AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 Så på åsted Norge at mannen som overfalt og voldtok damen som var ute å trillet babyen sin i Tønsberg - kun vil kunne opp til 3- 4 års fengsel, DERSOM han blir tatt/straffet. Politiet sa at det er mulig han kunne få straffetillegg fordi han utsatte et barn for fare da omsorgspersonen ble svekket grunnet voldtekten, i verste fall ville han kunne få 4-4,5år i fengsel. Kan noen som kan noe som helst om dette forklare meg h v o r d a n det norske rettssystemet tenker og agerer når MAKS 4,5år i fengsel er det de har satt som max straff for et overfall med voldtekt som følger? Jeg forstår ikke! Da vet alle personer i Norge at her kan du faktisk forsyne deg av nøyaktig hvilket som helst (kvinne)menneske de ønsker en bit av, og som følger vil man i aaaaaller verste fall vil måtte sitte 3-4år i fengsel? Jeg forstår ikke! Jeg vil forstå - men jeg kan ikke! Håper noen her inne kan noe om dette og ønsker å forklare for jeg forstår det ikke! Anonymkode: a4e30...af8 26
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 Dersom han blir tatt? Han er jo arrestert? Og det var vel ikke Tønsberg, men Sem var det ikke? Anonymkode: c9dc6...9c8 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom han blir tatt? Han er jo arrestert? Og det var vel ikke Tønsberg, men Sem var det ikke? Anonymkode: c9dc6...9c8 Jeg så en reprise av åsted Norge, de nevnte ikke noe om at han var arrestert. Ingenting er bedre enn om han er det. Godt mulig det var Sem, men de nevnte Tønsberg mener jeg å huske. Anonymkode: a4e30...af8
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 Det idiotiske er at du får mer straff for å snylte på skatten enn for å ødelegge et menneskes liv... Forstå det den som kan! Anonymkode: 7237f...d35 49
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 Sjekket opp, beklager dette! https://www.vg.no/i/jd0xyq Han er tatt ja! Anonymkode: a4e30...af8 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 Ja sant? Det er dette jeg ikke forstår, hvordan er straffeloven bygget og hva ligger under en straff på 3år for noe så grusomt og ødeleggende for et menneske? Anonymkode: a4e30...af8 4
SemperFi Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 Helt sykt. Slike dommer burde ha MINIMUM 6 års fengsel. 5
A-hunter Skrevet 29. mai 2019 #8 Skrevet 29. mai 2019 Når målet, slik man har valgt det i Norge, er å rehabilitere kriminelle for et nytt liv i samfunnet gir det ingen mening å mase om høye straffer. Lengre straffer gir ikke mer rehabiliterte mennesker. Kriminelle vurderer heller ikke straffenivået før de velger hvilken kriminell handling de skal gjøre. "Forstå ihjel - samfunnet" Norge burde dermed bestrebe enda kortere straffer for å imøtekomme sine edle tanker om kriminelle mennesker.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #9 Skrevet 29. mai 2019 Grunnen er at voldtekt ikke ses på som en særlig alvorig forbytelse i samfunnet vårt. Det handler om holdninger og verdier. Derfor er straffer for voldtekt ikke særlig lange. I andre deler av verden ses voldtekt på som en alvorlig forbytelse og straffer deretter. Til sammenligning ses cannabis-røyking som en alvorlig forbytelse i Norge. Og det straffes deretter. Straff for cannabis-røyking er i snitt 8 års fengsel. I andre land er ikke cannabis engang straffbart. Alt handler altså om tradisjoner, normer og verider i et samfunn. Norge er ganske rare her. Men det er også en del andre land. F.eks Saudi-Arabia hvor det er dødsstraff for homofili. I Norge er ikke homofili sett på som en forbrytelse og derfor heller ikke straffbart. Og sånn kan man fortsette i det uendelige. Skal man endre på dette må samfunnet endre holdning til synet på voldtekt. Anonymkode: f1262...339 7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #10 Skrevet 29. mai 2019 Joda, jeg er for rehabilitering - allikevel mener jeg at et liv er verdt mer. Jeg synes straffene er for lave til tross! Spesielt for noe så ekstremt som voldtekt! Det ødelegger et menneske! Er i tvil om en person som voldtar slik kan rehabiliteres! Anonymkode: a4e30...af8 4
Arabella Skrevet 29. mai 2019 #11 Skrevet 29. mai 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom han blir tatt? Han er jo arrestert? Og det var vel ikke Tønsberg, men Sem var det ikke? Anonymkode: c9dc6...9c8 Sem ligger i Tønsberg kommune. 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #12 Skrevet 29. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Grunnen er at voldtekt ikke ses på som en særlig alvorig forbytelse i samfunnet vårt. Det handler om holdninger og verdier. Derfor er straffer for voldtekt ikke særlig lange. I andre deler av verden ses voldtekt på som en alvorlig forbytelse og straffer deretter. Til sammenligning ses cannabis-røyking som en alvorlig forbytelse i Norge. Og det straffes deretter. Straff for cannabis-røyking er i snitt 8 års fengsel. I andre land er ikke cannabis engang straffbart. Alt handler altså om tradisjoner, normer og verider i et samfunn. Norge er ganske rare her. Men det er også en del andre land. F.eks Saudi-Arabia hvor det er dødsstraff for homofili. I Norge er ikke homofili sett på som en forbrytelse og derfor heller ikke straffbart. Og sånn kan man fortsette i det uendelige. Skal man endre på dette må samfunnet endre holdning til synet på voldtekt. Anonymkode: f1262...339 Bra skrevet, og jeg forstår - men da må det være lov å si at jeg personlig synes voldtekt bør straffes langt hardere. Kan ikke forestille meg hvor grusomt det må være. Bli dratt ut i en grøft, muligens slått og slengt rundt, redselen, desperasjonen, maktesløsheten, «blir jeg drept?» tanker osv, for så å bli penetrert under tvang med vold i tillegg. At alle disse stakkars menneskene skal fungere igjen i samfunnet etter noe slikt kan jeg bare ikke forstå. Tar nok langt mer enn 3-4,5år å komme seg etter noe slikt om noensinne. Fælt! Anonymkode: a4e30...af8 8
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #13 Skrevet 29. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, jeg er for rehabilitering - allikevel mener jeg at et liv er verdt mer. Jeg synes straffene er for lave til tross! Spesielt for noe så ekstremt som voldtekt! Det ødelegger et menneske! Er i tvil om en person som voldtar slik kan rehabiliteres! Anonymkode: a4e30...af8 Voldtekt ses ikke på som ekstremt i landet vårt. Det er litt som nasking i butikken. Antall som blir tatt for nasking/voldtekt er lav fordi småforbytelser verken blir eller skal prioriteres. Anonymkode: 84da8...d50 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #14 Skrevet 29. mai 2019 § 292. Minstestraff for voldtekt til samleie mv. Straffen er fengsel fra 3 inntil 15 år dersom voldtekten som nevnt i § 291 omfattet: a)innføring av penis i skjede- eller endetarmsåpning, b)innføring av penis i fornærmedes munn, c)innføring av gjenstand i skjede- eller endetarmsåpning, eller d)dersom lovbryteren har fremkalt en tilstand som nevnt i § 291 bokstav b for å oppnå seksuell omgang. Fra straffeloven... Anonymkode: 38e3c...ca1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #15 Skrevet 29. mai 2019 Synes også det er rart at det er så lite straff på dette. Nesten skummelt. Hvorfor står det at gjerningspersonen er rumensk statsborger? Anonymkode: c142a...103
Djungelvrål Skrevet 29. mai 2019 #16 Skrevet 29. mai 2019 Alle vet at man er ute av fengsel etter max 2 år for voldtekt. I Norge er det gratis å voldta både kvinner og barn. 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #17 Skrevet 29. mai 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnen er at voldtekt ikke ses på som en særlig alvorig forbytelse i samfunnet vårt. Det handler om holdninger og verdier. Derfor er straffer for voldtekt ikke særlig lange. I andre deler av verden ses voldtekt på som en alvorlig forbytelse og straffer deretter. Til sammenligning ses cannabis-røyking som en alvorlig forbytelse i Norge. Og det straffes deretter. Straff for cannabis-røyking er i snitt 8 års fengsel. I andre land er ikke cannabis engang straffbart. Alt handler altså om tradisjoner, normer og verider i et samfunn. Norge er ganske rare her. Men det er også en del andre land. F.eks Saudi-Arabia hvor det er dødsstraff for homofili. I Norge er ikke homofili sett på som en forbrytelse og derfor heller ikke straffbart. Og sånn kan man fortsette i det uendelige. Skal man endre på dette må samfunnet endre holdning til synet på voldtekt. Anonymkode: f1262...339 Har aldri hørt at noen blir straffet med årevis i fengsel for cannabis-røyking. Hvilken kilde/ lov støtter du deg på her? «Det vi kan si er at om du bruker illegale rusmidler, bryter du legemiddelloven § 24. Straffen for dette er bøter eller fengsel inntil 6 måneder, eller begge deler.» http://www.rustelefonen.no/2017/05/straff-konsekvenser-bruk-cannabis-hasj/ Anonymkode: 3bac9...90f 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #18 Skrevet 29. mai 2019 Norge verdens tryggeste land my ass!! Anonymkode: c142a...103 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #19 Skrevet 29. mai 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Politiet sa at det er mulig han kunne få straffetillegg fordi han utsatte et barn for fare da omsorgspersonen ble svekket grunnet voldtekten, i verste fall ville han kunne få 4-4,5år i fengsel. Anonymkode: a4e30...af8 Hvor står dette? Anonymkode: 86371...e6b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #20 Skrevet 29. mai 2019 Men blir man knepet for ett psr hasj-planter, så får man garantert kjørt seg!! Narkotika er vel det eneste som politi og rettssvesen i Norge gidder å bry seg om... Anonymkode: 4a608...dd1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå