AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 Jeg flytter nedover til Spania nå ganske snart og skal bo der et par år minst. Jeg ønsker i løpet av denne perioden å kjøpe meg valp/hund da jeg savner veldig å ha en firbent i hverdagen. Er det noen som har erfaring med å kjøpe valp/hund i Spania? Vil jeg få den med hjem til Norge etter hvert? Har de samme ormekurer og vaksiner de følger? Er det flere regler på dette? Anonymkode: 581a9...d2d
marabellaa Skrevet 13. juni 2019 #2 Skrevet 13. juni 2019 Dyr som dekkes av følgende definisjon, kan ikke tas inn kommersielt til Norge: Benevnelsen «gatehunder» omfatter utenlandske, eierløse hunder, herunder shelterhunder/hunder fra omplasseringsenheter tidligere eierløse hunder fra ulike typer «fosterhjem» ment for videre adopsjon/formidling, løshunder omstreifende og forvillede hunder. Katter av tilsvarende opprinnelse vil også dekkes under dette begrepet. regner med det er andre regler for oppdrett.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #3 Skrevet 14. juni 2019 ADOPTER . Det er hva alle genuine hundeelskere gjør i Spania. Viktig: dokumenter du har eid hunden i over 6 måneder. Jeg anbefaler greyhounds - som Spania har en stygg historie med. Sørg for jevnlige vaksiner, dokumenter alt! Ta kontakt med spesielt autorisert veterinær før hjemreise- sørg for god tid til all organisering. Rabies*må være av spesiell type*. Veterinær vet, 15 talls mikroship, og revens dvergbendelorm( 24-120 timer før retur til Norge Av flyselskap anbefaler jeg Lufthansa. Sjekk absolutt ALT på forhånd. Må kontakte grensebeterinær på Gardemoen 48 timer på forhånd. Null problem. Har selv prater med Mattilsynet, grenseveterinær, tollvesenet etc , de er MEGET behjelpelig og så lenge du kan vise til at du har eid hunden i minst 6mnd+ rabies, 15-mikroship, ormekur + stempel -ADOPTERTE HUNDER ER VELKOMNE. Tro meg jeg har pratet med mange som spesifikt jobber med dette. Anonymkode: 7239c...eb3 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #4 Skrevet 14. juni 2019 16 hours ago, marabellaa said: Dyr som dekkes av følgende definisjon, kan ikke tas inn kommersielt til Norge: Benevnelsen «gatehunder» omfatter utenlandske, eierløse hunder, herunder shelterhunder/hunder fra omplasseringsenheter tidligere eierløse hunder fra ulike typer «fosterhjem» ment for videre adopsjon/formidling, løshunder omstreifende og forvillede hunder. Katter av tilsvarende opprinnelse vil også dekkes under dette begrepet. regner med det er andre regler for oppdrett. FEIL. Vær vennlig og sett deg inn i reglene. Anonymkode: 7239c...eb3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #5 Skrevet 14. juni 2019 16 hours ago, marabellaa said: Dyr som dekkes av følgende definisjon, kan ikke tas inn kommersielt til Norge: Benevnelsen «gatehunder» omfatter utenlandske, eierløse hunder, herunder shelterhunder/hunder fra omplasseringsenheter tidligere eierløse hunder fra ulike typer «fosterhjem» ment for videre adopsjon/formidling, løshunder omstreifende og forvillede hunder. Katter av tilsvarende opprinnelse vil også dekkes under dette begrepet. regner med det er andre regler for oppdrett. Kommersiell? Sier seg selv det ikke er saken her. Anonymkode: 7239c...eb3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #6 Skrevet 14. juni 2019 16 hours ago, marabellaa said: Dyr som dekkes av følgende definisjon, kan ikke tas inn kommersielt til Norge: Benevnelsen «gatehunder» omfatter utenlandske, eierløse hunder, herunder shelterhunder/hunder fra omplasseringsenheter tidligere eierløse hunder fra ulike typer «fosterhjem» ment for videre adopsjon/formidling, løshunder omstreifende og forvillede hunder. Katter av tilsvarende opprinnelse vil også dekkes under dette begrepet. regner med det er andre regler for oppdrett. Neste gang- kanskje ta med hele regelverket som gjelder idiot uttrykket "gatehunder". Anonymkode: 7239c...eb3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2019 #7 Skrevet 14. juni 2019 Til Marabellaa. Beklager mener ikke å være frekk.! Syns bare det er viktig at TS som skal bo i Spania par år selvsagt kan adoptere en hund og bringe den til Norge. I Spania adopterer man hunder. Anonymkode: 7239c...eb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå