Gå til innhold

Hagebord!

Smørblomsten

Anbefalte innlegg

HJEEEELP :roll:

Hvorfor er det UMULIG å finne et hagebord som IKKE er av tre (som krever oljing årlig), plast eller glass???

Jeg vil rett og slett ha et som LIGNER f.eks på marmor, antrasittgrått, stein. Altså ikke et plastbord man kan løfte med en arm...Men heller ikke så tungt som ekte stein...Og det må være minst 150 cm langt, evt klaffer.

ANYONE?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

du kan lage et bord selv av mdf, som grunnes og males, og her kan du også bruke malingseffekter som ligner på stein.

se her http://www.hgtv.com/hgtv/dc_faux_other/art...1380903,00.html

http://www.painting-effects.co.uk/marble-examples.htm

her er iallefall litt inspirasjon!

(husk å øv deg masse på papri og andre ting før du maler selve bord-plata!)

siden det skal være et utemøbel, må den grunnes godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kikket på den linken om marmorering....så kom jeg til å tenke på respateksplatene som ble brukt på bad på 70-og 80-tallet.

Det må jo finnes respateksplater (i dag heter det kanskje baderomsplater?) som ser ut som stein eller marmor? Da vil jeg tro denne kan limes til ei bordplate i tre, og så kante rundt hele med hjørnelist?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi støypte et bord selv... Og det ble kjempeflott! Støypte sokkel og plate hver for seg og skrudde de sammen etterpå. Og til slutt la vi fliser på og rundt kanten på bordplata. Det ble et nydelig bord, men ganske tungt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips...Redd jeg ikke kommer til å gidde å lage bordet selv...Så må nok lete videre :)

Det beste er jo et bord man ikke må etterbehandle flere ganger pr sesong...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...