AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #41 Skrevet 30. mai 2019 2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Hvis det ikke betyr noe, hvorfor ha sex da? Pga at det gir fysisk velvære. Anonymkode: 2e5c0...5db
RoH Skrevet 30. mai 2019 #42 Skrevet 30. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Feil. Jeg håper at samboer også er utro, både fordi jeg tror hen også får et lykkeligere liv av det og fordi det hadde vært en lettelse for meg. Men at det handler om egoisme har du rett i. Som jeg skrev over er det kun jeg som kan være ansvarlig for min egen lykke. Vi er egoistiske hele tiden på alle mulige andre områder, du også. Så det er egentlig ikke noe spesielt ved det. Anonymkode: edcc4...a8f Jeg ser det totalt annerledes , jeg ser dine holdninger som skadelig, både for deg selv, men også for de rundt deg. Om tankene føres videre, hvordan skal du skaffe deg mat, klær, helse, omsorg, transport osv. Tror du fattige mennesker er fattige fordi de er ansvarlige for det selv? Tror du folk sulter fordi de ikke tar ansvar for seg selv? En hver handling har en konsekvens for en selv og for andre. Vårt ansvar som mennesker er å ivareta, ikke berike oss selv på andres bekostning 2
RoH Skrevet 30. mai 2019 #43 Skrevet 30. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, det går helt fint å ikke blande inn følelser som betyr noe. Derfor er det umulig å få dere til å skjønne dette. Anonymkode: 2e5c0...5db Ja verdens eldste yrke. 1
Yuumi Skrevet 30. mai 2019 #44 Skrevet 30. mai 2019 13 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Jeg kan heller ikke forstå hvorfor folk er utro. Eller jeg kan forstå, men jeg synes likevel utroskap er galt. Hvis forholdet ikke fungerer, så fungerer det hvertfall ingenting bedre ved å være utro. Om man vil innlede forhold eller ha sex med andre så er det bedre å avslutte forholdet. Her tror jeg du tar feil. Klart utroskap kan ha fatale følger for et forhold, men er nok mange som er utro uten at partneren har den bangeste anelse Og begge lever lykkelig (uvitende) i forholdet. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #45 Skrevet 30. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ergo kan du aldri forstå hva jeg mener. Som jeg sa. Anonymkode: 2e5c0...5db Du skriver jo at hverken golfing eller det å ha sex med andre skader noen, jeg vil påstå at en graviditet hos elskerinnen vil skade kona/samboeren, spesielt dersom det også er felles barn i bildet fra før. Er du uenig i det? Anonymkode: 55845...8cd
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #46 Skrevet 30. mai 2019 2 minutter siden, RoH skrev: Ja verdens eldste yrke. Ja, f.eks det også. Anonymkode: 2e5c0...5db
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #47 Skrevet 30. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du skriver jo at hverken golfing eller det å ha sex med andre skader noen, jeg vil påstå at en graviditet hos elskerinnen vil skade kona/samboeren, spesielt dersom det også er felles barn i bildet fra før. Er du uenig i det? Anonymkode: 55845...8cd Det er så typisk å bringe inn disse tingene i disse diskusjonene. For folk med litt omløp i skallen som bedriver dette, er det et 100% ikke-tema. Det er sexen som diskuteres, ikke graviditeter og sykdommer som en kan unngå med ekstrem letthet. Om folk er dumme nok til å sette seg i denne situasjonen, får de takke seg selv. Uansett er det ikke dette folk i utgangspunktet raser over. Men typisk å trekke dette inn da argumentene ang selve utroskapen begynner å svekkes. Anonymkode: 2e5c0...5db
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 30. mai 2019 #48 Skrevet 30. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pga at det gir fysisk velvære. Anonymkode: 2e5c0...5db Det argumentet faller gjennom da det da betyr noe fordi det gir velvære.
pressplay Skrevet 30. mai 2019 #49 Skrevet 30. mai 2019 (endret) På 30.5.2019 den 13.32, AnonymBruker skrev: Vel. Om jeg liker å golfe og min partner ikke liker at jeg gjør dette, er det da løgn å holde det for meg selv at jeg golfer i skjul? Problemet kommer med en gang når andre da skal påstå at det er ikke det samme å golfe i skjul som å ligge med andre i skjul. Verken golfingen eller liggingen skader noen på noen som helst måte. Så lenge folk ikke ser at dette i realiteten er akkurat det samme, er det håpløst å i det hele tatt prøve å få de til å forstå. De legger alt for mye i det til at det går an å diskutere det med dem i det hele tatt. Anonymkode: 2e5c0...5db Det er her sammenligningen din slår helt feil. Blir den skjulte golfingen din oppdaget blir ikke hen såret, i verste fall litt oppgitt over at du ikke har fortalt det. Blir utroskap oppdaget kan det få alvorlige konsekvenser for den bedratte part. Vedkommende kan bli såret, miste selvtillit, miste tilliten til deg etc. Det er vel dokumentert at å bli bedratt er en av de verste livskriser man kan oppleve. Noen beskriver det som verre enn å miste ett familiemedlem. Selv ble jeg rammet av apati da jeg oppdaget at min samboer hadde hatt flere forhold på si i 8 mnd som til slutt indirekte gjorde at jeg mistet jobben 4 år down the road. Ingenting betydde noe mer, livsgnisten var borte. Folk håndterer dette forskjellig og fra gang til gang, men skjult golfing og skjult ligging er ikke det samme. Endret 31. mai 2019 av pressplay 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #50 Skrevet 30. mai 2019 2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Det argumentet faller gjennom da det da betyr noe fordi det gir velvære. Det gjør det nok ikke. Det er svært mange ting som gir fysisk velvære uten at det behøver inneholde følelser av noe slag som betyr noe som helst. Det var du som snakket om følelser først her. Jeg avkrefter sammenhengen. Anonymkode: 2e5c0...5db
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 30. mai 2019 #51 Skrevet 30. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det gjør det nok ikke. Det er svært mange ting som gir fysisk velvære uten at det behøver inneholde følelser av noe slag som betyr noe som helst. Det var du som snakket om følelser først her. Jeg avkrefter sammenhengen. Anonymkode: 2e5c0...5db Det er jo hjernen som sender signaler til kroppen om at noe er behagelig eller ikke. Følelsen av behag/ubehag er også følelser.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #52 Skrevet 30. mai 2019 3 minutter siden, pressplay skrev: Det er her sammenligningen din slår helt feil. Blir den skjulte golfingen din oppdaget blir ikke hen såret, i verste fall litt oppgitt over at du ikke har fortalt det. Blir utroskap oppdaget kan det få alvorlige konsekvenser for den bedratte part. Vedkommende kan bli såret, miste selvtillit, miste tilliten til deg etc. Det er vel dokumentert at å bli bedratt er en av de verste livskriser man kan oppleve. Noen beskriver det som verre enn å miste ett familiemedlem. Selv ble jeg rammet av apati da jeg oppdaget at min samboer hadde hatt flere forhold på si i 8 mnd som til slutt indirekte gjorde at jeg mistet jobben 4 år doen the road. Ingenting betydde noe mer, livsgnisten var borte. Folk håndterer dette forskjellig og fra gang til gang, men skjult golfing og skjult ligging er ikke det samme. Pga at de har den innstillingen til det. Dette har de valgt selv og må dermed leve med det. Jeg sa dere ikke kom til å skjønne. Dere legger som sagt for mye i det. Slutt med det og ting blir mye enklere. Eller bare godta at dere aldri kommer til å skjønne det. Anonymkode: 2e5c0...5db
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #53 Skrevet 30. mai 2019 Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev: Det er jo hjernen som sender signaler til kroppen om at noe er behagelig eller ikke. Følelsen av behag/ubehag er også følelser. Ok. Anonymkode: 2e5c0...5db
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #54 Skrevet 30. mai 2019 2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Det er jo hjernen som sender signaler til kroppen om at noe er behagelig eller ikke. Følelsen av behag/ubehag er også følelser. Jeg kan prøve en siste vinkel. Om jeg ligger på en massasjebenk og får deilig massasje og nyter dette, er det ingen som løfter et øyenbryn. Om den samme massasjen beveger seg dit hen at kjønnet mitt blir massert, er det fullstendig krise. Man kan altså nyte berøring og massasje på 95% av kroppen uten noe som helst oppstandelse. Blir de siste 5% rørt, er det umiddelbar krise. Følelser har som sagt ingenting med dette å gjøre, selv om dere febrilsk skal ha det til at det har det. Dere kommer ikke til å skjønne det uansett, og det er meg egentlig revnende likegyldig. Det er ingen vits å prøve å få dere til å skjønne det heller, pga at dere ikke vil det i utgangspunktet. Dere har bestemt dere for at dette er forferdelig og kommer ikke til å endre syn. Anonymkode: 2e5c0...5db
RoH Skrevet 30. mai 2019 #55 Skrevet 30. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan prøve en siste vinkel. Om jeg ligger på en massasjebenk og får deilig massasje og nyter dette, er det ingen som løfter et øyenbryn. Om den samme massasjen beveger seg dit hen at kjønnet mitt blir massert, er det fullstendig krise. Man kan altså nyte berøring og massasje på 95% av kroppen uten noe som helst oppstandelse. Blir de siste 5% rørt, er det umiddelbar krise. Følelser har som sagt ingenting med dette å gjøre, selv om dere febrilsk skal ha det til at det har det. Dere kommer ikke til å skjønne det uansett, og det er meg egentlig revnende likegyldig. Det er ingen vits å prøve å få dere til å skjønne det heller, pga at dere ikke vil det i utgangspunktet. Dere har bestemt dere for at dette er forferdelig og kommer ikke til å endre syn. Anonymkode: 2e5c0...5db Om en fjerner tilstrekkelig mangel lag på løken er det egentlig ikke noe løk igjen 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #56 Skrevet 30. mai 2019 Han som jeg kjenner som er utro har vært gift i 17 år å de har to så barn sammen,skjønner godt at det ikke er så lett å bare skille seg fordi de ikke lenger har sex. Anonymkode: 13c10...75b
pressplay Skrevet 30. mai 2019 #57 Skrevet 30. mai 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pga at de har den innstillingen til det. Dette har de valgt selv og må dermed leve med det. Jeg sa dere ikke kom til å skjønne. Dere legger som sagt for mye i det. Slutt med det og ting blir mye enklere. Eller bare godta at dere aldri kommer til å skjønne det. Anonymkode: 2e5c0...5db Du kan ikke bare underkjenne den psykologiske faktorer som noe man har valgt selv. Faktum er at utroskap påvirker den bedratte part negativt på en psykologisk måte og det er mer vanlig at det skjer enn at det ikke gjør det. Det er ikke jeg som ikke skjønner, det er du som velger å se bort i fra andres behov. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #58 Skrevet 30. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han som jeg kjenner som er utro har vært gift i 17 år å de har to så barn sammen,skjønner godt at det ikke er så lett å bare skille seg fordi de ikke lenger har sex. Anonymkode: 13c10...75b To små barn* Anonymkode: 13c10...75b
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #59 Skrevet 30. mai 2019 24 minutter siden, pressplay skrev: Du kan ikke bare underkjenne den psykologiske faktorer som noe man har valgt selv. Faktum er at utroskap påvirker den bedratte part negativt på en psykologisk måte og det er mer vanlig at det skjer enn at det ikke gjør det. Det er ikke jeg som ikke skjønner, det er du som velger å se bort i fra andres behov. Det er ikke noe som finnes i mennesket av natur. Det er en holdning folk velger å ha. Anonymkode: 2e5c0...5db
Hartroa Skrevet 30. mai 2019 #60 Skrevet 30. mai 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pga at de har den innstillingen til det. Dette har de valgt selv og må dermed leve med det. Jeg sa dere ikke kom til å skjønne. Dere legger som sagt for mye i det. Slutt med det og ting blir mye enklere. Eller bare godta at dere aldri kommer til å skjønne det. Anonymkode: 2e5c0...5db Jeg godtar veldig gjerne at jeg ikke forstår dine tanker. Problemet er jo at du prøver å overbevise oss likevel, men dine argumenter når ikke inn til mange av oss. Grunnen til dette er at vi har ulikt syn på følelser, eller mangel på følelser. Jeg tror jeg har stilt deg et spørsmål tidligere, som ikke du har besvart. Kan selvsagt ha vært en annen. Ikke godt å vite når du skriver som anonym. Men jeg stiller det nå på nytt: Er følelsene vi mennesker kjenner på reelle? Eller er det noe vi kan legge bort, noe som ikke eksisterer? For eks. Er sorg en reell følelse? Den ulidelige smerten man kjenner ved at ditt barn på 5 år dør? Er den følelsen reell? Eller. Er den enorme lykken man føler når en person gjengjelder din kjærlighet, er den reell? Eller når min eks var utro og jeg kjente meg knust. Var den sorgen og skuffelsen bare påtatt, eller var den reell? Jeg mener at vist man bare kan slutte å føle, så ville jeg valgt det mange ganger opp gjennom livet. Problemet er at vist vi ikke hadde hatt følelser, så tror jeg heller ikke man kunne følt gleden og kjærligheten. Jeg er overbevist at sex er følelser. Begjær er følelser. Kåthet er følelser. Jeg tror ikke man kan ha sex uten følelser, men jeg tror man kan ha sex uten kjærlighet, eller å elske personen. Men de aller fleste kobler sammen kjærlighet og sex, det hører sammen for de fleste. Det er jo nettopp derfor man kaller det å elske. Når man elsker en person så blir nettopp sexen et utrykk for kjærligheten og for at man hører sammen. Når to personer elsker hverandre så knyttes altså kjærligheten til sexen. Jeg tror at det er nettopp derfor at smerten blir så enorm når den ene er utro. Fordi når man elsker noen, så er sexen dem i mellom det fineste man har. Når da den ene deler det mest intime med et annet menneske, så blir man knust. Men hvis følelser bare er påtatt og egentlig ikke eksisterer, kan jeg forstå deg. Men for meg er mine følelser er reelle! 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå