exictence Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 Lager dere middag omtrent hver dag til deres foreldre når de er blitt gamle?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 De lager middag selv. Anonymkode: 36fd6...da5 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 Pøh! Lagde såpass mye middag i mine yngre dager i skolealderen at det får de pent klare selv. Den dagen de ikke klarer det selv, får ektefellene dems gjøre det. Klarer ikke de igjen det, da får kommunene steppe inn. Anonymkode: 8b55d...ab1 3
Muskath Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 Nei. Det må de klare selv. Går an å få middag på døren fra kommunen. Klarer de ikke selv å varme opp denne, får hjemmetjenesten hjelpe dem. Det går imidlertid an å lage opp noen middager til dem av og til eller be dem på middag innimellom. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 Nei, hvorfor skulle jeg det? De lager middagen selv. De er i 70-årene, og ikke gift med hverandre lenger. Den dagen de ikke klarer å lage middag selv, får de skaffe seg hjemmehjelp. Jeg hjelper allerede faren min med å handle i blant, siden han har problemer med lungene, men å lage maten får han klare selv. Anonymkode: 235e4...2a4
exictence Skrevet 29. mai 2019 Forfatter #6 Skrevet 29. mai 2019 Føler bare at jeg må det. Hvis ikke spiser de knapt.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 Bor du med foreldrene dine? Hvor gamle er de og hvorfor spiser de ikke om de ikke får det servert? Anonymkode: b6e66...14b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #8 Skrevet 29. mai 2019 Nei, de bor nesten en time unna med bil. Svigermor som var en super kok, kan ikke lage mat lenger. Jeg lager ikke til de heller. De får levert noen dager, og så "lager" svigermor noe. Anonymkode: e1f30...38f
Minlillelykke Skrevet 29. mai 2019 #10 Skrevet 29. mai 2019 Vi barn og barnebarn stilte opp på daglig basis etter at min bestemor ble syk. Bestefar døde året før så hun var i tillegg alene. Hun har stilt opp i alle år, som barnevakt, vertinne, støttekontakt, personlig assistent for ett familie medlem osv. Hun var ett ja menneske som ut av det blå ble fanget i rullestol, uten språk. Så mye hun har gjort for meg kostet det meg ingenting å gi tilbake. Hun er dessverre død nå, og dypt savnet❤️ 7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #11 Skrevet 29. mai 2019 Min mor og hennes søsken lager middag til min morfar. Dette begynte de med når mormor ble flyttet til en aldershjem og døde. Da lager de store porsjoner og fryser ned, ofte spiser de med ham også. Min morfar er en person som bokstavelig talt kan sulte ihjel fremfor brødboksen. Jeg er overrasket over at han i det hele tatt klarer å varme opp maten. Anonymkode: 5b4d8...538
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #12 Skrevet 29. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min mor og hennes søsken lager middag til min morfar. Dette begynte de med når mormor ble flyttet til en aldershjem og døde. Da lager de store porsjoner og fryser ned, ofte spiser de med ham også. Min morfar er en person som bokstavelig talt kan sulte ihjel fremfor brødboksen. Jeg er overrasket over at han i det hele tatt klarer å varme opp maten. Anonymkode: 5b4d8...538 Glemte å si: Han klarer ikke å lage Fjordland heller. Forstår det ikke. Anonymkode: 5b4d8...538 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #13 Skrevet 29. mai 2019 3 timer siden, exictence skrev: Føler bare at jeg må det. Hvis ikke spiser de knapt. Er det middagen du lager, eller selskapet ved å ha noen å spise med som gjør det tror du? Husk at nå er vel din situasjon heller en mor som er deprimert og syk, ikke bare gammel. Du bør søke hjelp fra helsepersonell om hvor mye du skal gjøre for henne. Anonymkode: 0c8d4...881
exictence Skrevet 30. mai 2019 Forfatter #14 Skrevet 30. mai 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det middagen du lager, eller selskapet ved å ha noen å spise med som gjør det tror du? Husk at nå er vel din situasjon heller en mor som er deprimert og syk, ikke bare gammel. Du bør søke hjelp fra helsepersonell om hvor mye du skal gjøre for henne. Anonymkode: 0c8d4...881 Det er ikke selskapet. Jeg er gift, og spiser hjemme. Men leverer middager og annen mat på døren hos mine foreldre. Ja, så derfor er det nok en spesiell situasjon jeg er i. Jeg har snakket med helsepersonell. De sier det er flott det jeg gjør, og synes det er fint at jeg gjør det. Selv om det er en spesiell situasjon vi har nå, så tenker jeg at det er mange spesielle situasjoner. Men du har rett. Min mor er deprimert og syk. I tillegg til gammel. Det er gått lang tid. Hun er ikke bedre. Det er vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå