Gå til innhold

UDI familiegjenforening - Hvordan regnes ventetiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Jeg og min mann har søkt familiegjenforening. Ventetiden er på 5 måneder. Men hvordan regnes denne? Er det for eksempel dato til dato? Altså hvis vi søkte 05.04 så har det gått en måned den 05.05? Eller er det 4 uker fremover i tid? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saksbehandlingstiden gjelder fra datoen alle papirene er levert på ambassaden, ikke fra den datoen dere søkte på nett. Vi hadde 9 mnd saksbehandlingstid. Så omgjorde de den til 18 mnd, så det kan forandre seg etter hvor mye de har å gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet

En bekjent av meg fikk beskjed om 13 mnd (fra hennes hjemland) det tok 9 mnd. Så tiden som angis er veiledende. Det kan ta både kortere eller lengre tid. 

Anonymkode: d557f...7af

AnonymBruker
Skrevet
On 5/29/2019 at 6:40 PM, tunisia1234 said:

Hei 

Jeg og min mann har søkt familiegjenforening. Ventetiden er på 5 måneder. Men hvordan regnes denne? Er det for eksempel dato til dato? Altså hvis vi søkte 05.04 så har det gått en måned den 05.05? Eller er det 4 uker fremover i tid? 

En måned er ca 4,33 uker så ja, jeg mener de teller 04.05- 05.05 og ikke 4 uker. Men kan ha feil. Uansett så skal dere få oppdatert info hver måned om hvordan det går. Fikk ihvertfall vi beskjed om. 

Anonymkode: 08981...29e

AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis med kalkulator.

Anonymkode: 61125...7d4

• 4 måneder senere...
Skrevet

Hei.

Jeg har vært på intervju nå ca. 6 uker siden 30. August 2019. Vi har søkt i sep. 2018. 

Hvor lenge mer må vi vente?

Skrevet
På 31.5.2019 den 23.05, AnonymBruker skrev:

En måned er ca 4,33 uker så ja, jeg mener de teller 04.05- 05.05 og ikke 4 uker. Men kan ha feil. Uansett så skal dere få oppdatert info hver måned om hvordan det går. Fikk ihvertfall vi beskjed om. 

Anonymkode: 08981...29e

Ikke rart det er lang behandlingstid da, hvis de skal bruke så mye tid og ressurser på å oppdatere alle hver måned. 

Anonymkode: fc78f...c50

Skrevet
På 29.5.2019 den 19.50, Arya2000 skrev:

Saksbehandlingstiden gjelder fra datoen alle papirene er levert på ambassaden, ikke fra den datoen dere søkte på nett. Vi hadde 9 mnd saksbehandlingstid. Så omgjorde de den til 18 mnd, så det kan forandre seg etter hvor mye de har å gjøre. 

Shit! Det var lenge. Er dette lenge siden?

Anonymkode: 5704b...73b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke rart det er lang behandlingstid da, hvis de skal bruke så mye tid og ressurser på å oppdatere alle hver måned. 

Anonymkode: fc78f...c50

Det er ikke et menneske som sitter og oppdatere alle hver måned. Det skjer helt automatisk uten at et eneste menneske gjøre noe som helst.

• 11 måneder senere...
Skrevet

Hvorfor tar slik så lang tid? Har hørt at noen får svar etter to uker.

Anonymkode: bce05...79e

Skrevet

Vanligvis så er det oppgitt i uker om du skal telle dette, så det er nok 5 måneder (05.04-05.09)

Anonymkode: 858ca...e0e

Skrevet

Får jo håpe svaret har kommet nå🙈

• 4 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2020 den 13.26):

Det håper jeg.

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.9.2020 den 13.26):

Nå tar det 2 år å saksbehandle søknaden.

Anonymkode: 7d42a...5bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...