AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 Hei! Jeg skulle så gjerne hatt litt tips fra dere med barn i 10-årsalderen. Jeg og ektemannen min får snart besøk av nevøen vår, min søsters sønn, i fire dager, og jeg har begynt å stresse litt med hva vi skal finne på. Vi har ikke hatt ham på besøk her alene siden gutten var 6. Nå er han altså 10, og vi har ingen egne barn, så vi er ikke akkurat eksperter på slikt. Vi bor langt ut på landet, og ektemannen min er på et jobboppdrag hele lørdagen, så det betyr bil. Her vi bor er det noen butikker og en svømmehall som tilhører skolen, men det er det. Her er det ingen kino, museum, klatrehall, eller andre lignende aktiviteter. Gutten er en meget aktiv gutt, elsker alt som er fantasifullt, voldsomt og tøft - Marvel, dinosaurer, haier, fantasy, dataspill, og slikt. Jeg er rådvill om hvordan jeg skal underholde ham i fire dager, og alle typer tips blir tatt imot med takknemlighet..! Trenger ikke bare være «tøffe» aktiviteter. På forhånd tusen takk! Anonymkode: 88241...702
labine Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 Har dere skog i nærheten? Eller innsjø/elv? Da går jo an å finne på noen uteaktiviteter. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 Det meste jeg hadde tenkt å foreslå forsvant da jeg kom til at dere bor på landet. 😛 Men min gutt liker i alle fall veldig godt å spille kort og brettspill, og det er ekstra stas om noen voksne tar seg tid til å bli med. Turer i skogen og sykkelturer er også populært, særlig hvis man har med noe ekstra godt til niste. Dette er vel ikke nok til fire dager, men litt tid får man brukt i alle fall. Også kan du jo spørre ham hva han kunne tenke seg å gjøre, de har gjerne noen tanker om det selv i den alderen. Anonymkode: d8e28...daa 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 34 minutter siden, labine skrev: Har dere skog i nærheten? Eller innsjø/elv? Da går jo an å finne på noen uteaktiviteter. Ja, har lagt inn en tur til et tårn her vi bor. Det er kjempehøyt, og han er litt sånn klatretype. Men innsjø - der sa du noe! Vi har jo en svær en rett i nærheten. Takk for tipset. Anonymkode: 88241...702
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det meste jeg hadde tenkt å foreslå forsvant da jeg kom til at dere bor på landet. 😛 Men min gutt liker i alle fall veldig godt å spille kort og brettspill, og det er ekstra stas om noen voksne tar seg tid til å bli med. Turer i skogen og sykkelturer er også populært, særlig hvis man har med noe ekstra godt til niste. Dette er vel ikke nok til fire dager, men litt tid får man brukt i alle fall. Også kan du jo spørre ham hva han kunne tenke seg å gjøre, de har gjerne noen tanker om det selv i den alderen. Anonymkode: d8e28...daa Hehehe, jepp, laaangt ute på landet! Og dette er en gutt som bor midt i en storby. Er så redd for at det skal bli kjedelig her hos oss. Brettspill har vi massevis av, så det kan vi prøve oss på! Anonymkode: 88241...702
labine Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, har lagt inn en tur til et tårn her vi bor. Det er kjempehøyt, og han er litt sånn klatretype. Men innsjø - der sa du noe! Vi har jo en svær en rett i nærheten. Takk for tipset. Anonymkode: 88241...702 Ta med mat når dere drar til innsjøen. Eller kanskje lag middag på stormkjøkken når dere er der! Det er mye spennende man kan gjøre ved en innsjø i den alderen. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 Dere kan jo låne film? På kveldene. Fjelltur Fisketur Anonymkode: 57772...770
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #8 Skrevet 29. mai 2019 Kanskje han har lyst å lære å snekre? Bygge en fuglekasse eller noe? Det er ikke umulig at 'alt' er spennende fordi det ikke er det vanlige miljøet. Anonymkode: 35f1d...e32 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå