Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har 3,5 i snitt. Søkt sykepleie i Porsgrunn på usn. Jeg har alderspoeng 6. Hvordan regner man med alderspoeng? Jeg regnet at jeg hadde 4,1 i snitt med alderspoeng, men det kan vel ikke stemme? 

Og karakteren man måtte ha for å komme inn i fjor var 48. Hvis den er like høy i år, har jeg ingen sjangs å komme inn? 

Anonymkode: c30b1...c34

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har 3,5 i snitt. Søkt sykepleie i Porsgrunn på usn. Jeg har alderspoeng 6. Hvordan regner man med alderspoeng? Jeg regnet at jeg hadde 4,1 i snitt med alderspoeng, men det kan vel ikke stemme? 

Og karakteren man måtte ha for å komme inn i fjor var 48. Hvis den er like høy i år, har jeg ingen sjangs å komme inn? 

Anonymkode: c30b1...c34

3.5 i snitt tilsvarer 35 konkurransepoeng. 6 alderspoeng tilsvarer 6 konkurransepoeng. Dermed vil du ha 41 konkurransepoeng.  

AnonymBruker
Skrevet

Du legger sammen alle karakterene, deler på antall karakterer, ganger deretter med 10, og så legger til alderspoengene. 

Anonymkode: e425e...cef

AnonymBruker
Skrevet

Hvis karakterkravet er 48 og du har 41 så kommer du selvfølgelig ikke inn. Karakterkravet endrer seg dog fra år til år, så det trenger ikke være like høyt i år. 

Anonymkode: 29c8f...e4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...