AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 Jeg har ett yrke hvor turnus er det vanlige. De svært få jobbene som ikke er turnus er ikke noe for meg. Jeg hadde rett og slett ikke vært egnet. Søker mange typer jobber for tiden(som er utenfor dette yrket) men får ikke jobb. Er jo stort sett krav om utdannelse i alle jobber. Jeg sliter meg ut med turnusarbeid. Psykisk og søvnmangel. Konstant sliten og klarer ikke sove tilstrekkelig i løpet av ett døgn. Føler meg konstant syk fordi jeg er sliten. har svært dårlig hukommelse og føler ofte alt rundt meg er grått fordi jeg aldri våkner helt. Hva skjer når jeg rett og slett ikke makter det mer? Anonymkode: 99ff5...4da
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 Jeg har det på samme måte som deg. Byttet til dagjobb og var bedre et par måneder, men nå er jeg verre enn noen gang. Anonymkode: dbe85...972
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har det på samme måte som deg. Byttet til dagjobb og var bedre et par måneder, men nå er jeg verre enn noen gang. Anonymkode: dbe85...972 Virker som det er så mange som klarer å få seg dagjobb (bortsett fra meg da....). Hvorfor er det verre nå enn noen gang? Har tenkt det er løsningen... Anonymkode: 99ff5...4da
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 Hør med arbeidsgiver om du kan få tilrettelagt turnus (kun dag og kveld f.eks). Om du plages sånn med søvnen bør du få skriv fra lege om behov for tilrettelegging. Du får jo ikke gjort jobben din skikkelig om du ikke får nok hvile. Anonymkode: 8b7cd...555
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hør med arbeidsgiver om du kan få tilrettelagt turnus (kun dag og kveld f.eks). Om du plages sånn med søvnen bør du få skriv fra lege om behov for tilrettelegging. Du får jo ikke gjort jobben din skikkelig om du ikke får nok hvile. Anonymkode: 8b7cd...555 Det har noen gjort tideligere hos oss. Alle har blitt omplassert. Anonymkode: 99ff5...4da
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Virker som det er så mange som klarer å få seg dagjobb (bortsett fra meg da....). Hvorfor er det verre nå enn noen gang? Har tenkt det er løsningen... Anonymkode: 99ff5...4da Jeg trodde det skulle hjelpe. Det gjorde det ikke. Nå har jeg aldri "fri" og alt må gjøres når alle andre gjør ting. Er alene med barna hver gang jeg har "fri" og alt må tilrettelegges av legetimer, handling og diverse Anonymkode: dbe85...972
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 Det er belastende for kroppen å jobbe turnus. Samtidig har turnusarbeid sine fordeler. Selv jobber jeg kun natt, og begynner virkelig og kjenne på kroppen hvor belastende det er. Har aldri vært så mye sykemeldt før som jeg har vært det siste året. Er også alltid trøtt, sliten og tappet for energi. De fridagene jeg har, går med til å hente seg inn igjen sånn at jeg igjen klarer og gå på jobb. Å gå over til dag og kveld er uaktuelt for meg da jeg har en kronisk sykdom som gjør meg dårligere av det. Er midt i 50 årene, så det er heller ikke aktuelt med omskolering og bytte av jobb. Hvem vil vel ansette noen på 55 + med helseplager liksom? Jeg får bare bite meg fast til jobben så lenge jeg klarer. I værste fall blir det vel ufør om noen år. Ts, hvis du er ung og det enda er håp for deg, anbefaler jeg deg å bytte jobb, ev omskolering. Anonymkode: b5693...bf6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå