Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som jobber i barnehage, hvor mye leker dere sammen med barna? Når jeg leverer mine barn sitter det stor sett ansatte rundt omkring på gulvet eller ordner noe som må ordnes. 

Samme når jeg henter. Om de er ute så går de rundt ute. 

Jeg syns det ser trivelig ut å jobbe i barnehage, men jeg er ikke så leken av meg. Jeg kan godt drive med puslespill, lese bøker og den type aktiviteter. Men jeg er ikke så glad i å hoppe og sprette foran folk. Er ikke lat, kan godt være med på ballspill og leke harn... 

Burde det være en stopper for å søke eller ikke? Er forresten utdannet innen helse fra før av så er vant til å jobbe med mennesker. 

Anonymkode: 07396...71d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dere som jobber i barnehage, hvor mye leker dere sammen med barna? Når jeg leverer mine barn sitter det stor sett ansatte rundt omkring på gulvet eller ordner noe som må ordnes. 

Samme når jeg henter. Om de er ute så går de rundt ute. 

Jeg syns det ser trivelig ut å jobbe i barnehage, men jeg er ikke så leken av meg. Jeg kan godt drive med puslespill, lese bøker og den type aktiviteter. Men jeg er ikke så glad i å hoppe og sprette foran folk. Er ikke lat, kan godt være med på ballspill og leke harn... 

Burde det være en stopper for å søke eller ikke? Er forresten utdannet innen helse fra før av så er vant til å jobbe med mennesker. 

Leker hele tiden. Noen ganger må jeg sitte på siden og observere, men stort sett leker jeg med barna!

Det er viktig å leke med barn i bhg!

Anonymkode: d45cf...51f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke leken og synes det er fryktelig kjedelig å leke med barn. Jobbet i barnehage i 10 år og kjente jeg ble mer og mer utbrent av en jobb jeg overhodet ikke passet inn i. Det faller meg ikke naturlig å leke med barn og det er igrunn et krav for å jobbe i barnehage... Så jeg sluttet.

Anonymkode: 06ff1...ddb

AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg det ikke er noe for meg. Kan ikke skjønne at dere leker hele tiden, det gjøres ikke I bhg der barna mine går. Leverer alt fra 08-9.30. og henter alt fra 14-16..  

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke erfaring med barnehage utover å ha barn i en, men jeg synes det virker som de voksne der er ganske ulike på det med å leke. Noen tøyser og tuller alltid, mens andre er mer rolige og omsorgsfulle, og er de som har et trygt fang til han som gråter ved levering f.eks. Begge deler trengs, særlig på småbarn. 

Anonymkode: eed43...db5

• Liker 1
Skrevet

Jeg leker med barna så mye jeg kan😊

Skulle gjerne ha gjort det mye mer, men vi er tre voksne på 18 barn fra 3-6 år. Ofte 2 voksne sammen med barna fordi den ene ikke har kommet/gått hjem, pauser skal avvikles, mat skal lages, det skal ryddes osv. Så er det ikke alltid like greit å få det til.

Man får lekt i noen minutter, så er det noen som slår seg, noen som krangler, noen som trenger hjelp til noe osv, så man må gå i fra leken ganske ofte. 

Men jeg er både den som tuller og tøyser med barna, og den som alltid har ett fang for trøst eller kos. Liker at jeg kan være begge deler 😊❤️ 

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig opp og ned. Leker hvis jeg ser det er behov, men blander meg ikke når barna leker fint alene. 

Anonymkode: b0253...879

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man bør være ganske leken ja. Hopper ikke rundt og hyler og skriker, men det er viktig å ikke være redd for å synge, danse og by på seg selv. Barna trenger den typen lek i barnehagen der de voksne involverer seg. Ikke hele tiden, de må lære seg selvstendighet også, og det sosiale samspillet med andre barn er åpenbart viktigere i leken. Men over en lang periode i barnehage kreves det en god del aktiv involvering fra de voksnes side, barn klarer ikke å finne på ting selv hele tiden.

Anonymkode: dc413...2f9

• Liker 1
Gjest Minetingogspørsmål
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leker hele tiden. Noen ganger må jeg sitte på siden og observere, men stort sett leker jeg med barna!

Det er viktig å leke med barn i bhg!

Anonymkode: d45cf...51f

Du burde lese deg opp på barnas egen barnekultur 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på alderen på barna og hvordan lek de har og om den fungerer. Ofte er jeg en tilstedeværende voksen som sitter i umiddelbar nærhet til barna og observerer og griper inn i en situasjon før en konflikt oppstår for å unngå konflikten eller jeg hjelper de barna som trenger det inn i lek. Jeg mener at barn skal styre leken, ikke de voksne og hvis barna har en fin lek skal ikke jeg komme og forstyrre den. Når det er sagt byr jeg også på meg selv: jeg synger, danser, tøyser, tuller og til tider herjer med  barna. 

Som noen andre skrev er det ikke alltid så lett å være med barna i lek da vi sjeldent er så mange voksne som vi egentlig skal være pga sykdom, møter, plantid, pauser, legetimer og mye mer. Det er alt for mye tid som går bort fra å være på avdeling!

Anonymkode: a7635...3fa

Gjest MyzTeri
Skrevet

Desibel-nivået er gjerne litt høyt, så man er gjerne sliten av det etter endt arbeidsdag. I tillegg er det ikke bare lek - man skal følge med barnas motoriske evner, sosiale evner, talespråk, grad av selvstendighet og pedagogikk i leken - når 15 3åringer raser rundt kan alt dette bli litt mye.

Er gøy en liten stund :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...