Gå til innhold

Til dere som er utro...

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville nok ikke vært utro mot én jeg visste ble helt knust av å finne det ut.

Anonymkode: edcc4...a8f

Hvorfor ikke det? Er du ikke egoist? Og er du ikke din egen lykkes smed?

Du vet jo innerst inne at samboeren din ville blitt knust om samboeren din fikk vite bedraget du utsetter den for.

Det er jo ikke tilfeldig at du skjuler dette her, eller er det en tilfeldighet? Fortell!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, waco skrev:

Hvorfor ikke det? Er du ikke egoist? Og er du ikke din egen lykkes smed?

Du vet jo innerst inne at samboeren din ville blitt knust om samboeren din fikk vite bedraget du utsetter den for.

Det er jo ikke tilfeldig at du skjuler dette her, eller er det en tilfeldighet? Fortell!

Igjen, jeg gjør det sånn jeg gjør det for å holde det ukomplisert. Både å fortelle om det og å åpne opp forholdet ville ha komplisert ting unødvendig. Jeg liker det enkelt, og sånn vi har det nå fungerer veldig enkelt og godt for meg.

Gjest Warrior
Skrevet

Håper de som er utro aldri gjør det igjen mot noen og tenker at den de er/vil være utro mot er et menneske med følelser de også! Er det så vanskelig å forstå?

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, jeg gjør det sånn jeg gjør det for å holde det ukomplisert. Både å fortelle om det og å åpne opp forholdet ville ha komplisert ting unødvendig. Jeg liker det enkelt, og sånn vi har det nå fungerer veldig enkelt og godt for meg.

En dag så finner han kanskje ut av det. Da blir det enda mer komplisert. Men da blir du kanskje også singel og fri til å ligge rundt.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Kvelertak skrev:

Håper de som er utro aldri gjør det igjen mot noen og tenker at den de er/vil være utro mot er et menneske med følelser de også! Er det så vanskelig å forstå?

Tviler på at de evner å forstå andre enn seg selv jeg.

• Liker 2
Gjest Warrior
Skrevet
11 minutter siden, wintergirl skrev:

Får håpe de en gang forstår. De fleste skal da ha en samvittighet og følelser for andre. 

Skrevet (endret)
22 minutter siden, wintergirl skrev:

5 minutter siden, Kvelertak skrev:

Får håpe de en gang forstår. De fleste skal da ha en samvittighet og følelser for andre. 

Selvfølgelig skjønner utro mennesker at de skader andre. Hvorfor tror dere at det må være hemmelig da? Utro mennesker forklarer at det er ukomplisert å være utro så lenge ingen får vite om dette her.

Forestill dere at dere måtte bruke hvert sekund av deres våkne tid på å forhindre at noen får vite sannheten om dere, - selvsagt er dette her slitsomt og like selvfølgelig forsøker de å rettferdiggjøre handlingene sine, - med at de skjuler handlingene for å verne den den er utro mot! Sånn er det å være forelsket i seg selv.

Endret av waco
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Impressa skrev:

Vil forsøke å forstå likevel jeg da. Hadde det vært enda bedre for deg om du kunne hatt disse sidesprangene helt åpent, altså åpent forhold? Eller er selve utroskapen (les: løgn og svik) en del av pakka som gjør at du får det bedre? 

For vi er mange som kunne tenke oss å beskrive sommerferien på samme måte som du gjør, bare uten at det involverte å gå bak ryggen på den viktigste personen i livet sitt.

Det er åpenbart du ikke forstår eller kan forstå. Du må eliminere ordene "svik" og "løgn" angående dette for å kunne forstå.

Det er ikke slik de fungerer. De som er i mot utroskap vil gjerne ha det slik og liker dermed ikke dette. Hadde disse kunnet vike fra dette, hadde de sett helt annerledes på det. Du finner sjelden folk som er i mot utroskap og gjerne skulle hatt et annet syn på det. De liker synet sitt på det og er dermed ute av stand til å forstå at dette kun er kunstige barrierer de selv har satt opp i hodet sitt.

Anonymkode: 2e5c0...5db

• Liker 1
Gjest Impressa
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er åpenbart du ikke forstår eller kan forstå. Du må eliminere ordene "svik" og "løgn" angående dette for å kunne forstå.

Det er ikke slik de fungerer. De som er i mot utroskap vil gjerne ha det slik og liker dermed ikke dette. Hadde disse kunnet vike fra dette, hadde de sett helt annerledes på det. Du finner sjelden folk som er i mot utroskap og gjerne skulle hatt et annet syn på det. De liker synet sitt på det og er dermed ute av stand til å forstå at dette kun er kunstige barrierer de selv har satt opp i hodet sitt.

At svik er verdiladet innrømmer jeg gjerne, men at det handler om løgn er et ufravikelig faktum. 

Når det er sagt forstår jeg mer av hva Anonymkode: edcc4...a8f tenker nå enn jeg gjorde før jeg spurte. Tar meg til og med i å like og misunne den åpne egoismen litt, selv om jeg til syvende og sist er og vil være i den empatiske enden av skalaen.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Jeg håper at samboer også er utro, både fordi jeg tror hen også får et lykkeligere liv av det og fordi det hadde vært en lettelse for meg.

Men at det handler om egoisme har du rett i. Som jeg skrev over er det kun jeg som kan være ansvarlig for min egen lykke. Vi er egoistiske hele tiden på alle mulige andre områder, du også. Så det er egentlig ikke noe spesielt ved det.

Så mener de færreste som du. At du går bak hans/hennes rygg er ikke greit. En feil retter ikke opp eller unnskylder en annen feil. Det utgjør to feil.

Anonymkode: 8b0f8...32e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Impressa skrev:

At svik er verdiladet innrømmer jeg gjerne, men at det handler om løgn er et ufravikelig faktum. 

Når det er sagt forstår jeg mer av hva Anonymkode: edcc4...a8f tenker nå enn jeg gjorde før jeg spurte. Tar meg til og med i å like og misunne den åpne egoismen litt, selv om jeg til syvende og sist er og vil være i den empatiske enden av skalaen.

Vel. Om jeg liker å golfe og min partner ikke liker at jeg gjør dette, er det da løgn å holde det for meg selv at jeg golfer i skjul?

Problemet kommer med en gang når andre da skal påstå at det er ikke det samme å golfe i skjul som å ligge med andre i skjul. Verken golfingen eller liggingen skader noen på noen som helst måte. Så lenge folk ikke ser at dette i realiteten er akkurat det samme, er det håpløst å i det hele tatt prøve å få de til å forstå.

De legger alt for mye i det til at det går an å diskutere det med dem i det hele tatt.

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Dere som er utro, hvorfor er dere så redd for å bli oppdaget hvis dere ikke mener dere gjør noe galt? Hvis dere mener dere gjør rett så må det da ikke være så forferdelig å stå for det en gjør uten å skjule det. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Dere som er utro, hvorfor er dere så redd for å bli oppdaget hvis dere ikke mener dere gjør noe galt? Hvis dere mener dere gjør rett så må det da ikke være så forferdelig å stå for det en gjør uten å skjule det. 

Prøv heller å stille spørsmålet omvendt. Hvorfor skal folk reagere så bort i natta på at noen har sex?

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tror alle er utro på samme måte, av samme årsaker og i samme omstendigheter som din venninne?

Jeg var ikke litt lei av mannen min, jeg hadde vært hans dørmatte og søppelkasse i nesten 15 år. Likevel prøvde jeg å holde ut, av hensyn til felles barn. Han truet nemlig med alt fra selvmord til kidnapping hvis jeg ymtet frampå om å gå. 

En dag møtte jeg en mann som gå meg styrke til må gå. Sorry not sorry. 

Det var min historie, spør du fem andre personer får du fem andre historier som kan ligne mye, lite, eller ikke i det hele tatt.

Anonymkode: fbb78...e62

Hvorfor i fikk du barn med en mann som bare har negative egenskaper? 

• Liker 1
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv heller å stille spørsmålet omvendt. Hvorfor skal folk reagere så bort i natta på at noen har sex?

Fordi sex binder sammen to mennesker. Det går ikke an å ha sex uten at det er følelser, positive eller negative, involvert. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Fordi sex binder sammen to mennesker. Det går ikke an å ha sex uten at det er følelser, positive eller negative, involvert. 

Joda, det går helt fint å ikke blande inn følelser som betyr noe. Derfor er det umulig å få dere til å skjønne dette.

• Liker 1
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det går helt fint å ikke blande inn følelser som betyr noe. Derfor er det umulig å få dere til å skjønne dette.

Hvis det ikke betyr noe, hvorfor ha sex da? 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel. Om jeg liker å golfe og min partner ikke liker at jeg gjør dette, er det da løgn å holde det for meg selv at jeg golfer i skjul?

Problemet kommer med en gang når andre da skal påstå at det er ikke det samme å golfe i skjul som å ligge med andre i skjul. Verken golfingen eller liggingen skader noen på noen som helst måte. Så lenge folk ikke ser at dette i realiteten er akkurat det samme, er det håpløst å i det hele tatt prøve å få de til å forstå.

De legger alt for mye i det til at det går an å diskutere det med dem i det hele tatt.

Du kan da ikke sammenligne golfing og det å ha sex. Sex kan fort gjøre ting komplisert. Hva om elskerinnen blir gravid til tross for prevensjon? 

Anonymkode: 55845...8cd

• Liker 2
Skrevet
40 minutter siden, Kvelertak skrev:

Det er det da.

35 minutter siden, waco skrev:

Selvfølgelig skjønner utro mennesker at de skader andre. Hvorfor tror dere at det må være hemmelig da? Utro mennesker forklarer at det er ukomplisert å være utro så lenge ingen får vite om dette her.

Forestill dere at dere måtte bruke hvert sekund av deres våkne tid på å forhindre at noen får vite sannheten om dere, - selvsagt er dette her slitsomt og like selvfølgelig forsøker de å rettferdiggjøre handlingene sine, - med at de skjuler handlingene for å verne den den er utro mot! Sånn er det å være forelsket i seg selv.

Ja, det sa du det, forelsket i seg selv er det de er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan da ikke sammenligne golfing og det å ha sex. Sex kan fort gjøre ting komplisert. Hva om elskerinnen blir gravid til tross for prevensjon? 

Anonymkode: 55845...8cd

Ergo kan du aldri forstå hva jeg mener. Som jeg sa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...