Gå til innhold

Til dere som har/hatt kontakt med bv..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, det er så mange bv tråder her og jeg begynner jo å lure litt. Er det ingen av dere som har blitt meldt/ hatt kontakt med barnevernet som innser selv at de har manglende omsorg/ trenger hjelp? Kan ikke tro at bv henter barn over en lav sko uten at noe er galt med omsorgsevne, boevne osv.

Mener du alvorlig talt at du har null skyld?

Anonymkode: fca34...19a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selv foreldre som seksuelt misbruker barna sine vil hevde sin uskyld... 🙄 Så tviler på at noen har særlig innsikt i det du spør om. 

Men, det finnes heldigvis mennesker som forstår at de trenger hjelp og veiledning, og selv tar kontakt. Disse menneskene fortjener en medalje! 

Anonymkode: fb233...252

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

At man har blitt meldt til bv og at bv har hentet barna er jo himmelvidt forskjellige ting.

En av mld om meg til bv var f.eks at ungene som dro til skolen etter at jeg hadde dratt på jobb om morgenen glemte å lukke ytterdøra...😂

Kan jo skjønne at jeg kunne fått problemer med forsikringsselskapet ved et eventuelt innbrudd, men bv brydde seg da ikke om huset mitt sto åpent når ingen var hjemme.

Og nei, jeg kan ikke si at jeg føler noe behov for hjelp av den grunn heller.

Anonymkode: c2bc9...1fe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte hvorfor meldingen kom, og tok imot all hjelp.

Anonymkode: f5afc...572

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Her kom bv på hjemmebesøk til oss pga BARNEFAREN hadde fått flere bekymringsmeldinger på hvordan han er som far. Ikke bodde vi sammen heller. Synes ikke det er noe logikk i at de skulle komme her også da.

Anonymkode: 1aa88...61c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt forskjell på å ønske/ikke ønske å ta i mot hjelpetiltak og at barneverntjenesten utfører en omsorgsovertakelse -det er ett vidt spekter av problemstillinger i mellom. Eller så finnes det faktisk en del frivillige omsorgsovertakelser også -bare for å nyansere problemstillingen litt.

Anonymkode: 940e3...b36

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

At man har blitt meldt til bv og at bv har hentet barna er jo himmelvidt forskjellige ting.

En av mld om meg til bv var f.eks at ungene som dro til skolen etter at jeg hadde dratt på jobb om morgenen glemte å lukke ytterdøra...😂

Kan jo skjønne at jeg kunne fått problemer med forsikringsselskapet ved et eventuelt innbrudd, men bv brydde seg da ikke om huset mitt sto åpent når ingen var hjemme.

Og nei, jeg kan ikke si at jeg føler noe behov for hjelp av den grunn heller.

Opplever man virkelig å bli meldt flere ganger til barnevern helt uten grunn? Siden du skriver «en av mld om meg til bv»? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 45e3e...263

AnonymBruker
Skrevet

Ts her, det bare skremmer meg litt at man ukritisk setter barn til verden da man kanskje ikke evner å ta vare på de. Jeg synes ikke det skal være en menneskerett å få barn. 

Jeg har ikke barn, og er usikker på om jeg vil ha det. da jeg tenker at jeg kanskje ikke ville kunne gi de alt de fortjener. Og da sier jeg ikke at alt skal være på stell når man får barn, men man må ha omsorgevner og kunne gi barnet alt de trenger. Synes kanskje folk tar litt for lett på det å få barn. 

Synes bare det er så mange tråder her om barnevern hvor det virker som om folk har null selvinnsikt. 

Ja, jeg skjønner at folk blir meldt på feil grunnlag, bitre ekser osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet får inn mange bekymringsmeldinger som blir henlagt etter en undersøkelse, det er faktisk ikke så uvanlig. Vi har vært igjennom det. Det var ikke gøy så lenge det sto på, men de var hyggelige og forståelsesfulle.

Å miste omsorgen for sine egne barn føles som en stor skam og man vil da kunne fortelle unnskyldninger og beskyldninger mot bv, det er nok en normal reaksjon. De mest ekstreme tilfellene som man kan lese på FB og fora er jo nettopp det, ekstreme. Det er nok noen som ikke forstår hvorfor de ble fratatt barnet. Noen leser rapporten og henger seg opp i en liten detalj, blant mange eksempler på hva som var galt hjemme.

Anonymkode: 01246...13f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bf sendte bekymringsmelding mot meg (som en del av sin vandetta). 

Jeg hadde samtaler og observasjoner med dem. De henla saken rimelig raskt. Hadde færre observasjoner enn opprinnelig planlagt pga det de observerte. Jeg samarbeidet med dem hele veien. 

Da vi flyttet, sendte bf ny bekymringsmelding til nye kommunen. De tok så kontakt med bv fra forrige melding og saken ble nok en gang henlagt. 

Bf er mest såret over at jeg forlot han. Han driver enda på, saksøker i hutt og pine. Har hatt flere barnepsykologer (sakkyndige) i bildet og det er kun bf de har noe å utsette på. 

Anonymkode: a02af...7fd

AnonymBruker
Skrevet

Opplever man virkelig å bli meldt flere ganger til barnevern helt uten grunn? Siden du skriver «en av mld om meg til bv»? 🤷🏼‍♀️

Enkelte er mer uheldige enn andre, ja selvom de ikke har gjort noen ting for å bli meldt til BV. Såpass bør man være klar over.

Anonymkode: 7b82d...c10

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan man faktisk oppleve ja, f.eks når man har litt merkelige naboer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her kom bv på hjemmebesøk til oss pga BARNEFAREN hadde fått flere bekymringsmeldinger på hvordan han er som far. Ikke bodde vi sammen heller. Synes ikke det er noe logikk i at de skulle komme her også da.

Er vel fordi du tillater at barnet ditt er der. Ikke at det er feil, men forstår at de sjekker. 

Anonymkode: b40d1...1a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har kun hatt bv på besøk pga far ble meldt. Men de henla saken og far måtte ha samvær med tilsyn av meg til han ble rusfri. 

Ble meldt fra ene læreren på skolen engang pga skittent tøy på skolen. Barnet bruker aldri de samme klærne før jeg har vasket de, så skitten ble han på skolen. Har alltid rene og hele klær på seg før han går på skolen. Læreren trakk selvfølgelig tilbake meldingen til bv etter samtale med flere lærere på skolen som sa dette ikke stemte. 

Men moren min er psykisk syk. Hun innrømmer aldri hvor dårlig mor hun var og at hun utsatte oss for omsorgssvikt. For å forsikre meg at jeg ikke blir som hun har jeg gått flere kurs om oppdragelse, gått jevnlig til terapi og har hatt flere samtaler med helse søster. 

Anonymkode: 830f4...63a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kun hatt bv på besøk pga far ble meldt. Men de henla saken og far måtte ha samvær med tilsyn av meg til han ble rusfri. 

Ble meldt fra ene læreren på skolen engang pga skittent tøy på skolen. Barnet bruker aldri de samme klærne før jeg har vasket de, så skitten ble han på skolen. Har alltid rene og hele klær på seg før han går på skolen. Læreren trakk selvfølgelig tilbake meldingen til bv etter samtale med flere lærere på skolen som sa dette ikke stemte

Men moren min er psykisk syk. Hun innrømmer aldri hvor dårlig mor hun var og at hun utsatte oss for omsorgssvikt. For å forsikre meg at jeg ikke blir som hun har jeg gått flere kurs om oppdragelse, gått jevnlig til terapi og har hatt flere samtaler med helse søster. 

Anonymkode: 830f4...63a

Nok en grunn til at vanlige folk blir redde for barnevernet.

Anonymkode: 7b82d...c10

• Liker 2
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

En god del som blir meldt til barnevernet og blir fratatt barna sine har alvorlig mangel på selvinnsikt. Det har jeg sett på nært hold, og det er mildt sagt ufattelig skremmende å være vitne til. 

Hvis jeg hadde hatt barn og blitt meldt til barnevernet, og jeg mistet barna, så hadde jeg også følt meg sviktet, følt at de som meldte var imot meg, følt at det ble gjort for å være stygg mot meg. JA, jeg hadde følt på det fordi jeg hadde blitt knust. MEN samtidig så hadde jeg ønsket å mottatt hjelp. Jeg hadde samarbeidet med barnevernet. Jeg hatt tatt imot tilbudet om å gå til psykolog. Jeg hadde vært opptatt av hva barnet følte oppi dette. Jeg hadde tatt hensyn til barnet, ikke lagt skylden på den nye familien til barnet. Jeg hadde latt barnet blitt hørt. Jeg hadde latt barnet konfrontere meg hvis det følte seg sviktet, jeg hadde bedt om tilgivelse for at jeg ikke klarte bedre og jeg hadde sagt at det selvsagt ikke var barnets feil. 

Mest av alt, oppi min egen sorg, hadde jeg vært opptatt av å samarbeide for å gjøre det beste for barnet. Det er der en del feiler, ved å nekte å innse feil, ved å konsekvent skylde på alle andre, ved å overkjøre barnets behov ved å kun tenke på seg selv. Alle feilene som blir begått i etterkant av omsorgsovertakelsen er også svik: om det er å ikke lytte til barnet, ikke respektere ønskene dets, være pågående eller fraværende om barnet ønsker kontakt. 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Altså, det er så mange bv tråder her og jeg begynner jo å lure litt. Er det ingen av dere som har blitt meldt/ hatt kontakt med barnevernet som innser selv at de har manglende omsorg/ trenger hjelp? Kan ikke tro at bv henter barn over en lav sko uten at noe er galt med omsorgsevne, boevne osv.

De som innser det lager kanskje ikke tråder om det... Jeg kjenner en familie som har hatt bv inne i bildet i noen år (siden barnet var baby). De vet selv at de trenger hjelp, er takknemlige for all hjelpen de får og har bare positivt å si om bv. Men de skriver ikke om det på forum.

Anonymkode: 8e466...25b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pr nå er det ikke manglende omsorg her hjemme. Men i og med at jeg er 100% alene med datteren min som har ekstrem ADHD (ikke alle fedre burde hatt barn, og av og til innser man det for sent) og er predisponert for utmattelse, angst og depresjon pga en nylig diagnostisert personlighetsforstyrrelse, mottar jeg avlastning fra bv for å unngå at det blir omsorgssvikt her. For jeg er fullstendig på det rene med at jeg ikke vil være i stand til å yte jevnt god omsorg uten å få 'hviletid' innimellom. 

Anonymkode: 6ea9b...a4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vel fordi du tillater at barnet ditt er der. Ikke at det er feil, men forstår at de sjekker. 

Anonymkode: b40d1...1a7

De visste at jeg var med på alle samvær for å passe på at sønnen vår var trygg når han var hos far.

Gjest WhisperingWind
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du visste om at far var dårlig omsorgsperson? Kanskje du du ga faen i hvordan barna hadde det hos han?

Helt naturlig at de vil prate deg og se hva du vet og hvordan barna har det hos deg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...