AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 Hei! Visste ikke helt hvordan jeg skulle formulere overskriften... Men jeg skal få AAP, sannsynligvis får jeg det i løpet av juni. Grunnen til jeg skal få det er utredning hos psykiater, jeg sliter veldig med jobb og konsentrasjon da ADHD medisinene mine ikke funker + at jeg skal utrede om jeg har andre diagnoser. Men jeg har planlagt for lenge siden at jeg skal reise og besøke et familiemedlem som bor i et annet land i Asia (jeg er helt norsk, hun bor der for jobb). 3 uker planla vi i september. Kommer dette til å ødelegge for videre AAP? Altså at NAV vil kutte ut hele ytelsen siden jeg reiser og mener at jeg da sikkert kan jobbe? Anonymkode: 17a19...22d
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 Du kan søke NAV om å få reise til utlandet, men jeg ville uansett tatt en telefon for å sjekke opp. Anonymkode: 99e2a...a0d
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 Jeg gikk over fra sykepenger til aap i mai i fjor. Det var da allerede planlagt to ukers ferie i juli, så bare noen uker etter jeg startet på aap så sendte jeg inn søknad om å få beholde aap i ferien. Null problem, siden det ikke kom i veien for behandlingen jeg gikk til eller noe annet opplegg jeg var satt opp for å delta på. Aap blir vanligvis godkjent for ett år av gangen, og jeg fikk nå i mai godkjent aap for enda ett år. Så nei, så lenge du søker nav om å få beholde aap, eller melder fra at du har ferie, så har det ikke noe å si for videre aap. Dersom du reiser uten å melde i fra derimot, så kan det få konsekvenser. Anonymkode: 4b974...fce
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 Jeg hadde også planlagt en reise da jeg gikk over på aap. Som hos deg var det besøk til familie i utlandet. Jeg søkte og fikk ja. Det er ikke mulig å skrive begrunnelse i selve søknad, så den ga jeg direkte til min saksbehandler. Anonymkode: 64743...79e
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde også planlagt en reise da jeg gikk over på aap. Som hos deg var det besøk til familie i utlandet. Jeg søkte og fikk ja. Det er ikke mulig å skrive begrunnelse i selve søknad, så den ga jeg direkte til min saksbehandler. Anonymkode: 64743...79e Jeg fikk beskjed om å bare skrive en melding til saksbehandler i aktivitetsplanen min Anonymkode: 4b974...fce
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 Søk om å få beholde aap mens du er borte. Det går stort sett i orden så lenge det ikke krasjer med behandling/aktivitetsplan Anonymkode: b9684...4e2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 Utrolig forskjell man får beskjed av nav kontoret. Jeg fikk ikke lov og reise i Norge en gang på AAP selv om jeg ikke hadde aktivitetsplan for sommeren pga behandler hadde ferie. Var ikke vits og søke en gang sa hun for hun kom til og avslå. Hun var et hespetre. Anonymkode: 6d0ab...bfc
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #8 Skrevet 29. mai 2019 Du søker og reiser om du får innvilget Anonymkode: 3ecde...2df
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #9 Skrevet 29. mai 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utrolig forskjell man får beskjed av nav kontoret. Jeg fikk ikke lov og reise i Norge en gang på AAP selv om jeg ikke hadde aktivitetsplan for sommeren pga behandler hadde ferie. Var ikke vits og søke en gang sa hun for hun kom til og avslå. Hun var et hespetre. Anonymkode: 6d0ab...bfc Dessverre er det saksbehandler som avgjør. Anonymkode: 3ecde...2df
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #10 Skrevet 29. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk beskjed om å bare skrive en melding til saksbehandler i aktivitetsplanen min Anonymkode: 4b974...fce Jeg gjorde det også, men er et skjema man i tillegg skal fylle ut. På nettet, når du er logget inn. Anonymkode: 64743...79e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå