Gå til innhold

Gave til den som har "alt"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tips? Tenker ca. 300kr. Ingen spesielle hobbyer. Har tidligere gitt vin og diverse matting (oljer, krydder o.l.). 

Anonymkode: b421b...43f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vin (igjen ja) eller gavekort på en butikk, eller en slant til Leger uten grenser eller noe? Går det an å spørre hva vedkommende ønsker seg? Går det an å droppe gave (gjensidig)?

Anonymkode: fa7ef...7f2

AnonymBruker
Skrevet

Om vedkommende har hage så kan du kjøpe noe til hagen, en rosebusk f.eks. 

Anonymkode: 4be18...5d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om noen har alt: ikke gi gave. Det er ikke verre enn det. ;)

Om du må "bidra" på noe vis: inviter ut på kino/kafe/en opplevelse. Er dere ikke nære nok til å ville gå på kafe sammen og du likevel på grunn av konvensjoner MÅ gi gave fordi vedkommende blir rabiat av forslag om å opptre rasjonelt: gi en gave til veldedighet.

Anonymkode: 365df...db5

• Liker 1
Skrevet

Vin eller noe spiselig igjen. 

Hvis vedkommende ikke er helt «livets skole»-typen: en bok. 

AnonymBruker
Skrevet

Opplevelse fra youwish :) 

Anonymkode: 7c900...ac5

AnonymBruker
Skrevet

Billetter til teater eller konsert? Et fint bilde til å henge på veggen. Noe hjemmestrikka fra epla.no :)

Anonymkode: e5869...aa6

AnonymBruker
Skrevet

Gavekort på kino?

Anonymkode: 1f85c...716

AnonymBruker
Skrevet

Blomster og vase. ( kanskje litt over 300 da...)

Anonymkode: 04ef4...9e6

Skrevet

Blomster, gavekort på en opplevelse (kino, klatring, badeland osv), eller gave til en veldedighet (noah for dyrs rettigheter, amnesty osv)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blomster. 😍

Anonymkode: a34b6...0c7

AnonymBruker
Skrevet

31j5s+-8OtL._SY355_.jpg

Anonymkode: e5caa...da0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en sånn som «har alt», og vil heller ikke ha mer stasj. Setter pris på å få champagne eller en annen god vin, en flott plante, Lakrids, god ost og spekeskinke, lokale matvarer fra små produsenter etc. Så ting som brukes opp og ikke blir stående og samle støv. 

Anonymkode: d2fbd...2cf

• Liker 1
Skrevet

Gi en plante (jeg gir til og med bort egne som jeg har laget av stiklinger fra mine planter, men det tar litt tid, så jeg har bare alltid planter på gang), duftlys eller god mat. En stor side med skikkelig god røykalaks f.eks, eller gode oljer. Evt hvis du er litt god på DIY og har en god oppskrift (kjeks, en type brød, mysli etc), så gi tørrvarene i en krukke, med oppskriften pent skrevet på en lapp ved siden av. Sånt er skikkelig fint, og ofte noe folk ikke kan eller i tar seg tid til å lage på egenhånd. Har fått det flere ganger, og det er virkelig så utrolig koselig.

Skrevet

Brukes opp, spises opp eller drikkes opp. Eventuelt en blomsterbukett.

AnonymBruker
Skrevet
På 29.5.2019 den 12.51, AnonymBruker skrev:

Om noen har alt: ikke gi gave. Det er ikke verre enn det. ;)

Om du må "bidra" på noe vis: inviter ut på kino/kafe/en opplevelse. Er dere ikke nære nok til å ville gå på kafe sammen og du likevel på grunn av konvensjoner MÅ gi gave fordi vedkommende blir rabiat av forslag om å opptre rasjonelt: gi en gave til veldedighet.

Anonymkode: 365df...db5

Dette!

Jeg har «alt» og hater å få gaver som inneholder crap. Jeg liker å kjøpe ting til huset som betyr noe. F.eks kjøpte jeg pleddet laget av barn på et barnehjem i Afrika. Vasen er kjøpt på loppemarked i Jamaica. Maleriet i veggen er laget av fadderbarnet via Plan-Norge osv osv.,,

Det spiller ingen rolle om jeg får gave til 300 eller 3000kr. Det er fortsatt bare crap i mine øyne. De havner rask i søpla. 

Jeg setter heller pris på gave i form av donasjon til veldedighet eller vin, kino eller middag. Det gir mer mening for meg☺️

Anonymkode: 72604...9bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...