AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 Hadde en episode på mandag som jeg skikkelig sliter med. Gutten på 4 år var i dårlig humør det meste av ettermiddagen. Etter utallige forsøk på snakk og kos endte det med at han begynte å slenge ting på gulvet. Jeg sa at det ble ikke popcorn før han hadde ryddet opp tingene igjen. Da klikket han og gikk bort til persiennene og begynte å rive i dem. Lillebror på 2 står å ser på som et spørsmålstegn. Jeg bærer han da inn på rommet for å roe han ned, noe han absolutt ikke vil. Prøver å holde han fast mens han vrir seg ut av armene mine. Slår meg og hyler. Han vrir seg løs og jeg klapser han på hånden..!!! Ikke hardt. Mener ikke det var så mye hardere enn vi gjør i lek mens han gjemmer ting i hendene og han vil jeg skal slå på hånden for å gjette hvilken hånd han har tingen inni.. men allikevel! Føler meg helt for jævli. Smakte skikkelig vondt etter på og gjør det fortsatt. Har jo av og til lysst å fille riste han da han absolutt ikke hører etter og lager kvalm. Men klarer å telle til 10, klemme han og snakke rolig til han roer seg.. Etter klapset gråt han (han gråt jo og hylte før dette også altså) og sa au. Tenker nok det var mer ydmykelsen som gjorde vondt. At mamma klapser på fingrene. Jeg sa unnskyld etterpå og at det har ikke mamma lov til. Vet ikke hva jeg vil med dette.. men føler meg som verdens værste mamma. Han sier daglig han elsker meg og at jeg er hans beste venn! Men nå føler jeg meg som en dritt😢😢😢 Anonymkode: a0d88...0c9 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 Det går nok helt fint skal du se. Det er selvfølgelig ikke bra at du klapset sønnen din på hånden, men han kommer ikke til å ta noen skade av det, og det høres ut som om du har gjort alt riktig i ettertid (sagt unnskyld og at mamma ikke har lov til dette). 🙂 Anonymkode: 9a7d6...447 17
ekkoet Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker nok det var mer ydmykelsen som gjorde vondt. At mamma klapser på fingrene. Anonymkode: a0d88...0c9 Det tror jeg og. Ingen skade skjedd, synes det fremgår utfra samvittigheten din at dette ikke er noe problem å henge seg opp i. 5
Ulrikke Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 Jeg gjorde det samme, på låret da, da jentungen min var mellom 2 og 3 år. Det ble med den ene gangen, men jeg var kvalm av meg selv lenge etterpå. Tipper han ble mer satt ut av at det faktisk skjedde enn at det gjorde vondt... Tviler på at du har noe problem med dette! Du gremmes over det, det gjorde jeg også, og det skjedde aldri igjen! Nå er hun 13! 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 Jeg synes dere trøster ts litt for meget med at "barnet ikke tar skade" av denne hendelsen, for det er løgn. Alle barn tar skade av å bli skadet. Når det er sagt; kjempebra at du erkjenner at dette ikke var innafor oppførsel og unnskyldte deg! Ikke gjør dette igjen, så kan du håpe at dette ikke blir husket senere. Hilsen barnevernspedagog under utdanning:) Anonymkode: 9a74a...a03 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 Er helt innafor. Oppføre seg slik går ikke, det skjønner han også selv om han er fire år. At ber om unnskyldning syntes jeg du kunne spart deg for. Ha litt ryggrad. Du ga han selvfølgelig ikke popkorn ette dette. Da lærer han aldri. Anonymkode: dfab9...9b7 10
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes dere trøster ts litt for meget med at "barnet ikke tar skade" av denne hendelsen, for det er løgn. Alle barn tar skade av å bli skadet. Når det er sagt; kjempebra at du erkjenner at dette ikke var innafor oppførsel og unnskyldte deg! Ikke gjør dette igjen, så kan du håpe at dette ikke blir husket senere. Hilsen barnevernspedagog under utdanning:) Anonymkode: 9a74a...a03 Du mener altså at ungen ble "skadet" av at moren klapset han på hånda, fordi hun dessverre er menneskelig og mista det litt i ett øyeblikk?🤦♀️ Anonymkode: 9cbc2...eba 24
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #8 Skrevet 29. mai 2019 Det er selvfølgelig ikke innafor, slik noen her mener!! Men alle kan gjøre feil, og det at du erkjenner feilen er bra!! Sørg for å ha andre strategier i bakhånd til en annen situasjon. Anonymkode: ce9ae...952 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. mai 2019 #9 Skrevet 29. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er helt innafor. Oppføre seg slik går ikke, det skjønner han også selv om han er fire år. At ber om unnskyldning syntes jeg du kunne spart deg for. Ha litt ryggrad. Du ga han selvfølgelig ikke popkorn ette dette. Da lærer han aldri. Anonymkode: dfab9...9b7 Du bør nok ta deg et COS kurs eller to. Det er ALDRI greit å legge hånd på et barn, uansett! Jeg husker fremdeles at jeg fikk både klaps på hånden og en ørefik av min mor da jeg var liten. Det er bare ikke OK. Døde jeg eller fikk store traumer? Nei. Men det skapte en frykt og en usikkerhet i meg i den personen som skulle være min trygge havn og klippe. Det er bra at du erkjenner at dette var feil og at du la deg paddeflat og ba om unnskyldning. Bare aldri la det skje igjen. Om du faktiske føler at du ønsker å filleriste eller utøve voldelige handlinger i desperate øyeblikk(ikke bare haha, av og til vil jeg filleriste som spøk, men faktisk kjenne at du tenker tanken) så ville jeg faktisk oppsøkt noen for å få verktøy til å mestre slike situasjoner på en en bedre måte. Jeg har en viljesterk og sta 4 åring som får samme anfall av og til, men jeg har aldri kjent på at jeg ville skadet han. Selv «bare» er klaps på hånden. Jeg mister aldri besinnelsen med han. Streng, heve stemmen og si nok er nok; absolutt, men aldri blitt sint. Det er lite konstruktivt å hisse seg. Jeg vet at mange kjenner på at de bli sinte, men det er jo et stort steg fra å kanskje tilte litt med å kjefte og det å fysisk gå til angrep. Jeg retter ikke dette mot deg Ts, men sånn generelt.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #10 Skrevet 29. mai 2019 I kampens hete er dette helt innenfor. Samtidig skal ikke en 4-åring oppføre seg så rabiat,så jeg håper du fikk snakket med ham når alt roet seg ned. Anonymkode: 93a25...a38 6
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. mai 2019 #11 Skrevet 29. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I kampens hete er dette helt innenfor. Samtidig skal ikke en 4-åring oppføre seg så rabiat,så jeg håper du fikk snakket med ham når alt roet seg ned. Anonymkode: 93a25...a38 Det er innafor å slå?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #12 Skrevet 29. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: I kampens hete er dette helt innenfor. Samtidig skal ikke en 4-åring oppføre seg så rabiat,så jeg håper du fikk snakket med ham når alt roet seg ned. Anonymkode: 93a25...a38 Nei!! Det er ikke innafor å reagere fysisk mot noen når man blir sint eller frustrert!!! Er det ok om barn slår i sinne??? Et slag "bare"?? De fleste vil vel si at det ikke er ok og at barn må lære å ikke slå!! Dermed er det også ekstremt viktig at voksne ikke reagere med fysisk avstraffelse!! Jeg er helt sjokkert over hva enkelte mener er "innafor"!!!!! Anonymkode: ce9ae...952 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #13 Skrevet 29. mai 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er helt innafor. Oppføre seg slik går ikke, det skjønner han også selv om han er fire år. At ber om unnskyldning syntes jeg du kunne spart deg for. Ha litt ryggrad. Du ga han selvfølgelig ikke popkorn ette dette. Da lærer han aldri. Anonymkode: dfab9...9b7 Jo, han fikk popcorn da han etter hendelsen gikk og plukket opp alt han hadde kastet på gulvet..😊 Ryggrad har jeg nok av. Er ikke for å straffe et sinne utbrudd. Ja, han vet det er feil, men blir så sint at han ikke vet opp ned.. Tenker det er min jobb å lære han å styre følelsene, og bommet derfor skikkelig når jeg smekket hånden.. Anonymkode: a0d88...0c9 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #14 Skrevet 29. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, han fikk popcorn da han etter hendelsen gikk og plukket opp alt han hadde kastet på gulvet..😊 Ryggrad har jeg nok av. Er ikke for å straffe et sinne utbrudd. Ja, han vet det er feil, men blir så sint at han ikke vet opp ned.. Tenker det er min jobb å lære han å styre følelsene, og bommet derfor skikkelig når jeg smekket hånden.. Anonymkode: a0d88...0c9 Helt enig ts!! En feil kan begås, men evnen til å se det er viktig! 💕 Anonymkode: ce9ae...952 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #15 Skrevet 29. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei!! Det er ikke innafor å reagere fysisk mot noen når man blir sint eller frustrert!!! Er det ok om barn slår i sinne??? Et slag "bare"?? De fleste vil vel si at det ikke er ok og at barn må lære å ikke slå!! Dermed er det også ekstremt viktig at voksne ikke reagere med fysisk avstraffelse!! Jeg er helt sjokkert over hva enkelte mener er "innafor"!!!!! Anonymkode: ce9ae...952 Jeg er sjokkert over at noen kan lage så mye drama utav en liten hendelse. Anonymkode: 93a25...a38 5
Uglems Skrevet 29. mai 2019 #16 Skrevet 29. mai 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener altså at ungen ble "skadet" av at moren klapset han på hånda, fordi hun dessverre er menneskelig og mista det litt i ett øyeblikk?🤦♀️ Anonymkode: 9cbc2...eba Selvom man er menneskelig, er ikke det en unnskyldning til å skade andre. Og skadet vil kanskje si skade emosjonelt.
Dumi Skrevet 29. mai 2019 #17 Skrevet 29. mai 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: I kampens hete er dette helt innenfor. Samtidig skal ikke en 4-åring oppføre seg så rabiat,så jeg håper du fikk snakket med ham når alt roet seg ned. Anonymkode: 93a25...a38 Så da må det være greit at mannen din eller samboeren din slår deg på hånda også? Eller sjefen din eller en kollega? Hvorfor skal det være greit å slå ett barn men ikke en voksen?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #18 Skrevet 29. mai 2019 23 minutter siden, Uglems skrev: Selvom man er menneskelig, er ikke det en unnskyldning til å skade andre. Og skadet vil kanskje si skade emosjonelt. Jeg sier ikke at det er en unnskyldning for å skade andre! Ikke putt ord i munnen på meg. Det jeg skriver er at ts dreit seg ut, men utifra HI så ser man at hun angrer dypt. Alle kan gjøre slike feil. Anonymkode: 9cbc2...eba 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #19 Skrevet 29. mai 2019 12 minutter siden, Dumi skrev: Så da må det være greit at mannen din eller samboeren din slår deg på hånda også? Eller sjefen din eller en kollega? Hvorfor skal det være greit å slå ett barn men ikke en voksen? Ja hvis jeg hadde gått helt bananas og slått rundt meg, så hadde et lite klaps på hånden i kampens hete faktisk vært helt innenfor . Anonymkode: 93a25...a38 8
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #20 Skrevet 29. mai 2019 Er ikke så altfor mange år siden jeg gikk på skolen, og læreren ga oss et rapp over knoken med linjalen om vi ikke oppførte oss. Det var helt vanlig da, og det er som nevnt ikke lenge siden. Dette moderne hysteriet om at man aldri får straffe barn har gått for langt. Anonymkode: d0f2d...c47 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå