AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 Uff, ble skikkelig lei meg når jeg så karakteren. Fikk C, følte mer det var en B. Er C veldig dårlig? Anonymkode: 27b0e...a80
Ullvott Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 Det vet du at det ikke er. C er helt gjennomsnittlig. Du dør ikke av C. 12
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 For meg er C en dårlig karakter. Da ingen av de store bedrifter ansetter folk med karakteren C. Anonymkode: 9df3d...8e8 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er C en dårlig karakter. Da ingen av de store bedrifter ansetter folk med karakteren C. Anonymkode: 9df3d...8e8 Det er vertfall heldigvis ikke i et sånt type yrke, om ikke annet... Anonymkode: 27b0e...a80 8
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er C en dårlig karakter. Da ingen av de store bedrifter ansetter folk med karakteren C. Anonymkode: 9df3d...8e8 Nå ja, ikke helt riktig det. Mange siv.inger med C +/- snitt som jobber i "store bedrifter". Men så står kanskje ikke evnene i forhold til karakterene heller (i positiv forstand). Og til TS, ja det er vanlig å være skuffet, særlig for oss som lider under normalfordelingsregimer. Anonymkode: 37a20...397 3
ErGlad Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 Du være stolt av at du er flink. Det er det karakteren C betyr. 9
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 18 minutter siden, Sosialt skrev: Du være stolt av at du er flink. Det er det karakteren C betyr. 28 minutter siden, Ullvott skrev: Det vet du at det ikke er. C er helt gjennomsnittlig. Du dør ikke av C. Takk💕 Anonymkode: 27b0e...a80
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #8 Skrevet 29. mai 2019 C er en helt kurant og grei karakter Anonymkode: d2b0e...700 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #9 Skrevet 29. mai 2019 Fikk også C idag og er absolutt ikke fornøyd. Men, men. Bedre lykke neste gang. Anonymkode: 59573...86a
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 29. mai 2019 #10 Skrevet 29. mai 2019 Har ikke fått sensur enda. Trodde vi skulle få det idag, men tydeligvis ikke...
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #11 Skrevet 29. mai 2019 Jeg syntes i utgangspunktet ikke C var en god karakter, men så begynte jeg på jussen der majoriteten sitter på lesesalen hver eneste dag, og likevel får de fleste D-C Anonymkode: daf73...176 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #12 Skrevet 29. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syntes i utgangspunktet ikke C var en god karakter, men så begynte jeg på jussen der majoriteten sitter på lesesalen hver eneste dag, og likevel får de fleste D-C Anonymkode: daf73...176 Er det ikke slik at man må ha C for å bestå? Har hørt at det er slik av noen som gikk sykepleie hvertfall. Anonymkode: bf997...093
Gjest Juks Skrevet 29. mai 2019 #13 Skrevet 29. mai 2019 (endret) B betyr meget god besvarelse, altså en meget god karakter. C betyr en god besvarelse, altså en god karakter. Om man får B eller C har liten eller ingen betydning. D derimot er nokså godt, men begynner å bli svakt. Følelsen av å bli sensurert for strengt sitter gjerne hardere i enn selve nivå på karakteren. Opplevde det samme i vinter. Syntes jeg gjorde det svært bra, antok en god B, muligens en svak A hvis sensor hadde en god dag og brukte litt skjønn. Fikk C, og all motivasjon og engasjement forsvant ut av meg. Helt til jeg innså - noen måneder senere - at forskjellen på en C og B i kun det faget faktisk betyr nada for meg i den større sammenheng. Selv om jeg fortsatt føler meg bortsensurert. Endret 29. mai 2019 av Juks
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #14 Skrevet 29. mai 2019 1 minutt siden, Juks skrev: B betyr meget god besvarelse, altså en meget god karakter. C betyr en god besvarelse, altså en god karakter. Om man får B eller C har liten eller ingen betydning. D derimot er nokså godt, men begynne å bli svakt. Følelsen av å bli sensurert for strengt sitt gjerne hardere i enn selve nivå på karakteren. Opplevde det samme i vinter. Syntes jeg gjorde det svært bra, antok en god B, muligens en svak A hvis sensor hadde en god dag og brukte litt skjønn. Fikk C, og all motivasjon og engasjement forsvant ut av meg. Helt til jeg innså - noen måneder senere - at forskjellen på en C og B i kun det faget faktisk betyr nada for meg i den større sammenheng. Selv om jeg fortsatt føler meg bortsensurert. Akkurat sånn jeg føler det også, det hjelper veldig å se deg skrive det slik. Anonymkode: 27b0e...a80 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #15 Skrevet 29. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg er C en dårlig karakter. Da ingen av de store bedrifter ansetter folk med karakteren C. Anonymkode: 9df3d...8e8 Bull shit. Dette er et het team innen rekrutteringsfaget. Det er ingen garanti for at med A i snitt gjør en bedre jobb enn en med C i snitt. C er en ok karakter. Den er helt grei. Personlig syns jeg ikke C er bra. Jeg vet at jeg kan prestere bedre. Men dette er jo forskjellig fra person til person. Men what ever: «C’s gets degrees» Anonymkode: bd745...590 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #16 Skrevet 29. mai 2019 Jeg forstår skuffelsen. Men om du ser på det store bildet, avgjør ikke karakterene dine hele livet ditt. I verste fall kan man alltids be om begrunnelse eller ta den på nytt. Men folk blir ansatt, de får jobb osv med C i snitt. C er en bra karakter egentlig, man er bare så vant til å høre at man skal få A og at A er det som duger. Anonymkode: b5145...1fa
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #17 Skrevet 29. mai 2019 For min del gjenspeiler karakteren veldig ofte innsatsen i faget. Jeg har alltid fått B og A ved veldig god innsats, og C/D der jeg skummer pensum gjennom året og lar det stå til. Dermed hadde jeg blitt skuffet over en C om jeg hadde lagt ned innsatsen til en bedre karakter. Men siste eksamen jeg hadde før jul dro jeg et skikkelig skippertak og leste "alt" pensum iløpet av to døgn før eksamen og fikk C. Den var jeg veldig fornøyd med! Anonymkode: 0143c...306 8
mammamora90 Skrevet 29. mai 2019 #18 Skrevet 29. mai 2019 Jeg blir ikke fornøyd med c de gangene jeg har fått det, og har tatt de fagene opp året etter når det har skjedd. Det betyr ikke at C er dårlig og noen sensorer er strengere enn andre. Du må også se på karakterfordelingen i det faget det gjelder. I et av emnene jeg hadde da jeg gikk på bachelor var det (av ca 40 stykker) så fikk ingen A, 2 fikk B, ca 10 fikk C, 15 fikk D, 8 fikk E og resten strøk. Første forelesning i det nye semesteret hadde vi et annet fag med samme foreleser og han sa at grunnen til at det var så dårlige resultater på den eksamenen var at alle som hadde valgt en av oppgavene hadde misforstått den (vi skulle velge 3 av 4 oppgaver), og at han egentlig var ute etter at man skulle drøfte noen poenger fra en bestemt artikkel som ingen hadde tatt utgangspunkt i da han hadde formulert hele oppgaven som en veldig vid drøfteoppgave som man står friere til å bestemme selv.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #19 Skrevet 29. mai 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: For meg er C en dårlig karakter. Da ingen av de store bedrifter ansetter folk med karakteren C. Anonymkode: 9df3d...8e8 Jeg jobber som ingeniør i Equinor, og de fleste som jeg kjenner her C+ studenter. Det er ekstremt få A - A/B studenter i Ingeniørfag, og mange av disse fortsetter uansett i Akademia som stipendiat. Skulle industrien bare levd A og B studenter, så hadde det blitt magert med ansatte. Har også vært med på ansettelse, og de fleste aller, aller fleste kandidatene hos oss ligger mellom C og B i snitt. Anonymkode: 4e87e...a1c 10
Gjest Juks Skrevet 29. mai 2019 #20 Skrevet 29. mai 2019 2 minutter siden, mammamora90 skrev: Jeg blir ikke fornøyd med c de gangene jeg har fått det, og har tatt de fagene opp året etter når det har skjedd. Det betyr ikke at C er dårlig og noen sensorer er strengere enn andre. Du må også se på karakterfordelingen i det faget det gjelder. I et av emnene jeg hadde da jeg gikk på bachelor var det (av ca 40 stykker) så fikk ingen A, 2 fikk B, ca 10 fikk C, 15 fikk D, 8 fikk E og resten strøk. Første forelesning i det nye semesteret hadde vi et annet fag med samme foreleser og han sa at grunnen til at det var så dårlige resultater på den eksamenen var at alle som hadde valgt en av oppgavene hadde misforstått den (vi skulle velge 3 av 4 oppgaver), og at han egentlig var ute etter at man skulle drøfte noen poenger fra en bestemt artikkel som ingen hadde tatt utgangspunkt i da han hadde formulert hele oppgaven som en veldig vid drøfteoppgave som man står friere til å bestemme selv. Kjenner jeg blir irritert når jeg leser hva du skriver. Det er en gjenganger at eksamensoppgaver blir designet så utydelig at det er vanskelig å se hva dem spør etter. Samt unødvendige strenge sensorer. Dagsformen deres avgjør hvor du havner. Skolen/veileder/sensorer må gå litt i seg selv når karaktersnittet blir gjennomgående lavt. Spesielt når dem har elever med kun A og B som plutselig er på D eller E nivå. Typisk at slike oppgaver og sensorer finnes i de mest teoritunge fagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå