Gå til innhold

Hvor mye VOM skal jeg gi hunden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min skal ned i vekt. Han veier 5,8 kg, men skal ned 1 kg. Hvor mye VOM skal jeg gi han da? 

Anonymkode: 02b2e...691

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal vel i utgangspunktet ha 2% av kroppsvekten. Prøv deg litt frem (1 kg vektnedgang på en såpass liten hund var mye.)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Julie skrev:

De skal vel i utgangspunktet ha 2% av kroppsvekten. Prøv deg litt frem (1 kg vektnedgang på en såpass liten hund var mye.)

Var det mye? Det er en liten griffon, og hUnden har en sykdom som heter Patella. Dårlige knær. Derfor er det ikke bra å veie så mye som 5,8 kg siden det legger seg rundt magen. Men får bare prøve meg frem da. Rundt 100-110 gram kanskje?

Skrevet (endret)

Ja,1 kg utgjør mye på en såpass liten kropp. Men klart, ser poenget med å holde hunden slank dersom den plages med dårlige knær. Prøv først rundt 110 gram og korriger kursen underveis. Min må derimot ha langt over anbefalte mengde for å ikke gå ned i vekt/bli undervektig.

Endret av Julie
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Julie skrev:

Ja,1 kg utgjør mye på en såpass liten kropp. Men klart, ser poenget med å holde hunden slank dersom det plages med dårlige knær. Prøv først rundt 110 gram og korriger kursen underveis. Min må derimot ha langt over anbefalte mengde for å ikke gå ned i vekt/bli undervektig.

Takk for svar. Får prøve meg litt frem. :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...