AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 Hvorfor sies det at det er så vanskelig å få jobb som helsesekretærer? Er det rett og slett for mange av de? Jeg er snart helsesekretær selv (tar som privatist) og er veldig redd det ikke er noe jobb til meg når jeg er ferdig. Er du helsesekretær, hvor lang tid brukte du med jobbsøking før du fikk jobb? Helst i Oslo/Akershus. Anonymkode: a7e12...537
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 Når du tar det som privatist er det veldig lurt å skaffe seg en praksisplass slik at du har litt praktisk erfaring også. Jeg tok tannhelsesekretær som privatist (siste året, hadde fått resten på skolen). Jobbet i praksis i to mnd og fikk jobb der etterpå. Men har også hørt at det er vanskelig som helsesekretær å få jobb. Og om det er slik så er det vel for mange av dem da. Men det ble jo ikke være helt umulig akkurat. Lykke til med jobbsøkingen! Anonymkode: b4270...0bd
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når du tar det som privatist er det veldig lurt å skaffe seg en praksisplass slik at du har litt praktisk erfaring også. Jeg tok tannhelsesekretær som privatist (siste året, hadde fått resten på skolen). Jobbet i praksis i to mnd og fikk jobb der etterpå. Men har også hørt at det er vanskelig som helsesekretær å få jobb. Og om det er slik så er det vel for mange av dem da. Men det ble jo ikke være helt umulig akkurat. Lykke til med jobbsøkingen! Anonymkode: b4270...0bd Problemet er at jeg er etablert og har ikke råd til å stå uten inntekt i flere måneder. Har likevel spurt noen steder om å få være bare ett par uker eller en dag eller to i uka over flere mnd. Men fått nei på det. Vet du om det er greiere og få vikariater? Håper jeg kan ha ett vikariat ett årstid og deretter få en fast stilling.. Anonymkode: a7e12...537
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Problemet er at jeg er etablert og har ikke råd til å stå uten inntekt i flere måneder. Har likevel spurt noen steder om å få være bare ett par uker eller en dag eller to i uka over flere mnd. Men fått nei på det. Vet du om det er greiere og få vikariater? Håper jeg kan ha ett vikariat ett årstid og deretter få en fast stilling.. Anonymkode: a7e12...537 Jeg vet ikke. Har bare hørt det som du har hørt, at det kan være vanskelig å få jobb. Men er jo alltid lettere å få vikariater i alle jobber? Jeg ville bare søkt på alt mulig. Anonymkode: b4270...0bd
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 Jeg utdannet meg som helsesekretær i 2013(!) og har ikke jobbet med det. De fleste ønsker folk med erfaring(ironisk nok) og jeg bor i en storby. jeg driver nå med utdanning som helsefagarbeider. Anonymkode: 45094...261
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg utdannet meg som helsesekretær i 2013(!) og har ikke jobbet med det. De fleste ønsker folk med erfaring(ironisk nok) og jeg bor i en storby. jeg driver nå med utdanning som helsefagarbeider. Anonymkode: 45094...261 Kan jeg spørre om hvilke storby? Er det Oslo eller rundt her? Anonymkode: a7e12...537
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 Jeg tok helsesekretær på privatskole, dvs ingen praksis under utdanning. Jeg søkte på en jobb som tilkallingsvikar på sykehus som jeg var heldig å få mens jeg gikk skole. Da jeg var ferdig utdannet så jobbet jeg litt via et vikarbyrå før jeg fikk fast jobb. Det jeg ser nå er at sykehusene har blitt mer opptatt av å ansette autoriserte helsesekretærer fremfor medisinske sekretærer så da tror jeg det blir lettere for de med autorisasjon å få jobber etterhvert Anonymkode: 4b511...f02
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #8 Skrevet 29. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok helsesekretær på privatskole, dvs ingen praksis under utdanning. Jeg søkte på en jobb som tilkallingsvikar på sykehus som jeg var heldig å få mens jeg gikk skole. Da jeg var ferdig utdannet så jobbet jeg litt via et vikarbyrå før jeg fikk fast jobb. Det jeg ser nå er at sykehusene har blitt mer opptatt av å ansette autoriserte helsesekretærer fremfor medisinske sekretærer så da tror jeg det blir lettere for de med autorisasjon å få jobber etterhvert Anonymkode: 4b511...f02 Ja da var du heldig! Spørsmålet er jo hvor mange som er heldige, og hvor mange som må slite. Hvordan var jobben forresten? Vet jo ikke om jeg vil trives og passe i jobben da jeg aldri har forsøkt. Anonymkode: a7e12...537
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #9 Skrevet 29. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja da var du heldig! Spørsmålet er jo hvor mange som er heldige, og hvor mange som må slite. Hvordan var jobben forresten? Vet jo ikke om jeg vil trives og passe i jobben da jeg aldri har forsøkt. Anonymkode: a7e12...537 Det som er greia er at de aller fleste helsesekretærer ikke får fast stilling med en gang , men må ta noen vikariater først. Det er mange på min arbeidsplass som blir ansatt enten som vikar med en kontrakt på ett par måneder eller tilkallingsvikar , men som ender opp med fast stilling fordi de beviser at de fungerer bra i jobben Anonymkode: 4b511...f02
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #10 Skrevet 29. mai 2019 Jeg var ferdig utdannet nå til jul, men ikke fått ett eneste napp. De vil gjerne ha folk med erfaring, i det minste innenfor programmene. Har tatt to kurs hos Cefalon, men det hjalp ikke stort. Men har du tatt privatist som helsesekretær eller medisinsk sekretær? Det er to vidt forskjellige ting mtp autorisasjon og jeg vet mange vil ha de som har autorisasjon, men noen er heldige og får jobb som medisinsk for da kan de gi lavere lønn. Anonymkode: 5d4a5...59e
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #11 Skrevet 29. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg var ferdig utdannet nå til jul, men ikke fått ett eneste napp. De vil gjerne ha folk med erfaring, i det minste innenfor programmene. Har tatt to kurs hos Cefalon, men det hjalp ikke stort. Men har du tatt privatist som helsesekretær eller medisinsk sekretær? Det er to vidt forskjellige ting mtp autorisasjon og jeg vet mange vil ha de som har autorisasjon, men noen er heldige og får jobb som medisinsk for da kan de gi lavere lønn. Anonymkode: 5d4a5...59e TS: Kjenner heller ikke programmene, trodde ett slikt kurs skulle hjelpe med å få jobb også. Men da vet jeg det. Kan jeg spørre om din arbeidserfaring fra før? Alder og hvor du bor? Søker du både vikariater og faste stillinger? Det er helsesekretær jeg holder på med. Ferdig til jul om alt går etter planen... Anonymkode: a7e12...537
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #12 Skrevet 29. mai 2019 Utdannet på videregående i 2011. Var vikar noen år på sykehuset. Fikk aldri fast jobb. Jobber nå i bolig for psykisk utviklingshemmede. Får lønn som fagarbeider, så tjener det samme Anonymkode: 791ec...ba9
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #13 Skrevet 29. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utdannet på videregående i 2011. Var vikar noen år på sykehuset. Fikk aldri fast jobb. Jobber nå i bolig for psykisk utviklingshemmede. Får lønn som fagarbeider, så tjener det samme Anonymkode: 791ec...ba9 TS: Det er min største frykt! Vet du noe om de andre elevene? Bor du i Osloområdet- søkt mye i det siste eller er det lenge siden? Anonymkode: a7e12...537
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #14 Skrevet 29. mai 2019 https://utdanning.no/arbeidsmarkedet/#/explore/field/S08_3256?data={} I følge denne siden vil det være svært gode muligheter for jobb om noen år.. Håper det stemmer, er for mange år til da. Anonymkode: a7e12...537
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #15 Skrevet 29. mai 2019 Fikk jobb etter andre søknad. Har erfaring fra før. Anonymkode: 2b807...032
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #16 Skrevet 29. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fikk jobb etter andre søknad. Har erfaring fra før. Anonymkode: 2b807...032 Erfaring som helsesekretær? Mange år siden? Anonymkode: a7e12...537
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #17 Skrevet 29. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Erfaring som helsesekretær? Mange år siden? Anonymkode: a7e12...537 Nesten to år siden. Gått på skole nå det siste året. (Med.sek) Anonymkode: 2b807...032
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #18 Skrevet 30. mai 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nesten to år siden. Gått på skole nå det siste året. (Med.sek) Anonymkode: 2b807...032 Så du er både helsesekretær og medisinsk sekretær snart? Anonymkode: a7e12...537
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #19 Skrevet 30. mai 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre om hvilke storby? Er det Oslo eller rundt her? Anonymkode: a7e12...537 Bergen. Anonymkode: 45094...261
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #20 Skrevet 30. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nesten to år siden. Gått på skole nå det siste året. (Med.sek) Anonymkode: 2b807...032 Medisinsk sekretær er jo ikke helsesekretær.. Anonymkode: 45094...261
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå