Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er mot alle odds gravid i uke 6-7 etter at jeg mest sannsynlig ikke kunne bli gravid på egenhånd uten at det var utenfor livmor IGJEN.

Men her sitter jeg med en normal graviditet jeg og samboer er overlykkelige over, var på ultralyd senest for noen dager siden. Den lykken har nå snudd til angst fordi jeg i dag har hatt rosa i utfloden og på papiret.

dette er vel starten av en spontanabort og det er ikke noe jeg kan gjøre.. jeg føler meg helt knust! Sykehuset sier det kan være normalt men at jeg får ringe hvis det blir smerter/blødninger. 

Det jeg lurer på er om noen har hatt samme, men at det har gått bra? trenger virkelig solskinnshistorier, jeg gråter så jeg er blodrød i hele ansiktet og har vondt i hodet :( 

Anonymkode: 5f6bc...b9e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du kan slappe helt av! Jeg hadde en slik ”blødning“ i uke 7 selv. Jeg skulle på do om morgenen og så plutselig en ganske stor klump med mørkebrunt blod/utfoid. Jeg fikk full panikk og ringe til legekontoret som sa at dette var helt normalt for noen. Resten av dagen hadde jeg sporadisk rød/blodig utflod! Nå sitter jeg med verdens nydeligste gutt på 2 uker💙

Om det ikke kom i forbindelse med smerter hadde jeg senket skuldrene! Men forstår veldig godt at du er bekymret også. 

Anonymkode: 81372...8e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det samme, hun er nå 2 år. Var sikker på at det var fått galt igjen, gråt og gråt, gikk på privat ul, alt bra..bare litt skjøre slimhinner.  Lykke til! 

Anonymkode: 3f4e0...177

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde også bittelitt i starten fra uke 5-7 og er 22 uker nå :) 

Anonymkode: d10bc...fde

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper så inderlig at dette går bra, kjære TS ❤️ Noe det helt sikkert gjør ❤️

Anonymkode: 3bf6b...72b

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ei venninne som ble sendt på sykehus med blålys, to ganger, pga styrtblødninger! Gikk fint 😊

Ved graviditeter er ALT "normalt".. 🤪

Anonymkode: 143a1...b19

Skrevet

❤️❤️❤️

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok greit. Jeg blødde skikkelig to ganger såpass tidlig. Hadde smerter også. Var visst normalt! 

Anonymkode: 232ed...db8

AnonymBruker
Skrevet

Kan være at gyn-besøket gjorde slimhinnene irriterte.

jeg hadde blødninger; små og større sporadisk fra uke 6-10. Resulterte i en fantastisk gutt som nå er 9 mnd:) Svangerskapet gikk lett og fødsel og alt var normalt, så dette trenger ikke bety noe. 

Begynner du å blø koagler, og kjenner kramper så kan det visst helle mer mot en SA

Anonymkode: 958e5...eb6

AnonymBruker
Skrevet

takk for svar alle sammen ❤️ nå er jeg jo mer bekymret, nå kommer det og går brun utflod :( eller lys brun mest..

er dette normalt? kan det gå bra?

Anonymkode: 5f6bc...b9e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blødning i uke 8 og 12 (merkelig nok når jeg egentlig skulle hatt mensen!). Det var lysrødt blod og brunt. Alt gikk helt fint og jenta er i dag 10 mnd. Men klart man blir kjempe redd! Har også opplevd sa, da blødde jeg MYE!

Krysser fingrene og tærne for at de går bra for deg!♡

Anonymkode: 5a3d9...bc8

AnonymBruker
Skrevet

Rosa på papiret er typisk for slimhinneblødning. Altså er sjansen stor for at dette bare er litt blod fra slimhinner i skjeden din: ikke fra livmoren. Kommer typisk etter UL og sex fordi slimhinner på hele kroppen blør mye lettere når du er gravid. Du har gjerne merket at du blør lettere ved tannpuss også?

Anonymkode: f2035...ab1

AnonymBruker
Skrevet

Mao: at det er helt ufarlig ;) 

Anonymkode: f2035...ab1

AnonymBruker
Skrevet

At det er brunt nå, kan tyde på at blodet er gammelt. At blødningen har gitt seg, og at det er restene av blodet som kommer ut. Det kan absolutt gå bra. Det er fryktelig skummelt å blø i graviditeten, krysser fingrene for at det gir seg helt snart :)  

Anonymkode: 1c409...d3c

AnonymBruker
Skrevet

Har blødd i begge svangerskap. De er nå 8 mnd og 3 år😊

Anonymkode: d0ab7...ee1

Annonse
Skrevet

Opplevde også rosa utflod rundt uke 6. Er 24 uker på vei nå :) Rosa utflod i seg selv betyr veldig lite.

Blod kan selvfølgelig være tegn på abort/truende abort, men så lenge det er snakk om rosa utflod som går over så er det mest sannsynlig fra slimhinnene og ikke fra selve livmoren eller fosteranlegget.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gravid 6 ganger, og har 3 barn. Har blødd i alle mine svangerskap. Med barna mine har jeg blødd i ulike mengder. Alt i fra litt rosa på papiret til menslignende blødninger. Forskjellen på graviditeten til barna mine og de som gikk galt, var at de som gikk galt, så tok blødningene seg raskt opp, og jeg hadde veldig smerter. Som etterhvert lignet på rier. Hadde murringer/svake menssmerter med barna mine, så det er ikke uvanlig å kjenne litt. 

Anonymkode: 16a16...f31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...