Kontorotta Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 (endret) Jeg jobber nå for et firma 100%. Er utleid på timer til to andre firma. Disse vil nå ansette meg en dag hver. Får samme lønnsbetingelser. Er det mye bry/dumt å jobbe for tre firma? Er det noe spesielt jeg må tenke på? Skatt, ferie, sykdom? Jeg bør være ansatt i disse firmaene for å kunne utføre jobben, men i utgangspunktet holder det med 1%. Argumenter jeg eventuelt kan bruke for å fortsette å være ansatt i bare "mitt" firma? Endret 29. mai 2019 av Kontorotta 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 Akkurat nå, Kontorotta skrev: Jeg jobber nå for et firma 100%. Er utleid på timer til to andre firma. Disse vil nå ansette meg en dag hver. Får samme lønnsbetingelser. Er det mye bry/dumt å jobbe for tre firma? Er det noe spesielt jeg må tenke på? Skatt, ferie, sykdom? Jeg bør være ansatt i disse firmaene for å kunne utføre jobben, men i utgangspunktet holder det med 1%. Argumenter jeg eventuelt kan bruke for å fortsette å være ansatt i bare "mitt" firma? Jeg hadde tre forskjellige arbeidsgivere, til fire forskjellige stillinger.. ble bare rot 😖 den jeg takket nei til når de spurte om jeg kunne jobbe på samme dag, ble alltid sinte. Men jeg kan ikke være tre plasser på en og samme dag. Og ingen av de kunne gi meg fullt, så da ble det sånn da. Kan ikke forvente at jeg sier i fra meg tre jobber, for å jobbe i en 40% stilling.. Hvis alle er innforstått med at du jobber "Der og der" på "de og de" dagene, og ingen begynner å forlange dobbelt booking på samme dag, bør det ikke være noe problem. For min del måtte jeg justere skatten manuelt, da en trekker mer på bijobb. Ikke noe poeng å trekke 35% på en jobb en tjener 4 tusen i måneden på, liksom. Men som sagt, nå hadde jeg fire små jobber, som jeg til sammen tjente 350 k i året på. Anonymkode: 3be59...d8c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 Er det firmaet du nå er 100% i som har leid deg ut til de to andre? Må du gå ned i stillingsprosent hos hovedarbeidsgiver? Jeg hadde nok foretrukket å forholde meg til en arbeidsgiver når det er snakk om en dag pr uke hos hver av de to andre. Har selv 100% stilling og helgejobb i tillegg, er jeg syk og har jobbehelg blir det så styrete for helgearbeidsgiver at jeg har aldri giddet å kreve sykepenger. Anonymkode: 176b9...baa
Kontorotta Skrevet 30. mai 2019 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det firmaet du nå er 100% i som har leid deg ut til de to andre? Må du gå ned i stillingsprosent hos hovedarbeidsgiver? Jeg hadde nok foretrukket å forholde meg til en arbeidsgiver når det er snakk om en dag pr uke hos hver av de to andre. Har selv 100% stilling og helgejobb i tillegg, er jeg syk og har jobbehelg blir det så styrete for helgearbeidsgiver at jeg har aldri giddet å kreve sykepenger. Anonymkode: 176b9...baa Jobber nå 100% i det ene firmaet. Grunnet økonomi ble jeg utleid til to andre firma. De vil gjerne ansette meg en dag hver og da gå ned i prosent hos min hovedarbeidsgiver.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #5 Skrevet 30. mai 2019 2 timer siden, Kontorotta skrev: Jobber nå 100% i det ene firmaet. Grunnet økonomi ble jeg utleid til to andre firma. De vil gjerne ansette meg en dag hver og da gå ned i prosent hos min hovedarbeidsgiver. Vet du hvorfor de vil ansette deg? Det er ikke mye å spare for dem på det, dersom du feks blir syk osv. Hva skjer om de plutselig ikke har bruk for deg lengre? Jeg ville nok gått i dialog med hovedarbeidsgiver og gitt uttrykk om at jeg foretrekker å ha det slik du har det nå. Anonymkode: 176b9...baa
Kontorotta Skrevet 30. mai 2019 Forfatter #6 Skrevet 30. mai 2019 De vil ansette meg på grunn av oppgavene jeg gjør. Men i utgangspunktet holder det å være ansatt 1%. Får snakke litt med hovedarbeidsgiver og eventuelt ta en prat sammen med alle tre lederne.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #7 Skrevet 30. mai 2019 3 timer siden, Kontorotta skrev: De vil ansette meg på grunn av oppgavene jeg gjør. Men i utgangspunktet holder det å være ansatt 1%. Får snakke litt med hovedarbeidsgiver og eventuelt ta en prat sammen med alle tre lederne. Nei, jeg hadde ikke gjort det. I såfall hadde jeg bedt hovedarbeidsgivere leie deg ut, i de periodene de ønsker det. Deretter hadde jeg ønsket bonus på denne perioden. Problem løst. Anonymkode: b9798...8b2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå