Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en synlig sjukdom, og kassadama spurte hvilken sjukdom jeg har, her en dag. Ok, tenkte jeg, det er greit nok, så jeg svarte. Så begynte hun å skulle ha meg til å se på et show(?) eller et program, med en pastor som helbreder alle sjuke, og hun sa at flere hadde blitt leget osv. Hun skrev navnet sitt på en lapp, og ba meg sende melding på messenger for å få linken. Hun sa også at Jesus døde på korset for vår skyld, og ei rekke andre ting. Jeg ble for det første så flau at jeg ikke gadd lage en scene der og da. Men i ettertid, har dette irritert meg. Jeg drar faen ikke på Kiwi for å bli helbredet, og det er heller ingenting med meg som er ødelagt. Sku gjerne vært sjukdommen foruten, men jeg er et helt menneske uten behov for fjernhealing via Kiwi. Å  profilere bedriften med slik oppførsel, er sikkert ikke innafor det heller.

Skal jeg klage på dette, eller er det jeg som er hårsår? Jeg antar det var godt ment.

Anonymkode: d24fd...780

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette bør du klage på.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Her kan du gjerne klage. :) 

Anonymkode: 18cd0...e05

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bit det i deg og se på det som en samfunnstjeneste. Dama er jo gal, så det blir neppe lett for henne å finne en annen jobb..bedre at hun jobber på Kiwi og er litt koko, enn at hun havner på NAV for evig fremtid. 

Anonymkode: a3e6d...da6

• Liker 5
Skrevet

Her hadde jeg tatt en prat med sjefen tror jeg. Folk kan tro på akkurat hva de vil for meg, men at noen vil prøve å «frelse» meg over kassaapparatet på kiwi vil jeg ha meg frabedt. 

• Liker 8
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Her har du god grunn til å klage.

AnonymBruker
Skrevet

Her synes jeg den ansatte har tråkket flere meter over streken fra hun begynte å spørre deg om hvilken sykdom du har.

Jeg synes du var urimelig tålmodig og overbærende med henne når du holdt ut å se et hallelujashow med helbredelse! 

Hun mente det nok veldig godt og tror på det hun viste deg, men hun var langt over streken.

En samtale med butikksjefen kunne være på sin plass om butikksjefen er oppegående nok til å behandle sine ansatte på en god måte.  

Anonymkode: a5c2d...540

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bit det i deg og se på det som en samfunnstjeneste. Dama er jo gal, så det blir neppe lett for henne å finne en annen jobb..bedre at hun jobber på Kiwi og er litt koko, enn at hun havner på NAV for evig fremtid. 

Anonymkode: a3e6d...da6

Ja, dette er for så vidt sant, men tenk den dagen hun tilbyr tjenestene sine til en person som har det vondt på grunn av sjukdommen og gjør reelt inntrykk og opprører noen skikkelig? For noen er det et tungtkors å bære (pun intended) å alltid være synlig annerledes.  For å dra det lenger, ikke at jeg tror hun påvirker sånn, men tenk hvis en person begynner å skulle støtte lugubre pastorer med falske lovnader?

TS

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette her burde du virkelig melde fra om. Og hvis ikke sjefen hennes ser alvoret, bør du ta det enda høyere og henvende d til Kiwi sentralt. Blir du ikke tattpå alvor der heller, må du gjerne nevne media. Det er kan de ikke la gå, for det her er et veldig grovt overtramp. 

Anonymkode: e66cf...361

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville sagt fra til sjefen. For å forebygge st hun ikke gjør slik mot andre. Og håper på at hun ikke fikk sparken men tok det til seg og bedrev dette på sin fritid. 

Tror også hun mente godt. Men det er blanding av roller. 

• Liker 1
Skrevet

Du burde ikke ha dårlig samvittighet for å klage i dette tilfellet. Hun opptrer åpenbart uprofesjonelt. Og sannsynligvis er ikke du den eneste hun plager. Det er også fullt mulig sjefen hennes ikke vet om det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du bør faktisk gå direkte til Kiwi sentralt, men send gjerne en kopi til butikksjefen. 

Jeg sammenligner slike fanatiske kristne med IS.

Anonymkode: f6e40...2a6

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sammenligner slike fanatiske kristne med IS.

Anonymkode: f6e40...2a6

Som kan bety at du ikke vet så mye om IS. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville bare latt det passere. Hun var tydeligvis ikke den skarpeste kniven i skuffen og mangler noen antenner. Mye verre med de som virker normale og er veldig hyggelige, men egentlig driver å manipulerer folk inn i en sekt.

Anonymkode: 8c39d...d06

Skrevet

Hadde jeg vært butikksjef, så ville jeg gjerne ha greie på dette. Hadde vært takknemlig hvis du hadde kommet til meg med dette.  Kunder har byttet butikk av mindre grunn

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering: Jeg sa fra til butikksjefen, som tok det på største alvor og takket meg for å si fra. Han ba meg også si fra om jeg skulle ha flere negative opplevelser i butikken.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I et slikt tilfelle, tror jeg nesten jeg hadde tatt det direkte med den det gjalt. Hun må jo for all del ikke sitte sånn å prøve å heale folk i kassa! Men jeg tror jeg hadde fått det på samvittigheten om menneske mistet sitt levebrød på noe hun kanskje mente godt.. 

Men jeg hadde sagt i fra. At slik må hun ikke gjøre mens hun er på jobb, der representerer hun butikken, å skal fokusere på det. Samt at det var en ubehagelig opplevelse for deg å bli pekt ut som syk på denne måten, og det må hun ikke gjøre med folk som kanskje ikke tåler det.. 

Anonymkode: c725e...9ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...