Gå til innhold

Kan 3 personer med tilsammen totalt 700 000 kr årslønn kjøpe bolig sammen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: d2adb...7d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med rundt regnet 233 000 i brutto årslønn pr pers får dere neppe boliglån nei.

Anonymkode: db62c...665

AnonymBruker
Skrevet

Må være en utrolig billig bolig i såfall.

Anonymkode: 9d682...53b

AnonymBruker
Skrevet

banken er ofte negativ til å låne til å låne til folk smikke er enslige eller par. Nå vet jeg ikke relasjonen til disse tre, men om det er tre venner så er bøkene ofte skeptiske.

Anonymkode: c69dc...9e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva har dere i egenkapital da?

Anonymkode: fb7fc...160

Skrevet

Du nevner ikke noe om egenkapital? Kravet er jo minst 15% av boligens kjøpspris.

Dette kommer dere ikke forbi. Forøvrig er det vel mulig å få kjøpt bolig sammen om dere eier en tredjedel hver, men det er uvanlig, ja. Kommer nok an på banken. Det beste er om du tar kontakt med et par-tre banker pr telefon og hører med lånerådgivere hva de sier.

Du bør være rimelig sikker på at du takler å bo sammen med de to andre personene. Det er ingenting som får folk fortere i tottene på hverandre enn å gå og tråkke oppå hverandre i en for liten leilighet. Folk har ulike vaner mht hvor ofte de anser det nødvendig å vaske badet, for eksempel, eller hvor mye oppvask som er ok å la tårne seg opp på kjøkkenbenken før den tas.... alt mulig av småpirk kan føre til store krangler. 

Jeg kjenner ingen venninner jeg kunne tenkt meg å dele bolig med på langvarig basis, for å si det sånn.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei dette er jo en dårlig årslønn til kun en person 

Anonymkode: 58a06...d7e

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, 700.000 er på langt nær en dårlig årslønn for en person. At du ikke får all verden i Oslo med den årslønnen er en annen sak, men det er ikke en dårlig årslønn.

Egenkapital og å snakke med noen banker er den beste måten å finne ut av om dere kan få det til, TS.

Anonymkode: b66f5...038

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De har 800 000 kr i egenkapital

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Million skrev:

Du nevner ikke noe om egenkapital? Kravet er jo minst 15% av boligens kjøpspris.

Dette kommer dere ikke forbi. Forøvrig er det vel mulig å få kjøpt bolig sammen om dere eier en tredjedel hver, men det er uvanlig, ja. Kommer nok an på banken. Det beste er om du tar kontakt med et par-tre banker pr telefon og hører med lånerådgivere hva de sier.

Du bør være rimelig sikker på at du takler å bo sammen med de to andre personene. Det er ingenting som får folk fortere i tottene på hverandre enn å gå og tråkke oppå hverandre i en for liten leilighet. Folk har ulike vaner mht hvor ofte de anser det nødvendig å vaske badet, for eksempel, eller hvor mye oppvask som er ok å la tårne seg opp på kjøkkenbenken før den tas.... alt mulig av småpirk kan føre til store krangler. 

Jeg kjenner ingen venninner jeg kunne tenkt meg å dele bolig med på langvarig basis, for å si det sånn.  

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De har 800 000 kr i egenkapital

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Øh.. okey😂

Anonymkode: 676ba...c50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...