarvet i oss. Men iom at så mange mennesker lett kan være utro uten å ofre det en tanke, er dette noe annet. Det er ingenting som ligger nedarvet i oss som det første jeg nevnte. Mennesket er ikke monogamt av natur. Dette har både vi selv og forskning bevist ettertrykkelig. Holdningen og "følelsene" om utroskap går hånd i hånd er lett å se. Det finnes mange folk som vil ha partner for seg selv. Disse har da en holdning om at det er galt å være utro, pga at det passer deres holdning godt. Disse vil da ikke verken forstå eller høre om noe annet. Holdningen din gjenspeiler følelsene her. Endre holdning, og følelsene endrer seg også. Dette forutsetter at en vil endre holdning. Vil man ikke det, henger man fast i det gamle mønsteret sitt. En er blind for andre innfallsvinkler. Derfor er det nytteløst å prøve å få dere til å skjønne. Dere har feil inngangsverdi fra starten av. Nå gidder jeg ikke mer, da det er nytteløst å fortsette. Anonymkode: 2e5c0...5db Så det du mener er at noen følelser er reelle, mens andre er påtatte. Jeg er enig i at det vi mennesker føler kan endre seg over tid. Naturens arter endrer seg for å tilpasse seg dens omgivelser. Det samme gjelder mennesket. Jeg tror også at følelsene kan ha endret seg over millioner av år. Men nå er det da en gang slik at monogami har vært det som har vært praktisert over lang, lang tid. Derfor føler vi også smerten ved utroskap. Mulig dette er i endring, men dette endrer seg ikke over en generasjon. Derfor kan man ikke si at noen følelser er feil. Fortsatt så er det slik at de fleste mennesker føler smerte når man opplever utroskap og den følelsen er fortsatt reell. Det er mulig du har kommet lenger enn resten av menneskearten og at du ikke kjenner noen smerte når din partner har sex med andre. Men jeg mener det er feil å si at alle vi andre som kjenner den smerten, føler feil. For oss er den virkelig og reell. Du sier at dyrene også føler sorg over å miste et barn. Husk at det også finnes dyr som lever sammen hele livet og som kjemper for sin partner.
RoH Skrevet 30. mai 2019 #67 Skrevet 30. mai 2019 2 minutter siden, Hartroa skrev: Så det du mener er at noen følelser er reelle, mens andre er påtatte. Jeg er enig i at det vi mennesker føler kan endre seg over tid. Naturens arter endrer seg for å tilpasse seg dens omgivelser. Det samme gjelder mennesket. Jeg tror også at følelsene kan ha endret seg over millioner av år. Men nå er det da en gang slik at monogami har vært det som har vært praktisert over lang, lang tid. Derfor føler vi også smerten ved utroskap. Mulig dette er i endring, men dette endrer seg ikke over en generasjon. Derfor kan man ikke si at noen følelser er feil. Fortsatt så er det slik at de fleste mennesker føler smerte når man opplever utroskap og den følelsen er fortsatt reell. Det er mulig du har kommet lenger enn resten av menneskearten og at du ikke kjenner noen smerte når din partner har sex med andre. Men jeg mener det er feil å si at alle vi andre som kjenner den smerten, føler feil. For oss er den virkelig og reell. Du sier at dyrene også føler sorg over å miste et barn. Husk at det også finnes dyr som lever sammen hele livet og som kjemper for sin partner. Tror ikke Norge eller vesten påvirker flertallet i verden nevnerverdig, det er ingenting som tyder på at verden går i en mer liberal retning, snarere tvert om, jeg vil påstå at vi i Norge er mer konservative på en rekke felter i dag enn det vi var for 30-40 år siden. Den største forskjellen er at andelen oppsplitta familier øker og øker, noen argumenterer som om dette var en fordel. Jeg kan egentlig ikke skjønne det. 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 30. mai 2019 #68 Skrevet 30. mai 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: De aller fleste mennesker føler sorg om et av deres barn dør. Til og med dyr gjør dette. Dette ligger nedarvet i oss. Men iom at så mange mennesker lett kan være utro uten å ofre det en tanke, er dette noe annet. Det er ingenting som ligger nedarvet i oss som det første jeg nevnte. Mennesket er ikke monogamt av natur. Dette har både vi selv og forskning bevist ettertrykkelig. Holdningen og "følelsene" om utroskap går hånd i hånd er lett å se. Det finnes mange folk som vil ha partner for seg selv. Disse har da en holdning om at det er galt å være utro, pga at det passer deres holdning godt. Disse vil da ikke verken forstå eller høre om noe annet. Holdningen din gjenspeiler følelsene her. Endre holdning, og følelsene endrer seg også. Dette forutsetter at en vil endre holdning. Vil man ikke det, henger man fast i det gamle mønsteret sitt. En er blind for andre innfallsvinkler. Derfor er det nytteløst å prøve å få dere til å skjønne. Dere har feil inngangsverdi fra starten av. Nå gidder jeg ikke mer, da det er nytteløst å fortsette. Anonymkode: 2e5c0...5db Men, et spørsmål, dere mener vi har låst oss fast i en tanke og ikke vil se deres perspektiv. Vil dere se vårt perspektiv? Vil dere prøve å forstå hvorfor vi ser på utroskap som galt? Eller er det dere som har rett og vi som har feil?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #69 Skrevet 30. mai 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er kuken din så stor at den tilsvarer 5% av kroppsmassen din? 😂 Sier meg forøvrig helt enig med deg, men er realist nok til å innrømme at kuken bare står for 3 % 🤓 Anonymkode: 519ac...1dc Man kan også ta med den edle bakdel her. Og hvorfor kuken? Anonymkode: 2e5c0...5db
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #70 Skrevet 30. mai 2019 33 minutter siden, Hartroa skrev: Så det du mener er at noen følelser er reelle, mens andre er påtatte. Jeg er enig i at det vi mennesker føler kan endre seg over tid. Naturens arter endrer seg for å tilpasse seg dens omgivelser. Det samme gjelder mennesket. Jeg tror også at følelsene kan ha endret seg over millioner av år. Men nå er det da en gang slik at monogami har vært det som har vært praktisert over lang, lang tid. Derfor føler vi også smerten ved utroskap. Mulig dette er i endring, men dette endrer seg ikke over en generasjon. Derfor kan man ikke si at noen følelser er feil. Fortsatt så er det slik at de fleste mennesker føler smerte når man opplever utroskap og den følelsen er fortsatt reell. Det er mulig du har kommet lenger enn resten av menneskearten og at du ikke kjenner noen smerte når din partner har sex med andre. Men jeg mener det er feil å si at alle vi andre som kjenner den smerten, føler feil. For oss er den virkelig og reell. Du sier at dyrene også føler sorg over å miste et barn. Husk at det også finnes dyr som lever sammen hele livet og som kjemper for sin partner. Med enorme innslag av utroskap. Hva er dette monogamiet verdt da? Anonymkode: 2e5c0...5db
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #71 Skrevet 30. mai 2019 24 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Men, et spørsmål, dere mener vi har låst oss fast i en tanke og ikke vil se deres perspektiv. Vil dere se vårt perspektiv? Vil dere prøve å forstå hvorfor vi ser på utroskap som galt? Eller er det dere som har rett og vi som har feil? Ingen har rett og ingen har feil. Men det er kun dere som lager styr ut av det. Er det verdt det? Anonymkode: 2e5c0...5db
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #72 Skrevet 30. mai 2019 1 time siden, waco skrev: Hvorfor skal du skjule at du spiller golf da? For ellers kommer det folk som ikke er enig i at jeg skal spille golf. Anonymkode: 2e5c0...5db
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 30. mai 2019 #73 Skrevet 30. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For ellers kommer det folk som ikke er enig i at jeg skal spille golf. Anonymkode: 2e5c0...5db Er det ikke bedre å stå for den man er?
Gjest Warrior Skrevet 30. mai 2019 #74 Skrevet 30. mai 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Prøv heller å stille spørsmålet omvendt. Hvorfor skal folk reagere så bort i natta på at noen har sex? Anonymkode: 2e5c0...5db Er det så vanskelig å forstå når den du elsker og stoler 100% på går bak ryggen din og knuller andre i all hemmelighet? Det er så stygt gjort og svikte noen du elsker på den måten. Hva som er vanskelig med å forstå det? En del par har sex med andre, og er med på trekant osv.men da vet de om det, er blitt enig om det, og går ikke å knuller andre i all hemmelighet. Da er det greit å ha sex med andre og man reagerer ikke på det. Så prøv å forstå. Endret 30. mai 2019 av Kvelertak
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #75 Skrevet 30. mai 2019 5 minutter siden, Kvelertak skrev: Er det så vanskelig å forstå når den du elsker og stoler 100% på går bak ryggen din og knuller andre i all hemmelighet? Det er så stygt gjort og svikte noen du elsker på den måten. Hva som er vanskelig med å forstå det? En del par har sex med andre, og er med på trekant osv.men da vet de om det, er blitt enig om det, og går ikke å knuller andre i all hemmelighet. Da er det greit å ha sex med andre og man reagerer ikke på det. Så prøv å forstå. Jeg skjønner at du ikke forstår dette. Som mange andre i tråden. Anonymkode: 2e5c0...5db
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #76 Skrevet 30. mai 2019 6 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Er det ikke bedre å stå for den man er? For å tekkes andre slik at de kan få hyle? Anonymkode: 2e5c0...5db
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #77 Skrevet 30. mai 2019 33 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Men, et spørsmål, dere mener vi har låst oss fast i en tanke og ikke vil se deres perspektiv. Vil dere se vårt perspektiv? Vil dere prøve å forstå hvorfor vi ser på utroskap som galt? Eller er det dere som har rett og vi som har feil? Synd at tråden utviklet seg i den retningen. Jeg tror de færreste som er utro mener at det de gjør er rett. Jeg vet bare at det er riktig for meg i et egoistisk perspektiv. Bryr meg ikke om at andre forstår, bryr meg heller ikke så mye om å forstå deres synspunkter..selv om det kan være interessant for diskusjon. Det eneste jeg er nysgjerrig på og sliter å forstå, men vil forstå er hva som går gjennom hodet deres når dere hører uttrykket "man lever bare én gang". Jeg tenker nesten utelukkende på all sexen jeg ikke har hatt. Neida, ikke nesten utelukkende, men får panikk av tanken på å være ferdig med nye partnere. Er det en helt fjern følelse for deg og dere? Anonymkode: edcc4...a8f
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 30. mai 2019 #78 Skrevet 30. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at du ikke forstår dette. Som mange andre i tråden. Anonymkode: 2e5c0...5db Forstår du hvorfor vi ser på utroskap som galt?
Hartroa Skrevet 30. mai 2019 #79 Skrevet 30. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med enorme innslag av utroskap. Hva er dette monogamiet verdt da? Anonymkode: 2e5c0...5db Ja, det er et godt spørsmål, som jeg også stiller. Tror du er ved sakens kjerne her. For det som er rart, er at noen sier at de er monogame, men lever ikke monogamt. Og det er her problemene kommer. De sier til sin partner at de er monogame og de elsker kun sin partner. Så går de ut og er utro. Hadde de sagt i fra før de ble sammen, så kunne den som er monogam få velge. Men det som skjer er at de sier en ting og gjør noe annet. Derfor sitter den bedratte igjen med stor smerte og sorg. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #80 Skrevet 30. mai 2019 9 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Forstår du hvorfor vi ser på utroskap som galt? Fordi dette sammenfaller med det dere gjerne vil. Dere vil ha full råderett over partner og partners kjønn. Anonymkode: 2e5c0...5db
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå