Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Begge foreldrene mine er norske og ingen av de vet ikke om noen utenlandske gener. Av og til får jeg spørsmål om jeg er norsk. Mange tror at jeg er halvt norsk. Jeg har de norske trekkene, men har veldig mørke brune øyne, mørkebrunt nesten sort hår og har en gyllen/olivenfarge i huden. Er ikke brun om jeg ikke soler meg, men ser jo at jeg har en annen hudtone enn de fleste andre nordmenn. Har svarte bryn og vipper, og mørke hår ellers på kroppen (leggene mine ser ut som de tilhører enn mann om jeg ikke barberer meg.😅)

Faren min er veldig mørk i håret, mens moren min har mer kommunefarget. Han har blå øyne og hun har lysebrune. Søsteten min derimot er blond og har blå øyne og klarer nesten ikke å få brunfarge. Jeg er den mørkeste i familien, de som har mørkt hår har gjerne blå øyne. Og de med brune har ofte et mye lysere hår enn meg.

Andre som opplever det samme? Ikke ofte jeg treffer på andre som er norske og har de samme fargene som meg. :)

Anonymkode: 28d7a...73f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samisk?

Anonymkode: d3c54...5f4

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samisk?

Anonymkode: d3c54...5f4

Jeg bor på Vestlandet og har ikke samisk slekt (som jeg vet om).🤔

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på Vestlandet og har ikke samisk slekt (som jeg vet om).🤔

Jeg kjenner flere (helt etnisk norske) folk fra Vestlandet med samme hud- og hårfarge som det du beskriver at du har. Flere av de mener det skyldes mange sør-europeiske fiskere, handelsmenn osv som var i kontakt med (og dermed ble litt ekstra godt kjent med ;) ) norske kvinner på 17- og 1800-tallet.

Anonymkode: ddbce...1bd

• Liker 1
Skrevet

Tja, moren din var vel kanskje utro da. Det er ikke første gangen om det faktisk var tilfelle. Kunne jo vært greit med en dna-test fra faren din for å utelukke usikkerheten.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Mange tror jeg er fra Spania eller Italia. Er helnorsk, men det har nok vært noen utenlandske gener i familien før. Har en mørk mamma med to lyse søsken. Samtidig er mamma prikk lik tanten sin, som og er mørk og har lyse søsken. Samme har vi. Tre søsken,  Jeg er mørk. En er  kommunegrå og en er blond. Min hud er oliven aktig og jeg har masse mørke hår og "bart" jeg må fjerne. 

Anonymkode: 2f9cb...1a8

AnonymBruker
Skrevet

Mannen blir stadig tatt for å være utlending, både fra Europa, fra India og til og med fra et eller annet sted i Afghanistan. Folk trodde gjerne at eksen min var italiener. 

Begge er blåøyde, men veldig mørke nordlendinger.  

Førstnevnte har flere mørke forfedre, samt en eller annen Tsjekker og noen fra Frankrike  som kom valsende nordover Europa for ca 400-500 år siden. Sistnevnte har noen få forfedre fra Karelen og Finland for et par hundreår tilbake - tror egentlig ikke det har så mye å si. 

Barna våre er i forskjellige blonde utgaver.

( Og tro det eller ei, jeg har faktisk en ungdomskjæreste som også var såpass mørk, at folk trodde han var utlending.. han var også nordlending og blåøyd. Mulig jeg ser et mønster her... 😅

Anonymkode: dc71a...3d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...