AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 En av foreldrene mine døde for noen få uker siden, og vi er nå i gang med å finne ut av ting mtp bil, hus, forsikringer osv. Min andre forelder skal sitte i uskiftet bo. Men hvordan er det med forsikringer osv? Det meste av eiendeler og forsikringer står i avdødes navn. Er bilene fortsatt forsikret? Er huset forsikret? Anonymkode: ff734...6a6
Whistler Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 Dere trenger en skifteattest for å få biler omregistrert og "omforsikret". 1
Hvissvass Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 Ettersom det skal være uskifte får man vel en attest for dette og. Du må ha en slik for å kunne legitimere dere overfor banken. Vi banken får man jo innsyn i hvor regninger blir betalt, slik at dere kan nøste videre. Lykle til.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 1 time siden, Hvissvass skrev: Ettersom det skal være uskifte får man vel en attest for dette og. Du må ha en slik for å kunne legitimere dere overfor banken. Vi banken får man jo innsyn i hvor regninger blir betalt, slik at dere kan nøste videre. Lykle til. 1 time siden, Whistler skrev: Dere trenger en skifteattest for å få biler omregistrert og "omforsikret". Ja, det jeg egentlig lurer på er om vi kjører rundt i biler uten forsikring fram til alt dette er i orden? Omregistrering osv er uproblematisk. Anonymkode: ff734...6a6
A-hunter Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 Normalt gjelder forsikringen forsikringstaker og partner/livsarvinger. Så lenge forsikringen er betalt og endringer gjøres før neste hovedforfall er alt ok. Det er dog fullt mulig å kontakte selskapet, slik at de registrerer dette hos seg. 1
Mt3 Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 Ta en telefon til forsikringsselskapet så får du spørre de som vet svaret. Veldig surt om forsikringen ikke gjelder lenger i hvertfall, og sjåføren får erstatningsansvaret om en skulle komme borti noe/noen
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: En av foreldrene mine døde for noen få uker siden, og vi er nå i gang med å finne ut av ting mtp bil, hus, forsikringer osv. Min andre forelder skal sitte i uskiftet bo. Men hvordan er det med forsikringer osv? Det meste av eiendeler og forsikringer står i avdødes navn. Er bilene fortsatt forsikret? Er huset forsikret? Anonymkode: ff734...6a6 Du må omgående ringe forsikringsselskapet. Alle forsikringsselskaper er på begrunnet forespørsel pliktig etter forsikringsavtaleloven el. Til å opplyse om hvilket selskap en bil et hus osv er forsikret i. Når eier er død, må forsikringen, innen rimelig tid, over på et levende menneske for å være gyldig. Anonymkode: da266...fcc
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #8 Skrevet 29. mai 2019 Jeg har ikke noe svar til deg, men vil gjerne kondolere. Det er veldig leit å miste en forelder, har vært gjennom det og det er helt j*#€#g. Anonymkode: ea8d2...654
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #9 Skrevet 30. mai 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noe svar til deg, men vil gjerne kondolere. Det er veldig leit å miste en forelder, har vært gjennom det og det er helt j*#€#g. Anonymkode: ea8d2...654 Takk. Ja, det er tøft. Spesielt når det kom så brått på, og vedkommende hadde ikke rukket å bli pensjonist en gang. Anonymkode: ff734...6a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå